Crispin Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Heisann Har nettopp fått en e6400 i hus og er veldig veldig spent. Har brukt den en dag nå og har ikke merket de store forskjellene enda, har for det meste installert og kopiert. Gikk fra amd 3500 til e6400. Men har lest en del om disse amd hotfixene, er disse bare til amd? Eller har intel sine core duo også disse "problemene" ? Har ikke merket noen problemer enda men tenkte jeg skulle høre og eventuelt gjøre noe med det Lenke til kommentar
pesu Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Gratulerer med ny CPU!! C2D har ingen sånne problemer! Det er bare å kose seg med den!! Håper du har planer om å overclocke også, for den der kan du få mye ut av! Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Gratulerer med ny CPU!! C2D har ingen sånne problemer! Det er bare å kose seg med den!! Håper du har planer om å overclocke også, for den der kan du få mye ut av! 7339823[/snapback] Er jo ikke akkurat et MUST for AMD heller da. Har en x2 selv, og har ikke installert en eneste "driver" eller hotfix for denne. Har knallgod ytelse, og fikk faktisk høyere CPU score i 3Dmark06 uten drivere enn jeg fikk med drivere (hadde drivere før jeg formaterte). Uten å installere alle de greiene, bikka jeg endelig 2k score i cputest. Uten havnet jeg på ca 1900-1910. Ellers merker jeg ingenting til at det skal være usynkront, eller at klokker går feil eller at ting går altfor fort/sakte. Alt bare funker. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Dere er heldige, min maskin er ustabil som FY Angrer dypt på dette kjøpet ja. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Dere er heldige, min maskin er ustabil som FY Angrer dypt på dette kjøpet ja. 7347523[/snapback] Da er det klart noe galt, si heller hva som skjer. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Hehe har prøvd i andre tråder, har ikke fått så mye hjelp. Vel maskinen fryser som sagt viss jeg spiller, ofte etter ca en halvtime. Men den frøs en gang når jeg installerte et spill også. Strømforsyningen min er ganske ny og ble brukt i min gamle amd 64, det er en mist 500watt som skal være svært god. Jeg har følgt med temperaturen på cpu og gpu i everest mens jeg har spilt, den har ikke gått over 50, på hverken cpu eller gpu. Jeg har kjørt memtest i hele natt og dagen før, og to andre ram testings program, har ikke funnet noen feil. I dag skal jeg på et lan og forhåpentligvis får jeg låne et skjermkort og en psu for å sjekke om det kan være psu'en eller skjermkortet. Må si det høres mest ut som for svak psu, men etter alt jeg har lest om Mist må jeg si meg meget overrasket viss det skulle være tilfellet. Håper noen av de også har greie på å justere volt og slikt i biosen, har hørt det kan hjelpe? Viss rammen viser seg å skape problemer. Har også oppdatert biosen til de nyeste og bruker de nyeste driverne til alt. Et par av gangene når pc'en har stoppet opp har jeg fått svart skjerm og hovedkortet har laget en lang pipelyd, så stoppet den et par sekund, så laget den en lang pipelyd på et par sekunder igjen, slik sto pc'en til jeg slo den av. Fant ingenting om denne lyden i manualen men kanskje noen her veit? Hk: ECS P965T-A Cpu: E6400 Skjermkort: PowerColor Radeon X1950PRO(har forøvrigt steget med 300kr på komplett.no de siste dagene!) Minne: OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch Endret 24. november 2006 av Crispin Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Har MIST 500W jeg og, på det oppsettet i signaturen min. Så jeg tror nok ikke det er PSUen! Hvis den ikke er defekt da... Endret 24. november 2006 av Intern Lenke til kommentar
krest Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Dere er heldige, min maskin er ustabil som FY Angrer dypt på dette kjøpet ja. 7347523[/snapback] Da er det klart noe galt, si heller hva som skjer. 7348140[/snapback] Virker som om du har problemer med overheting av komponenter. ta å se etter om skjermkortet eller cpu ol. ikke er for varme. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Det har jeg gjort, har hatt opp Everest en god stund for å se hvordan temperaturen blir, den øker litt men hverken cpu eller gpu går over 50 grader. Kanskje Everest ikke er til å stole 100% på? Har sett at everest og biosen kan være ganske uenige, men ikke mer en med en ca 5grader. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hei. Jeg ville lastet ned Intel TAT for å sjekke temperaturen på prosessoren. Everest og andre program leser av sensoren på HK, IKKE kjernetemperatur. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Er vel bare HKet som gjenstår da.. mulig det er det som lager trøbbel. Har du prøvd å laste Failsafe i bios og se om det blir bedre da.. Endret 25. november 2006 av taz Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hei. Jeg ville lastet ned Intel TAT for å sjekke temperaturen på prosessoren. Everest og andre program leser av sensoren på HK, IKKE kjernetemperatur. 7354404[/snapback] Everest viser kjerne temp jo...! Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Failsafe? Hva er det? Forklar gjerne mer Fikk prøvd en strømforsyning i går, og får samme error. Ofte får jeg blåskjerm med filer som henviser til ati og realtek, så jeg mistenker egentlig mest hovedkortet nå. Tror jeg må se etter et nytt å levere dette tilbake før angreretten. Laster ned intel tat å skal sjekke det ut Endret 25. november 2006 av Crispin Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Pipelyden du nevner brukes av Award BIOSer for å varsle om at hovedkortet ikke finner noe installert minne. Jeg har opplevd dette selv, minnemodulene var ikke støttet av hovedkortet, og løste problemet ved å oppdatere BIOS. Derimot nevner du at du allerede har gjort dette. Hvis minnemodulene ikke er helt kompatible med hovedkortet kan dette forårsake et slikt problem uten at det gir utslag på Memtest. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hk: ECS P965T-A Cpu: E6400 Skjermkort: PowerColor Radeon X1950PRO(har forøvrigt steget med 300kr på komplett.no de siste dagene!) Minne: OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch 7348172[/snapback] Har hatt mye problemer med de samme minne brikkene som du har ,De er spesifisert til 2.1 volt , men mitt sett er kun nogenlunde stabile på 1.9-2.00 volt. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Kan ikke si at jeg har noen problemer med de brikkene... Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Okey men da kan jeg prøve å justere volten kanskje? Kunne du tatt et screenshot viss du har mulighet, slik jeg vet hvor jeg skal stille? Har ikke 100% oversikt over biosen. Har nå kjørt en del timer med heftig spilling uten blåskjerm\frysing, jeg har disablet lydkortet i biosen. Jeg har ofte fått blåskjerm der lydkort drivere etc har vært involvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå