FalcoN200285 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hva er den beste og mest stabile tråløse router? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Umulig å si best - men Linksys WRT54GL har jeg bare gode erfaringer med. Ca 550kr. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg bruker Linksys WRT54GS, stabil, kjapp og brukervennlig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Sjekk linken her: http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=124 Spørsmålet er vel hva du ønsker skal være stabilt? Linken viser routere med oversikt over hvor mange forbindelser (f.eks for p2p) de tåler. Hvis du skal ha god trådløs dekning i et hus vil jeg anbefale mimo eller pre-n. Skal du ha forbindelse over lange avstander vil en 11b/g router (WRT54GL) evt med retningsantenne være bra. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Stabilt=cisco. ferdig med det. Ulempen er prisen og at det kan være et h****** å sette opp... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Stabilt=cisco. ferdig med det. 7338517[/snapback] Så hvorfor tror du vi anbefaler Linksys? Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har en Linksys WRT54G selv, og er langt ifra å være fornøyd med den. Veldig ustabil (restarter tilfeldig) og kort rekkevidde (når ikke PC på 10 m). Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Linksys er eigd og produsert av cisco, men trådlausbrikkesett blir laga av tredjepart. broadcom eller kefaen eg har sjøl Linksys WRT54GS (av dei helt første som kom) eg har ALDRI hatt stabilt trådlaust nettverk på den, men det ser eg ikkje vekk i frå at kan vere forstyrrelse frå diverse andre ting, inkludert et utall andre trådlause nettverk i området. men ellers er det et veldig enkelt og stabilt produkt med mange fleire funksjonar enn dei fleste andre routerar. det finst og mange tredjepartsfirmware som utnyttar boksen ut over standardfirmware. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 linksys WRT54GL fra elkjøp link! har jeg og det er så ustabil som bare det ! så jeg har planer om en ny tråløs router! men jeg vet ikke hvilken! Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Har en Linksys WRT54G selv, og er langt ifra å være fornøyd med den. Veldig ustabil (restarter tilfeldig) og kort rekkevidde (når ikke PC på 10 m). 7338587[/snapback] word Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) linksys WRT54GL fra elkjøp link! har jeg og det er så ustabil som bare det ! så jeg har planer om en ny tråløs router! men jeg vet ikke hvilken! 7357134[/snapback] Har en Linksys WRT54G selv, og er langt ifra å være fornøyd med den. Veldig ustabil (restarter tilfeldig) og kort rekkevidde (når ikke PC på 10 m). 7338587[/snapback] (Gjelder dere begge) Tipper det er den trådløse delen som er ustabil, og da er det pga. forstyrrelser i luften. TV/HIFI/mobil/trådløs telefon/mikrobølgeovn er eksempler på objekter som er kjent for å skape slik støy. Går ut ifra at du ikke har prøvd andre kanaler. Eller lest manualen. Endret 25. november 2006 av Slettet+9812398713 Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har en Dlink 824VUP+ den er stabil og fin. Beste trådløse jeg har hatt noen gang. Det er værre med min speedtouch 546T2 den er ikke god, ustbil som bare det og restarter ved jevne mellom rom. Det kan være at det kommer av det ustabile nettet i det siste. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Har en Linksys WRT54G selv, og er langt ifra å være fornøyd med den. Veldig ustabil (restarter tilfeldig) og kort rekkevidde (når ikke PC på 10 m). 7338587[/snapback] Min er ikke ustabil, men sliter litt med rekkvidde ja. Men det er ikke det som er problemet til WRT54G er at den ikke takler å forward portene. Så torrents, å lage egene server til "alle" spill med WRT54G funker bare ikke. Det som skjer er at ingen kan koble seg til deg, fordi ingen kan koble seg til deg. Så WRT54G er hvertfall ikke på listen over de beste routeren. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 linksys WRT54GL fra elkjøp link! har jeg og det er så ustabil som bare det ! så jeg har planer om en ny tråløs router! men jeg vet ikke hvilken! 7357134[/snapback] Har en Linksys WRT54G selv, og er langt ifra å være fornøyd med den. Veldig ustabil (restarter tilfeldig) og kort rekkevidde (når ikke PC på 10 m). 7338587[/snapback] (Gjelder dere begge) Tipper det er den trådløse delen som er ustabil, og da er det pga. forstyrrelser i luften. TV/HIFI/mobil/trådløs telefon/mikrobølgeovn er eksempler på objekter som er kjent for å skape slik støy. Går ut ifra at du ikke har prøvd andre kanaler. Eller lest manualen. 7357236[/snapback] Ehhh, nei. Det at den ikke når en PC på 10m, ja. Det gjelder den trådløse delen. Men det at den restarter seg selv automatisk helt tilfeldig gjelder hele routeren, altså t.o.m. de enhetene som er tilkoblet via vanlig ethernet. Og ja, jeg har lest manuallen NØYE, og sittet med Linksys support i 3 timer for å finne løsning på problemet. eneste løsning for dem var, å gjøre en hard-reset av routeren og oppgradere til siste firmware. sorry, men det hjalp ikke! Jeg har funnet meg en løsning på problemet allikevell. Kjøpte meg for to dager siden ny router: D-Link RangeBooster N 650 (DIR-635). Den løste alle problemene som jeg hadde med Linksys. Rekkevidden når alle enheter i leiligheten, og gjett om den er stabil! har ikke restarta av seg selv på to dager. Nå er jeg overbevist at feilen lå i Linksys routeren... Lenke til kommentar
taleg Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Sitter med en Drytek Vigor 2200E som nå har en oppetid på over 200 dager og da var det jeg som resatte den siste. (Gjør det sånn ca 1 gang hver 6 mnd for å få frigitt registrerte mac adr, da jeg ofte har folk på besøk med pc'er og jeg monterer/reparere pc'er for folk). Er KNALL fornøyd, så fornøyd faktisk at jeg planlegger å invistere i den nye modellen 2910G til rundt 2000,- etterhvert. Er desverre ikke mange stedene å få tak på den på. Taleg Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Vår linksys router har f*** meg en rekkevidde på 100 meter eller noe, naboen som bor 100 meter unna klarte hvertfall å få inn routeren. Endret 9. januar 2007 av Lefse Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) wrt54g er den beste ruteren jeg har vært borti, har anbefalt den til 5 venner og de har aldri hatt problemer de heller. men jeg har vært borti mye dritt når det kommer til nettverkskort, det mest stabile: intel 2200. port forward osv fungerer utmerket med wrt54g dersom man klarer å slå av ruterdelen i modemet som følger med fra bredbåndsleverandør Endret 1. desember 2006 av mandela Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Sjekk linken her:http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=124 Spørsmålet er vel hva du ønsker skal være stabilt? Linken viser routere med oversikt over hvor mange forbindelser (f.eks for p2p) de tåler. Hvis du skal ha god trådløs dekning i et hus vil jeg anbefale mimo eller pre-n. Skal du ha forbindelse over lange avstander vil en 11b/g router (WRT54GL) evt med retningsantenne være bra. 7338504[/snapback] Interessant, takk for link. Min WRT54GS v1.1 sliter skikkelig med torrent-klient kjørende på maskin. Surfing blir helt sirup selv om jeg har begresnet uTorrent på up- og download. Noe D-Link kommer aldri innenfor mine vegger, så Linksys sin WRT54GX ser brukbar ut hvis jeg ønsker å oppgradere. Noen som vet om DD-WRT og Hyper-WRT kan brukes på WRT54GX?? Jeg har blitt ganske avhengig av Hyper-WRT til "maskinparken" min nå, og vil så langt det er mulig beholde de funksjonene Hyper-WRT tilbyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå