Gå til innhold

Poll: Skal vi tillate bruk av bilder i signatur?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-15 10:39, skrev Cool:

Quote:

Den 2002-11-15 08:19, skrev Jannis-15:

ja til bilder i sigg, men bare om de er små (mindre en 75kb er det jeg forbinner med små)! :smile:

Tenke deg om alle skulle ha et bilde på 75Kb i siggen sin, 75Kb x 20 poster på hver side = 1500Kb det blir jo alt for mye, hadde jo blitt et helvet for oss med modem og isdn. Skal dere absolut ha bilder så må de ikke vere større en 2-3 Kb.

Som Anders var innpå... Det blir cachet, så det blir kun lastet ned EN gang, resten blir hentet fra HDDen din.

Lenke til kommentar

Quote:

b-duvaland skrev (2002-11-15 17:00):

..mens poster som denne,

går helt ubemerket. Det irriterer meg noe inni granskaugen at moderatorene ikke er mer konsekvente.

Men poster som denne ligg faktisk under Off-topic, og er svært lite moderert. Bildene som faktisk har vore fjerna fram til no, er bilder som øydelegg for designet på nokre av portalsidene, og det er jo naturleg at desse vert fjerna, ikkje sant?

Lenke til kommentar

Jeg sier nei til bilder større enn a * b av samme grunn som jeg vil si nei til signaturer særlig større enn 4 linjer. Å lese 10 linjer med spesifikasjoner og hvem som har produsert en eller annes rambrikke, føler jeg er unødvendig. Hvis du har så mye ekstra å si, så lag deg en tråd ! Samme er med bilder. Har du så mange og/eller store bilder du vil vise fram, så lag deg ei side og legg dem der. Små bilder derimot er jeg helt for. De liver opp forumet og en del av dem er ganske artige.

Jeg foreslår at det kan settes en grense på hvor stor signaturen din kan være. F.eks MAX fire linjer (eller et bilde som er like høyt som fire standard tekstlinjer).

Litt off-topic: Er det en maskin som holder selve forum-databasen OG lager spørringene? Nå er ikke jeg noe geni i databaser, men det er vel mulig å få en maskin til å utforme selve spørringene og en annen som foretar selve søket? Da hadde lasten blitt spredd mer og stakkars forumdatabasen hadde ikke vært så overarbeidet (har ikke tenkt på noen kostnader ved et slik opplegg; jeg slenger bare ut ide'er ...) :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...