a-beck Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 jeg har koblet en ekstern harddisk til min asus router. Jeg klarer å komme inn på den via ftp og da er den også synlig på utforsker ( mine nettverksteder) problemet er at denne tilkoblingen fungerer som en ftp tilkobling, dvs at jeg må laste ned filmen før jeg ser den på pcen.. Jeg ønsker å spille filmen direkte FRA disken via routeren. Hva gjør jeg feil ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Kan ruteren streame video? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Støtter routeren windows fildeling (SMB)? Prøv å gå inn på \\192.168.bla.bla (routerens ip). Evt se om det er en innstilling for dette i routerkonfigurasjonen. Den vil hete NetBIOS, SMB eller Windows File Sharing. Jeg tror at VLC kan spille av direkte fra FTP, men du må skrive inn den eksakte URL'en, noe som ikke er så gøy... Lenke til kommentar
a-beck Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 det er en asus wl500 g. hvis det sier deg noe Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 det er en asus wl500 g. hvis det sier deg noe 7338175[/snapback] Den støtter ikke SMB. Det finnes en hjemmelaget firmware for den som støtter smb. Vet ikke helt hva som er lurest for deg å gjre da! Lenke til kommentar
a-beck Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Jeg har kommet over denne hjelpesiden: http://wl500g.info/showthread.php?t=1984 problemet såvidt jeg kan se er at jeg da må formatere disken min til fat32. Det er endel filmer ol på den idag, og systemet jeg bruker er jo NTFS finnes det et nyere firmware som støtter dette systemet? eller blir jeg nødt til å formatere disken min ? Og i så fall, går det ann å formatere disken til en fat32 partison ? (Disken er på 120 GB) det er en asus wl500 g. hvis det sier deg noe 7338175[/snapback] Den støtter ikke SMB. Det finnes en hjemmelaget firmware for den som støtter smb. Vet ikke helt hva som er lurest for deg å gjre da! 7338380[/snapback] Lenke til kommentar
a-beck Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 kom over ASUS WL-500g Premium på komplett ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321717 ) støtter denne windows fildeling (samba) og NTFS uten for mye styr ? alltid vært fan av plugg and pray metoden Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 kom over ASUS WL-500g Premium på komplett ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321717 ) støtter denne windows fildeling (samba) og NTFS uten for mye styr ? alltid vært fan av plugg and pray metoden 7343075[/snapback] Plug it in and Share Whether it's hard drives, printers or webcams, just plug them in via the USB ports to enable other devices in the network to share their functions. Plug-n'-Share hard drive is especially worth highlight. It acts as a ftp server, which lets you backup data from your computer and use network neighborhood in Windows to browse external hard drive content. All these functions can be enjoyed without connecting the WL-500g Premium to any computer systems. Smooth media sharing The WL-500g Premium supports UPnP protocol and automatically searches and recognizes all digital media player in the network. It's a piece of cake to share music and video stored through the WL-500g Premium to any 802.11b/g-applicable devices via smooth streaming from the external hard drive to digital media players. Bandwidth allocation management is also available to ensure smooth listening and viewing experience without interruption from other bandwidth eating functions. Den støtter altså ikke Samba, men ftp og en eller annen rar UPnP basert protokoll, som du sikkert kan bruke i Media Player. Den har også USB2.0. Nå som du har en router fra før av, så kan du like gjerne kjøpe en NAS-enhet -- hvis det ikke er noen andre funksjoner du ser etter i Premium routern. Lenke til kommentar
a-beck Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 hva mener du med en nas enhet ? Lenke til kommentar
sorcer83 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå