Gå til innhold

Nokia 6230i, innboksen henger seg opp

Fisk1

Anbefalte innlegg

Ja, har hatt min Nokia 6230i i nesten et halvt år nå, og er rimelig fornøyd med den.

Men i det siste har det dukket opp en liten fis i dette ellers så velparfymerte luftrommet;

Telefonen "glemmer" hvem jeg svarer til når jeg trykker svar i en motatt SMS, og dette er ofte etterfulgt av at hele "Meldinger"-menyen henger seg opp. Kommer ikke inn i innboks, og kan ikke skrive ny melding. Hurtigtaster som går til meldingsfunksjoner fungerer heller ikke. For å løse dette må jeg slå mobilen av og på igjen...

En annen ting er at jeg syns brukstiden på den er litt dårlig, batteriet tappes fort. Laderen lager ofte en høyfrekvent lyd når jeg lader telefonen, er dette vanlig?

Hva i helvete er det som foregår? :hmm:

Tar imot all hjelp jeg kan få.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting er at jeg syns brukstiden på den er litt dårlig, batteriet tappes fort. Laderen lager ofte en høyfrekvent lyd når jeg lader telefonen, er dette vanlig?

7337966[/snapback]

Kan ikke hjelpe deg med innboks-problemet, men mitt batteri går også ganske fort, og laderen min lager rar lyd også.

Skal vel snart bytte den ut, tror jeg. Vil ha en mobil med tilkobling for vanlige hodetelefoner, ikke bare Nokia's (bassløse) egne...

Lenke til kommentar

7337966[/snapback]

Kan ikke hjelpe deg med innboks-problemet, men mitt batteri går også ganske fort, og laderen min lager rar lyd også.

Skal vel snart bytte den ut, tror jeg. Vil ha en mobil med tilkobling for vanlige hodetelefoner, ikke bare Nokia's (bassløse) egne...

7341331[/snapback]

Laderen til disse nokia telefonene lager en durelyd. Tror det er helt normalt jeg. Har faktisk gjort det på alle mobilene jeg har hatt i den serien. Men har ikke gjort noe skade.

Prøvd å resette telefonen for å se om det fungerer da. Kan være at det skjer hvis du har mye programmer og tjafs inntallert. Vet ikke sikkert. Men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Er vel et spesielt problem, da. :)

Det greieste er vel å sende den inn til et servicesenter, men det kan være at en såkalt "Master reset" kan hjelpe.

Sjekk også med et annet SIM-kort i mobilen.

Ang. laderen, det er temmelig normalt, men den lader da likevel. Batteritiden blir svært fort dårlig om du lader den på gal måte. Litium-ion-batterier skal klattlades så mye som mulig, og ikke lades helt ut.

Lenke til kommentar
Er vel et spesielt problem, da. :)

Det greieste er vel å sende den inn til et servicesenter, men det kan være at en såkalt "Master reset" kan hjelpe.

Sjekk også med et annet SIM-kort i mobilen.

Ang. laderen, det er temmelig normalt, men den lader da likevel. Batteritiden blir svært fort dårlig om du lader den på gal måte. Litium-ion-batterier skal klattlades så mye som mulig, og ikke lades helt ut.

7395318[/snapback]

Ok, jeg får vel prøve på en Master Reset da. Da lærte jeg noe nytt om batteriet i dag og, får klattlade litt da. :)

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...