loathsome Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei, Har en acer pc, med et eller annet ECS-hovedkort som jeg hadde installert WXP på med en slik "acer cd" jeg fikk med. Satt i Asus P5B og E6600, og fikk bluescreen; Lokale pc-sjappa sa det var Windows-versjonen fra acer cden (den støtta bare ECS-greia), og jeg trengte en clean "OEM"-versjon. Vil bare bekrefte dette? Har mulighet til å skaffe en på lovlig vis. Sorry om dette ble rotete, har det litt travelt Takk for svar. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det kan umulig noen her vite med full sikkerhet, men all logikk tilsier at slike cd-er tilhører bestemte merker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har mulighet til å skaffe en på lovlig vis. 7338097[/snapback] Hva mener du? Har du en ulovlig Windows XP på pcen nå? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Nei, har en Acer-greie nå (sitter på det gamle HK og CPU nå) Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nei, har en Acer-greie nå (sitter på det gamle HK og CPU nå) 7338219[/snapback] Du har nok en sånn "morsom" installasjons cd som er tilpasset Acer (drivere osv), grunnen til bluescreen er nok at den legger inn drivere som er til en Acer maskinen. Har vært borti lignende på HP osv. Noe ordentlig dritt. Det er nesten like galt andre veien, å installere nytt os på en såkalt merke pc. Finnes knapt drivere å oppdrive. Hovedkortene er ofte strippa utgave av et kjent merke kort, så driverne til standard merke kort funker dårlig. (coop pc med socket 754 har et sånt jalla msi kort). Få tak i nytt Os, installer det ,oppdater drivere og bios, og du her en fungerende maskin. har forresten vært borti at driverne og bios som følger med nytt hk er så dårlige at det nesten ikke funker. Når jeg laster ned ny bios så har den vært 8-10 generasjoner nyere en den som var på hk. Har til og med hatt Canon skriver som overhodet ikke virket med driver cden som lå i esken, hentet ny driver og den virket som en drøm. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Licensen låses till huvudkortet, om den bytes ut så ska det inte fugnere. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 når du skiftar hovedkort har du i praksis ei ny datamaskin. windows xp vil då i dei fleste tilfelle ikkje klare (ha lyst?) å starte. viss du ikkje har prøvd kan det hende du kan installere windows frå acer cden på nytt, kjem an på korleis den "installerar" 1: installering som vanlig windows cd: det bør gå fint 2: norton ghost (e.l): dette går ikkje sidan "installeringa" berre er kopiering av ein tidlerage utført installasjon. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Sitter nå her på min nye CPU og HK med en OEM-versjon av XP. Så ja, CDen var nok låst til ACer. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå