orginal Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei! Holder på å bygge anlegg i en Chevrolet Van, og har funntet ut at vi skal spille musikken fra en PC (stort utvalg av MP3). Har skaffa oss en gammel PC (Pentium III o.l.) og en flatskjerm (17"). Hvor mye strøm tror dere det krever sånn ca? Må vel kjøpe en omformer fra 12 V til 230 V, men trenger jeg noe mer? Hva må til for å få kobla PCen på forsterkerne da? Må det gå om en CD-spiller? Skal også ha PS2 i bilen, noen som vet hvor mye strøm den krever? Setter pris på alle tilbakemeldinger og folk som har erfaringer med dette... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ps2 trekker ikke mye strøm, og er det en PsTwo, så finnes det adapter til 12v til den... Regner med at en omformer 12-230v funker fint til pc`n, og da kan du koble den direkte fra lydkortet til forsterker Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvis du kjøper en omformer bør du være rimelig sikker på at denne gir "ekte" sinus spenning og ikke firkant spenning. Det lureste er nok å gå inn på www.carputer.no og kjøpe en PSU ment for bil. Ellers står det mye fornuftig på carputer.no sitt forum. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nå vet jeg ikke hvor kraftige rykk og støt en vanlig 3,5" harddisk tåler, men siden bilen er amerikansk (myyyke dempere), så går det sikkert bra. Skal du likevel ut og kjøpe en ny harddisk til maskinen, så kan du jo vurdere 2,5" harddisker, da disse har noe høyere tolerans med tanke på støt. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Takker for gode svar. Ser at carputer.no var nede nå.. Men hva me denne omformeren fra biltema? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=91955 Leverer den ekte sinus spenning? Ser det står modifisert sinusbølge, men aner ikke hva det vil si:P Lenke til kommentar
orginal Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Noen som vet om den omformeren vil funke? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Noen som vet om den omformeren vil funke? 7348820[/snapback] Den fungerer helt sikkert, men jeg ville heller kjøpt en PSU som var ment for bruk i bil. Virker litt tåpelig å gå fra 12V til 230V for så å gå ned til 12V igjen Lenke til kommentar
epifant Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jepp. Gå for en skikkelig PSU først som sist. En billig inverter vil funke, men.. Du kan kjøre Oslo - Trondheim med mopedbil også, om du skjønner hva jeg mener Å koble forsterkeren rett på lydkortet kan være risky. Mange billige/innebygde lydkort gir "DC-plopp" på utgangene når du slår av og på pcen, og det liker virkelig ikke høyttalerne dine... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå