ways Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) er det noen mulighet for å blackliste apt-pakker? har installert en senere versjon av gaim (siste beta av v2), men synaptic og apt-get mener at v1.5.noe som ligger i repository er nyere og foretrekkes. force version i synaptic forsvinner etter lukking av programmet. hold i aptitude så ut til å funke, men aptitude er så slitsomt å bruke. ubuntu edgy Endret 18. januar 2007 av ways Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 er det noen mulighet for å blackliste apt-pakker? har installert en senere versjon av gaim (siste beta av v2), men synaptic og apt-get mener at v1.5.noe som ligger i repository er nyere og foretrekkes. force version i synaptic forsvinner etter lukking av programmet. hold i aptitude så ut til å funke, men aptitude er så slitsomt å bruke. ubuntu edgy 7338608[/snapback] Du skal skal jo kunne låse pakkene i synaptic... Lenke til kommentar
ways Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 er det noen mulighet for å blackliste apt-pakker? har installert en senere versjon av gaim (siste beta av v2), men synaptic og apt-get mener at v1.5.noe som ligger i repository er nyere og foretrekkes. force version i synaptic forsvinner etter lukking av programmet. hold i aptitude så ut til å funke, men aptitude er så slitsomt å bruke. ubuntu edgy 7338608[/snapback] Du skal skal jo kunne låse pakkene i synaptic... 7339165[/snapback] har prøvd Package | Lock version. da jobber den litt, og frisker opp GUI. så markerer jeg pakken på nytt. det står ingen ting om at den er låst, og om jeg velger mark all upgrades, så kommer den med.. altså hjelper det lite. oppfører det seg annerledes hos deg, eller mente du noe annet? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 I yum kan jeg ha "exclude" og "include" på pakker (ink regexp) for repositorier. F.eks. ekskluderer jeg alt bortsett fra *ivtv* fra atrpms. Lenke til kommentar
ways Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 I yum kan jeg ha "exclude" og "include" på pakker (ink regexp) for repositorier. F.eks. ekskluderer jeg alt bortsett fra *ivtv* fra atrpms. 7340233[/snapback] flott. men det hjelper en ubuntubruker lite. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) sjekk i sources.list, kansje du kan gjøre noe tilsvarende der? *flammekasterkrig yum vs. apt! woho! * Endret 24. november 2006 av kyrsjo Lenke til kommentar
memox Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du kan prøve dette: Rediger /etc/apt/preferences Legg til: Package: gaim Pin: 2.0beta* (eller hva nå det er versjonnummeret er) Pin-Priority: 500 Ved priority 500 erstattes pakken med hvilken som helst versjon som er høyere enn "pin" Hvis du tar 1001, så vil pakken aldri bli overskrevet. Lenke til kommentar
ways Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Du kan prøve dette: Rediger /etc/apt/preferences Legg til: Package: gaim Pin: 2.0beta* (eller hva nå det er versjonnummeret er) Pin-Priority: 500 Ved priority 500 erstattes pakken med hvilken som helst versjon som er høyere enn "pin" Hvis du tar 1001, så vil pakken aldri bli overskrevet. 7351156[/snapback] funket top! må bare huske å fjerne den når det kommer ny versjon i reps'en. takk Lenke til kommentar
memox Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Supert PS: Kjekt hvis du slenger på [LØST] eller lignende på tittelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå