Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tips til dere med Via chipsets
Via chipset? They don't like ATI cards to much. disable AGP fast writes, and set AGP aperature to 32 or 64 mb.

7657985[/snapback]

 

Takk for den Theo! Satte AGP aperature ned til 64 og BAM! så fekk eg 8124 poeng i 3dmark05!

7658692[/snapback]

Flotters :thumbup: Jeg får 8119 med klokk, så det var et meget sterkt resultat :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tips til dere med Via chipsets
Via chipset? They don't like ATI cards to much. disable AGP fast writes, and set AGP aperature to 32 or 64 mb.

7657985[/snapback]

 

Hmm jeg har hørt at noen mener dette, men jeg har aldri hatt noen problemer med VIA chipset og ATI skjermkort .

Jeg har siden 1997 (socket 7)hat flere hovedkort med chipset fra via og kun brukt ATI kort + 1 voodoo kort på disse.

Jeg bygget faktisk min andre ikke Via chipset pc først i slutten av 2006 "november"

Det eneste jeg har slitt med opp mellom åra sammen VIA er at de ikke liker seg når man instalerer mer enn 2 minnebrikker , da har jeg fåt de merkeligste feil på maskinen.

Og på de hovedkortene som det er satt på ekstra sata og raid o.l har det vært en utfordring å finne plassering av pci / agp kort for å ungå irq konflikter

 

 

Red:: ok ser at det hjalp Theo , og hva er vel bedre en det?

Endret av flydman
Lenke til kommentar
06;

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=938734

 

Må se meg slått i 06, leder alle grafikk testene, men lurifaks sin dual pros slår meg i cpu score. Trodde som regel det var en score for grafikk og en på cpu? Aldri kjørt 06 før.

7658771[/snapback]

 

Er best du oppgraderer da,siden en slår deg i 3Dmark :!:

7659020[/snapback]

 

Har du en stor gjenstand sittende fast i stumpene eller noe?

 

Betyr ikke en eneste ting hvilke plassering jeg har i 3dmark. hvis du leser litt mere ser du at hkét mitt er 4år gammelt, et lite vink som sier at jeg oppgraderer kun når jeg må eller når fine muligheter tilbyr seg.

Lenke til kommentar

Puh jeg skvatt litt der :p Grr jeg driver dikker med klokking og tyner men 3dmark krøsjer et sted mellom midten og slutten, så jeg tror jeg legger inn årene, men jeg var på vei mot et resultat på rundt 4600-4700 på 06, men det tar for mye tid. Får fortsette en annen gang. Brukt hele dagen nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er det nok med 430W PSU? PCen bruker ~200W i skrivende stund, og PSUen er av god kvalitet så den yter sikkert godt utover 430W.

7659737[/snapback]

 

Har selv et oppset med k8t800pro og en 350 watter fra Fortron Source ingen prob , men den er til gjengjeld av god kvalitet

Lenke til kommentar

Jeg fant link til en test i en annen tråd her, og den forteller et annet bilde enn det noen har sagt her før, om at X1950 Pro trekker opptil 160W, noe jeg selv syntes var urimelig mye. Hvis man ser på det i forhold til et 1900GT, som står det nærest, vil jeg si at det ser betraktlig bedre ut enn jeg først trodde.

 

consogpu.GIF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...