erikstein Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Noen som vet om? Skal ha til en printer, men maskina som skal "hoste" printern hakke usb gitt :smile: Vet jeg kan få tak i USB kort, men det er like greit hvis jeg kan få tak i usb-->seriell overgang. Råd mottas med takk Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Forstår jeg deg riktig? Du ønsker å koble en USB-skriver til seriellporten på en PC? Hvis jeg har forstått deg riktig: 1. Jeg har ikke hørt om ett adapter som går den veien, kun at du får seriellport fra en USB-port. 2. Hvis det finnes et sånt adapter, så ville det være lite lurt å bruke seriellporten. Mye lurere å bruke parallellporten, fordi parallellporten er mye raskere. Hvis du skulle skrive ut en standard A4-side fra Windows over seriellporten, ville utskriften raskt ta 15-20 minutter for PER side. 3. Et USB-kort koster omtrent det samme adapteret som gir seriellport fra en USB-port. HVIS det skulle finnes et sånt adapter som du søker, så ville det helt sikkert koste like mye eller mer. Altså ingenting å spare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå