Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått slipstreama en XP installasjon som driver og installerer nå, så om ikke så altfor lenge kan jeg også forhåpentligvis begynne å teste hehe. Det var hakket før jeg kjøpte meg et Asrock DDR/DDR2-AGP/PCIe kort med E6600 hehe.

 

Viktig å fremheve at mine problemer neppe er pga kortet, men fordi jeg kjørte w2k3, men det ser vi snart.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er første test gjennomført, prøvde 3dmark 6 og fikk følgende score med 6.12 driver:

 

Main Test Results

 

3DMark Score 3717 3DMarks

SM 2.0 Score 1788 Marks

SM 3.0 Score 2079 Marks

CPU Score 644 Marks

 

Som dere ser er cpu scoren min elendig, som ventet fra en cpu fra 03. Fikk følgende på cpu testene

 

CPU1 - Red Valley 0.197 FPS

CPU2 - Red Valley 0.337 FPS

 

Her er resultatet fra 3dmark 05.

 

3DMark Score 6508 3DMarks

CPU Score 3516 CPUMarks

 

Her er resultatet fra 3dmark 03

 

3DMark Score 14186 3DMarks

CPU Score 690 CPUMarks

 

Gammelt score her var 6600 poeng med r9800pro og cpu på 3,4 (nå 3,0)

 

Ser nå at scoren min på 3dmark 06 ikke er så verst sammenlignet med Powercolor kortet som var testa på firingsquad. (link forrige side). Fikk bedre score i begge shader testene. Ser ut til at de ikke er cpu avhengig siden det andre systemet var satt opp med AMD Athlon 64 X2 4200+, kan vel være 512 mb minne vs 256 som gir ulikt resultat.

Endret av OleNOR
Lenke til kommentar
Jeg har endelig fått slipstreama en XP installasjon som driver og installerer nå, så om ikke så altfor lenge kan jeg også forhåpentligvis begynne å teste hehe. Det var hakket før jeg kjøpte meg et Asrock DDR/DDR2-AGP/PCIe kort med E6600 hehe.

 

Viktig å fremheve at mine problemer neppe er pga kortet, men fordi jeg kjørte w2k3, men det ser vi snart.

7560473[/snapback]

Har samme cpu som deg så jeg venter spent på resultater! Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal investere i dette kortet og utsette oppgradering, eller bare oppgradere hele greia i en jafs.

Lenke til kommentar

Nå funker alt :D Det var W2k3 som skapte problemet. Oppdaterer resultater og linker i første post.

Har ikke optimalisert noe som helst ennå og bruker 6.12 med ccc, så dette er en out-of-box test.

 

EDIT:

Jeg er UTROLIG imponert over dette kortet. Å se på 3dmark06 benchen gjorde at jeg fikk hakeslepp mange ganger. Og Deep freeze gpu test 4 med solen, vinden, snøen... det var som å se ekte snølandskap i sol filmet i HD.

 

Synd man ikke får 06 resultatene på skjermen, for websiden deres henger når jeg skal se.

 

EDIT2:

Der fikk jeg inn 06 resultatene og jeg er overbevist om at jeg har gjort et knallkjøp! :thumbup: Så er det til testing av spill.

 

 

Jalladoode:

For meg var dette et enormt godt kjøp, du må sammenligne med dine nåværende GFX kort testresultater og se om du få god nok økning totalt sett i forhold til mine resultater.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjørte nettopp 1080p filmklipp uten å ha installert noe annet enn basic driveren fra ATI, altså ingen egen AVIVO Codecs osv såvidt jeg forstår, og alikevel gikk det helt flytende.

 

Men en liten ting, jeg ser ikke tempen i tray ikonet. Jeg ser den dog i ATI overdrive panelete. Den ligger på 51 grader idle fordi jeg har litt slapp luftkjøling i siden jeg vannkjølte alt før.

 

Men er det flere som ikke ser temp i tray ikonet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ah godt, da er det nok bare slik :) 51 grader idle hos meg er etter en del benching så jeg tror nok jeg også vil få lavere temperaturer, og etterhvert blir det å montere AC-2 kjøleren :)

 

Ferdig med F.E.A.R test nå, meget bra!

 

EDIT:

Jeg har oppdatert førstesiden med nyheter og hvem som fortsatt har noen få kort på lager.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

HAG:

Det funket het toppers hos meg, flott tool forresten!

 

Smirnoff:

hehe go for it! men pga litt dårlig kabinett kjøling så kuler jeg klokking til jeg har forbedret dette. Ligger på 48 idle i desktop og det er for dårlig til å klokke med.

 

Men som sagt så er kabbet mitt vannkjølt fra før så vifter går på slappe hastigheter osv, får mekke litt etterhvert. Synd at de ikke har snudd korta opp ned så man fikk varmlufta opp mot 120mm exhaust vifta.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mer optimale drivere vil også hjelpe. Når Omega får støtte eks. En ting jeg skulle ønsket meg med kortet var at man fikk en 2slots løsning, slik at varmluft gikk ut og ikke inn i kabinettet.

 

Tror HiS sitt kort er et slikt ett. Mulig det blir å sette på AC-2 kjøleren jeg kjøpte løst sammen med Sapphire kortet snart, men det er allerede nesten for trangt i kabinettet med vannkjølingen til resten av systemet. Så jeg vurderer å få tak i en heldekkende vannblokk istedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@"Skyline" kikk oppover "alle" kjører AGP her, "kun"? eg med PCI-E som "tuller her" (har ikke lagt ut 3Dmark tall tidligere her tror eg :innocent: ).

Om "klokking" mitt HISX1950 Pro "turbo" kort kjører 634 / 742 ut av eska (med AA og AF på 0) - ser Komplett har et HIS X1950Pro "turbo" VGA kort i "prislista" uten bilde, ingenting hos HIS heller :hmm: - dukker ikke opp hos Komplett før til neste år :tease:

Her er kortet, skal ha IceQ3 kjøler det også som "sender" varmlufta ut :thumbup: Har vannkjøling på NB og CPU, har ei 120mm 11dB? SilenX vifte på "innluft" i mitt TT Shark kabinett, har 120mm radiator med "utluft" på bakveggen under PSU. Har litt "lufteåpninger" i sidedøra i "haifinnene", men vannslangene til NB kjøleren ligger ca. 2 cm under senter på vifta på kortet :thumbdown:

Theo343 var kvikkere enn meg. men eg la til "litt" OT og..

Lenke til kommentar

Da var nok metall fjernet i kabinettet til at kortet passer selv i lukket kabinett, og ting later fortsatt til å fungere. Selv med SFF-PSU som kun er ratet til 300W (ca 8+14A på 12v om jeg husker riktig) har jeg spilt en del timer i dag uten et eneste hikk, så jeg satser på at alt er som det skal være.

 

Soltek EQ3901 (S939, VIA K8T800Pro) med AMD A64 3500+(?) som kjører på 2485MHz, 2GB DDR400.

 

3DMark06:

4254 på 580/700

Ca 4400 på 621/780, som ble resultatet med ATIs autooverklokkingssak

4485 på 621/800. Ikke prøvd dette på annet enn en 3DMark-runde.

 

ATI Tool støtter dessverre ikke X1950 Pro enda, så 621/800 er altså det meste man kan ende opp med. Hadde ikke blitt overrasket hvis kjernen kan gå lengre.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har også nettopp skaffet meg et sapphire x1950pro 512mb kort, og etter litt starttrøbbel, fungerer det flotters her også. Jeg oppgraderte fra et 9800pro kort.

 

Men! (o store MEN!)

 

Når jeg ser her på 3dmarkscoren til folk her, forstår jeg lite

Observer specen på pcen min:

 

Asus A8v-deluxe hovedkort

athlon x2 4600+

3gb pc3200 fordelt på 2x 1024, 2x 512

Sapphire x1950pro 512mb

Soundblaster X-fi

Rundt 860gb HD, fordelt på 3 par i Raid

Alle drivere skal være ca siste versjon.

 

Jeg vil påstå det er en rimelig grei pc sammenlignet med en del andre maskiner her i tråden.

 

Tingen er at min 3dmark06 score er bare rundt 2753...

Det synes jeg virker veldig lite når jeg f.eks. ser på CWalken sine 4254 poeng, med en pc med lavere spec enn min.

Jeg merker også at pcen min sliter litt vel mye i en del andre applikasjoner/spill

 

Jeg har i de siste årene nedprioritert pcbruken min en del, og sliter dermed litt med å finne ut hva som forårsaker så lav ytelse. Er det noen her som kan gi meg noen tips?

Det ville i alle fall blitt satt stor pris på.

 

God jul allemannalle!

Endret av Sneaky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...