vinsj Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei. Siden jeg ble totalt hekta på bf2 etter å ha prøvd det til en kompis måtte jeg kjøpe meg stasjonærPC. På papiret skulle denne PC'en dra spillet knirkefritt, med god oppløsning, men det gjør den ikke i praksis. Den består av følgende: Asus P5B Deluxe WiFi hovedkort Core2Duo 6300 Powercolor x1950pro skjermkort 1 GB Adata ram Helt OK 460w strømforsyning Windows XP 64-bit BF hakker og styrer på. Er på ingen måte spillbart. Har moderate instillinger hva oppløsning og effektaer angår. Ser heller ikke ut til at noen av komponentene blir varme når jeg spiller. Har lastet ned nyeste drivere for skjermkort og hovedkort. Ingenting er klokket. Jeg er frustrert, og håper noen kan komme med noen gode ideer for hva dette skyldes. Mvh. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 kan vaere at du bruker 64 bits windows... bf2 er jo 32bit... (er vel bare halflife og farcry som har egne 64bits versjoner.. de fleste mener oxo du boer ha 2gb ram for aa spille det glatt (men klarer meg selv fint med 1 gig..) har du renska driverene med drivercleaner pro? hva legger du i "helt ok" stroemforsyning? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 eg setter og ein finger på 64bit OS. viss ikkje du då kjører BF2 på 1600x1200, 4xAA, 16xAF og VS det er dømt til å hakke med det oppsettet.... prøv å sett innstillingane i spillet til f.eks 1280x1024, 2xAA 4xAF istedenfor og prøv om det er bedre.. VS tar og en del resursar og kan med fordel for ytelse deaktiverast. AA = AntiAliasing AF = Antisotropic Filtering VS = Vertical Sync Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har også sett at hvis du er uheldig kan X1950 pro kortene være litt trøblete i BF2 pga drivere. Hvis du har et annet spill(F.E.A.R eller HF2) kunne du prøvd dem, hvis de fungerer bra er det driver hvis ikke tror jeg det er Os'et ditt Lenke til kommentar
vinsj Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Takk for respons. Strømforsyningen er en LC Power 550w. I følge tester klarer dette kortet over 100fps i 1600x1200 4xAA og 8xAF, og jeg har prøvd å kjøre det langt under disse instillingene, og fremdeles lagger det. Har bare BF2 foreløpig, så får ikke testa i andre spill. Hva kan man forvente av score i 3dmark03 med dette oppsettet? Lenke til kommentar
Spiritless Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg vil også sette en finger på OS og driver. Mest driver. Sikker på at du har 64 bit driver til skjermkortet? Har hørt at mange spill skal ha bedre ytelse i 64 bit, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå