Gjest Slettet+987123897 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det er slett ikke utenkelig at du kan ha defekt ram. Vet ikke hva som er "in" av minnetestprogrammer for tiden, men en runde over natta med memtest86+ burde vel kunne gi en pekepinn. Test med én og én rambrikke i pcen din hvis du har flere. 7426958[/snapback] Nå har jeg brukt 2 cd'er til å lage memtest86+ på. Og begge har blitt ødelagt under brenningen fra Nero. Finnes det noen program som kan gjøre memory test uten at man må brenne det ut på cd (har ikke diskettstasjon) Lenke til kommentar
KAS Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Sikker på at du ikke gjør noe galt under brenning? Du kan evt laste ned "UltimateBootCD" og kjøre det derfra om du ikke får det til.. Det finnes testeprogrammer til windows også, men det anbefales på det sterkeste å kjøre testene utenfor windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har ikke svart på denne tråden på en lang stund, men jeg bumper den likevel nå siden jeg har de samme problemene... Jeg prøvde UltimateBootCD4Win, men du trenger windows cd'en noe jeg ikke har. Jeg har ikke peiling på hva som kan være galt. Kanskje prøve en av de testene i windows om det går? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Den jeg tenkte på finner du her. Se evt denne. Ligger for så vidt også på UBCDen. Hvis du får problemer med å brenne ut disse også, få noen andre til å gjøre det for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har nå tatt en memory test i 12 timer. Det ble noen feil, og jeg skal laste opp bilde så raskt som mulig. Fant forresten noe her: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor So what to do? First verify that the BIOS settings of your machine are correctly configured. Look up the memory timing settings applicable to the brand and type of memory modules you have and check they match your BIOS settings, correct them if they don't and run memtest again Ok, you have all the settings correctly set and you're still getting errors. Well of course a very likely cause are the memory modules and the logical course of action is to look into them further. If you are well stocked, have a few other machines at your disposal, or just want to spend the cash for some new modules the best way to test if the cause are your memory modules is just to replace them and test again. If you are less fortunate though there is still something you can do. If you have more then one module in your system, test them one by one, if one is consistently giving errors and another is consistently showing no errors it's a pretty good bet that the module giving the errors is simply defective. To exclude the possibility that a defective slot is throwing your results, use the same slot to test each different module. If each module by itself shows no errors, but when you place two or more modules into the machine at the same time you do get errors, you are most likely stuck with a compatibility issue and unfortunately there isn't a whole lot you can do about it. Be sure to check your computer/motherboard manual to see if the setup you are trying is allowed, some boards require special restrictions in the sizes of modules, the order of modules, the placement of double sided and single sides modules and more of such things. If you have only one module in your system, or all modules are giving errors, there are only very few options left. The only thing you can do really is to try the module(s) in another slot. Finally simply try out different orders of the memory modules, although your manual might not mention anything on the matter sometimes there simply exist timing or other issues which can be resolved by changing the order of your modules. And of course test each slot by putting a single module into that slot and running memtest on it. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Dette er resultatet etter en skann. med memtest86+ Endret 7. januar 2007 av Slettet+987123897 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Da er mitt råd å bytte rambrikken som feiler, evt bare kjøre med en som det ikke detekteres feil på hvis du har to, og se hva som skjer. Ser det har gått en stund siden du postet siste innlegg, så du har kanskje foretatt deg noe i mellomtiden? Lenke til kommentar
Privat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Du har en Sata 2 disk, sett den til å kjøre SATA 1,5 GB sec. Vet med sikkerhet at dette har vært ett problem for enkelte. HK støtter Sata 2 disk, men må være jumpret tik 1,5. Problemer har vært at dataene blir korruptt etter en "stund" er ikke sikker på om du har opplevd det, men kan være greit å prøve- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Western Digital Caviar SE 250gb 16mb cache. Dette er harddisken. Vet ikke om det er Sata 2 eller ikke. KAS: Jeg kjøpte dataen fra netshop. Jeg har en slik service ting der i 3 år. Burde jeg sende dataen inn på reperasjon da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er det nå garantert at det er en hardware feil, og ikke en software feil? Jeg vil nødig betale 450kr per time hos netshop.no i tilfelle det er software feil her :S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg har fremdeles problemer. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg har rett og slett ikke peiling på hva det kan være (les første post!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå