Gå til innhold

Inaktift SIMkort? WTF?

V1660

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du har prøvd å slå av og på telefonen, ta inn og ut SIM-kortet, og sette alt på plass igjen?

Noe lignende har skjedd med meg før, og det hender det bare går seg til, av en eller annen grunn. Hvis ingen ting skjer det nærmeste døgnet, er det bare til å ringe Chess, så ordner nok de opp i problemet. :)

Lenke til kommentar

OMG jeg satt sim kortet i en annen mobil..da funka det fint!

MOBIL er jo faen meg sperra!

Jeg kjøpte den av en kompis som sa han fant den på bussen!!

går der serri ann og sperra ein mobil!?

ka svarten ska eg gjøra nå da?

hvis ikje det går ann og låsa opp så skal eg ha pengene tilbake!

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å sperre mobilen. Hvis kameraten din fant telefonen på bussen, har garantert noen mistet den. Derfor har den opprinnelige eieren ingen interesse av at hvem som helst skal kunne bruke hans telefon.

Én måte å sperre telefonen på, er å ringe mobiloperatøren for å få sperret abonnementet. Da må man bytte SIM-kortet for å få brukt den. En annen måte det går ann å sperre telefonen på, er å gå til polititet og melde telefonen mistet/stjålet. Hvis man har serienummeret til telefonen, fikser polititet resten. Da blir telefonen sperret for alle SIM-kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Neste gang forholder du deg til kvitteringer.

Hvor kjipt tror du ikke det er for personen den ble stjålet fra?

Kremt.. personen som .. "mistet" den?

Lenke til kommentar
Hvor kjipt tror du ikke det er for personen den ble stjålet fra?

7344945[/snapback]

Det kan jeg skrive under på er jævlig kipt. Min ble stjålet i går. Heldigvis hadde jeg alt det viktige på PC-en, og abonnementet på telefonen var utløpt. I tillegg fikk jeg en god grunn til å bytte telefon (fra K750).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Hvis man har serienummeret til telefonen, fikser polititet resten. Da blir telefonen sperret for alle SIM-kort.

7344756[/snapback]

Når du prøver å starte telefonen med et simkort vil telefonen sende unikt simkortnummer til operatøren, sammen med serienummeret til telefonen.

Dermed vet man hvem som prøver ulike stjålne/mistede telefoner.

Lenke til kommentar

når man finner en telefon tar man gjerne og går til politiet med den! :nei:

man tar ikke og selger den videre til kamerater, og man kjøper heller ikke en telefon som noen har mistet og sannsynligvis savner (eller er glad for å bli kvitt i ditt tilfelle L@sse :tease:)

kjipt å miste telefonen. :thumbdown:

håper ikke alle er som deg og kameraten din, og at det finnes ærlige personer!

edit: Z610i er ikke akkurat en gammel billigmobil, sitter nok en fyr og slår seg i huet og håper at noen finner telefonen.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
ja har hatt denne Sony Ericsson Z610i i ca 1 ukes tid nå..men då i dag sto det at sim korte mitt er inaktift? ka e probleme?

har Chess Kontant

7337945[/snapback]

Jeg krysser fingrene for at du og kameraten din havner bak murene snart.

Har selv blitt frastjålet mobil, og selvsagt sperret jeg den. Hvis noen "finner" mobilen min ønsker jeg selvsagt at de skal bli straffet for det etter lover og regler, eller at mobilen i det minste er ubrukelig for dem.

Det er vel ganske klart at når man finner noe som andre har mistet, så bør man prøve å levere gjenstanden tilbake til vedkommede, eller til politi/hittegods? Hvordan kan noen ha gått glipp av denne enkle lærdommen?

Men nok etikk og moral; levér mobilen til politiet og forklar situasjonen, du får likevel ikke bruk for den.

Lenke til kommentar

Forbannet lurt å kjøpe en telefon du VEIT er stjålet (JA, den er stjålet, selv om den er funnet på bussen). Holder helt og holdent med en del av de andre her, og syns det er rimelig lavmål å kunne "kreve" at en stjålet telefon skal fungere som om du selv hadde kjøpt den i butikken.

(IBTL, anyway...)

Endret av OML
Lenke til kommentar

Jævlig genialt! :!:

Hadde kameraten din hatt vett og baller til å levere inn telefonen istedenfor å selge den videre ville ikke dette vært en situasjon nå. Og tenk å kjøpe en "funnet" telefon a.. Herregud.. :wallbash: Ligg lavt du nå..

Jeg fant en bil nedi gata her! Interessert? Du fårn billig.. :tease:

EDIT: Å nei, selvfølgelig skal ikke denne telefonen nå fungere på lik linje med en telefon som ikke er tyvegods. Var borti en type som syntes det var rart at den gamle telefonen hans (som han sa til forsikringsselskapet at var knerta) ikke funka lenger en uke etter at han hadde fått ny fra forsikringsselskapet. Han skulle saksøke forsikringsselskapet for å ha ødelagt hans eiendom og greier. Prøv det! :!:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...