Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer Med Trådløst Nettverk. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så mye peiling på detta så får håpe dere fortstår meg.

Jeg har koblet til den trådløse nettverksboksen til slitteren. Jeg finner den nettverket på min bærbare data og får koblet til. Men Problemet er at jeg ikke får gjort noe som har med internett å gjøre.

Jeg er tilkoblet: JA

Har du restartet Trådløse Nettverksboksen: JA (Skrudd den av og på, Restartet den).

Så nå lurer jeg på om noe av dere der ute kan detta og har lyst til å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Du skriver at du har koblet den trådløse "nettverksboksen" til splitteren.

Det vanlige oppsetter er å koble modemet inn i splitteren og trådløsruteren til modemet. Vet du om du har en trådløsruter med innebygd modem?

Det beste ville vært om du skrev hvilken internettleverandør og trådløs ruter du har.

IP

Lenke til kommentar

Som IP skriver. Vi trenger info om leverandør og merke/modell på alle "boksene" dine. Du fikk vel en "boks" av internettleverandøren din?

For øvrig kan det være lurt om du bruker rediger-knappen for å endre innlegget ditt i stedet for å legge til et nytt innlegg så lenge det ikke dreier seg om nye opplysninger eller svar på andres innlegg.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

hehe. hadde gjort en feil ved å sette den i splitteren. Men jeg prøvde nå å sette den i modemet. Men da er det 2 ledninger som skal sammen og da har jeg en sann spesial ledning. Så når jeg kun tar i den ledningen som jeg alltid har brukt til stasjonær pc'n da funker nettet. Men da jeg tar i den andre ledingen som er ifra ruteren ( Trådløse Internett Boksen ) funker ikke nettet.

Kort sagt: Da jeg har i ledningen fra Ruteren ( Trådløse Internett Boksen ) koblet inn sammen med den gamle funker ikke nettet på stasjonæren eller barbæren.

Jeg får koblet til nabons nettverk så det er ikke noe i veien med nettverkskortet.

Hva kan være feilen?

Endret av Rob1N
Lenke til kommentar

Min internettleverandør er Telenor.

Modemet: Jensen WEB Link 8001 (ADSL MODEM)

Trådløse Router: TOPCOM Skyr@cer WBR 254G

Ja jeg bruker en oppkobling med Brukernavn og Passord.

Endret av Rob1N
Lenke til kommentar

Telenor bruker PPPoE-autentisering. Hvis internett fungerer når du kobler med kabel fra modem til pc er vel modemet riktig konfigurert med brukernavn og passord.

Den trådløse ruteren trenger da ikke noen form for autentisering. Internett-type skal være DHCP i trådløsruteren. Dette betyr at ruteren får en ip fra modemet.

IP

Lenke til kommentar

Jeg tror IP tar feil. Jensen-boksen er et rent modem, den foretar ingen form for autentisering. Du må konfigurere routeren med PPPoE, dvs. du må ha brukernavn og passord (det samme som du bruker på oppkoblingen du har på PCen din). Husk å ha med @online.no i brukernavnet ditt.

Du skal koble kabelen fra Jensen til WAN-porten på Topcom-routeren og så kobler du PCene til Topcom-routeren med kabel på en LAN-port eller via trådløst (som jeg forstår du allerede får til).

Til slutt bør du fjerne oppkoblingen du har laget på PCen, eller i hvertfall sørge for at Internet Explorer ikke er satt opp til å bruke denne (tools, internet options, connections, never dial).

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...