Gå til innhold

Trippeldrap i Vestfold, trippeldrap på Kalbakken

Mr.M

Anbefalte innlegg

Nei, det er nettopp det æresdrap er: Iskaldt kalkluert

Det handler også om ære når norske menn føler at de har "mistet alt".

Ikke på samme måte. Gjerningsmannen får ikke gjenopprettet noen ære, og ingen idet norske samfunnet eller den norske kulturen støtter slike drap. Dessuten dreper han seg selv etterpå - et tegn på at han er psykisk syk og ikke gjør det på grunn av "ære".

Hadde drapsmannen fra Vestfold vært pakistaner, så mistenker jeg du nok hadde sagt at han drepte seg selv etterpå, for å undra seg straff.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bry dere heller om de kriminelle handlingene og det faktum at begge to er kriminelle. Drit nå i nasjonaliteten..Tenk på de som ble drept på Kalbakken..tror dere virkelig at de hadde foretrukket å blitt drept av en mann med norsk opprinnelse istedet? Jeg tror egentlig at de hadde hatet begge menn like sterkt uansett.

Lenke til kommentar

Hotbox: Nå var han ikke pakistaner, og du kan la være å spekulere i hva du ønsker jeg hadde ment. Forhold deg til det jeg faktisk skriver.

fal: Det har ikke noe med å foretrekke å bli drept på noen som helst måte. Det har med en ukultur som innvandrere tar med seg til Norge.

Lenke til kommentar

altså, kult at folk skal bruke begrepet æresdrap kun når det er en pakistaner elns..en fyr som dreper pga han har hatt en konflikt med en annen person begår ett æresdrap han også. Det er bare det at ingen har klart å skjønne at denne drepinga er for å rette opp i hans "ære". Det er i grunn ganske synd at folk tror at æresdrap er noe som pakistanere/div andre tatt meg seg til Norge.

Lenke til kommentar
altså, kult at folk skal bruke begrepet æresdrap kun når det er en pakistaner elns..en fyr som dreper pga han har hatt en konflikt med en annen person begår ett æresdrap han også.

Nei. "Æresdrap" er et begrep som brukes om en spesiell type drap. Les tråden før du kommenterer, er du snill.

Det er bare det at ingen har klart å skjønne at denne drepinga er for å rette opp i hans "ære". Det er i grunn ganske synd at folk tror at æresdrap er noe som pakistanere/div andre tatt meg seg til Norge.

7353550[/snapback]

Det er det.

Lenke til kommentar
I en familietragedie er det ofte en vanæret norsk mann som har mistet status som følge av samlivsbrudd, tap av jobb etc. Det har i aller høyeste grad med ære og status å gjøre, uavhengig av om det skjer i affekt. At æresdrap ikke begås i affekt er vel også en høyst tvilsom påstand.

Nei, det er nettopp det æresdrap er: Iskaldt kalkluert, der en familiemedlem gjerne får "æren" av å utføre gjerningen. Og gjerningsmannen hylles av sin familie.

Hvordan vet du at det er "iskaldt" kalkulert?

Fordi det er en del av det man kaller æresdrap. Familien går sammen for å velge ut den heldige som får ta livet av den som har bragt skam over familien, osv.

Vi vet at du tviholder på æresdrap-begrepet, fordi det passer din politiske agenda. Hvor finner du bevis for at drapene på Kalbakken er slik du nevner over her?

Tvertimot så er bildet helt anderledes. Vedkommende var og er psykisk syk, og har vært innunder psykisk helsevern over tid. Han gikk på psykiatrisk psykose-medisin i det aktuelle tidspunktet for drapene.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/03/478616.html

Lillebroren forsøkte også å få eldstebroren tvangsinnlagt, men lyktes ikke. Dét er forøvrig også et "velkjent" problem også for norske pårørende, -at man forgjeves har forsøkt å sine tvangsinnlagt, når man ser at en forverring er under oppseiling.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138002

Det er skammelig av deg å fremstille det som at familie og slekt til gjerningsmannen nærmest hyller en slik tragedie. De har det selvsagt like vondt nå, som en vilken som helst norsk familie/pårørende.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/08/479098.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...