Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Æsj jeg skulle ha kjøpt fra pcutstyr og ikke komplett. Gav vel 2200 ca. Det jeg egentlig lurer på nå hører kanskje ikke hjemme her, men jeg mener nå det er relatert likevel. Må jeg stille inn noe som helst i bios for å få den nye PSU til å virke med skjermkortet eller er det bare å skru ut og bytte PSU så skal det funke? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det skal ikke være noenting man skal stille på nei, det er bare å bytte ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Første gang jeg satte i kortet med min gamle 420W fikk jeg jo skjermbilde, det var etter første boot skjermen ble svart. Kan det være tegn på ødelagt skjermkort? Har lest at enkelte ganger kan for dårlig PSU ødelegge hardware. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Andre tester viser strømforbruk fra 80- 180w for kortet, men tabellen smirnoff viser til viser at X1900 ikke går over 110w. Men vår erfaring her er at har du mindre enn 20-21A på 12v (med noen vifter, 1 HDD, 1 brenner, 2 rambrikker og en EE cpu) så får du ofte ikke start på maskinen og sort skjermbilde. Men husk at ingen maskin har lik load. Min cpu bruker 35w, flere andres bruker 60-90w osv. Noen har flere harddisker, noen har 4 rambrikker, mange 120mm vifter osv osv. Alt dette "stjeler watt". Endret 6. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Vil skjermkortet hjelpe på å kjøre 1080p filmer? Eller er dette bare CPU resident? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Du får med støtte for GPU aksellerert avspilling ja. Både mpeg2, mpeg4, h.264 og vc-1. opptil 1080p. Endret 7. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Virker som en fin og god oppgradering av agp sokkelen om man har sånn høvelig rask cpu og mye ddr minne fra før av. Hadde det kommet noe lignende på x1800 eller 7800 tiden ville jeg antagelig brukt det på min pentium-m cpu som gikk på 2750mhz. Men gainward tok alt for mye for sine agp kort dessverre. Endte opp med å bytte til et hk til ca 500 som tok pcie og jeg kunne bruke p-m cpuen på dette ble uansett mer økonomisk ettersom ram også kunne brukes. Men dette var som sagt noen mnder siden. Uansett, fine resultater med såpass gamle plattformer. Ikke alltid utviklingen går så fort som enkelte skal ha det til, "du må ha pcie" agp er for tregt for å få utnyttet nye kort. Ja det var jammen ikke mye raskere med samme kortet i såfall Lenke til kommentar
brazir Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Fikk nå et Sapphire x1950 pro 512. Funket ikke. Samme symptomer som sist. Svart skjerm. Så jeg tenkte.........Kanskje det ikke er kortet likevel? Gikk på loftet og hentet en gammel 17" HP CRT skjerm jeg har. Og joda, jammen funker det. Merkelig. Og enda mer merkelig er dette.... Tenkte.......ok...nå skal jeg plugge i LCD skjermen bare for å se.........YAY....får bilde og skjermen funker purfect.....men hvor weird er ikke dette? (gjorde dette uten å stanse maskina) Noen som vet hva det kan skyldes? Noen vei utenom det driverne gjør med skjermen akkurat i det den skal inn i skrivebordet? For det er der den klikker og ikke kommer seg igjen. Kan det være en test mot widescreen eller noe som monitoren ikke liker? Endret 8. januar 2007 av brazir Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg får av og til "the signal can not be displayed" ved oppstart eller lignende. Da slår jeg skjermen av og på så kommer det. Kan være noe bugs der. Men det er som sagt i post og ikke når windows begynner å boote. Endret 8. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
brazir Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Har du no trøbbel med farger på HD-filmer da? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg har ikke trøbbel med farger, men jeg har sett en merkelig ting på DVD filmer i PowerDVD som jeg ikke vet hva kommer av ennå. En lite synlig men stor ghosting i filmer som gjør at det ser ut som det er et mønster i bakkant. Endret 8. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Eneste jeg kan tenke på Bazir er at da du satte CRT skjermen på benken så "ristet du noe på plass" Ellers så skjer det stadig noe uforklarlig med pcen min og.. Om pcen min overlever cpukjølerinngrepepet mitt så får jeg kjøpe meg et slikt kort jeg og. Vet ikke om jeg skal ha 256 med Accelero X2 eller støvsamler med 512, får vel lage eget topic om det. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tja, som nevnt tidligere i tråden, så spinner ikke vifta på Sapphire-kortet noe særlig kjapt, iallefall ikke i min maskin. Hører det ikke når en 3D-applikasjon starter, på mitt forrige 6800GT derimot så begynte vifta å hvese med en gang jeg bare kom nær ikonet til et spill. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tja. Eneste problemet er at når jeg slår av pc'n, kobler til bare lcd-skjermen og booter opp så får jeg ikke bilde. Hvis jeg kobler til lcd skjermen etter at maskina er ferdig bootet opp så funker det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 selv om du forsøker å slå skjermen av og på flere ganger tilkoblet? Smirnoff: Samme her, jeg har ennå tilgode å høre vifta selv i spill. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 jepp, vil ikke koble seg til Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Prøvd både VGA og DVI? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Prøvd både VGA og DVI? 7674280[/snapback] Har desverre ikke DVI-inngang på lcd-skjermen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Har du mulighet til å teste med en skjerm med DVI? Endret 8. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Er best du oppgraderer da,siden en slår deg i 3Dmark :!: 7659020[/snapback] Lurifax: Jeg har kanskje ikke det samme kortet som deg, men jeg får nærmere tre ganger så mye som deg i 3DMark06, bare så det er sagt, og jeg skryter ikke av det. Jeg har egentlig ikke noe i denne tråden å gjøre, men er litt morsomt med folk som skryter av det, når de får sånn 6k i 3dmark06 7674392[/snapback] Så koster det systemet ditt 3 ganger så mye også, er det da så rart? Og jeg har ikke sett Lurifaks skryte noen sted jeg, den du quoter til er ikke lurifaks... Er det noen som skryter her så er det jaggumen du. Forøvrig er det temmelig bra systemer i denne tråden til tross for alderen på disse, sliter selv ikke med et eneste spill enda. PS; Siden du er så kjapp, så er det også helt korrekt det du sier. Du hører ikke hjemme i denne tråden, spes ikke med slike innlegg. Endret 8. januar 2007 av 8-Ball Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå