Gå til innhold

Media Center PC Opptak

swigglefoot

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har forstått at det ikke er mulig å få TV-signalet fra Canal Digital dekoder inn på Media Center PC. Hvordan er det da når man vil ta opp analoge hjemmevideor til PCen? Jeg hadde tenkt å spille av hjemmevideoene gjennom DVD spilleren eller TVen direkte, og så ta det opp på PCen, men det går vel ikke an, for da kunne du sjort det samme med TV-signal.

Hvordan skal du da få analoge filmer inn på PCen? Og hvordan tar man opp TVsignal med TV kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Du kan nok få signalet inn på media pc. Hvis du har et Hauppauge tv-kort f.eks, kan du koble til enheter ved hjelp av kompositt, eller s-video pluss lyd. Jeg bruker Hauppauge PVR500 MCE. Det kortet har den muligheten og regner med at du da kan ta opp fra canal digital. For å få analoge filmer inn, kan du bruke samme fremgangsmåte som du gjør med canal digital. Tv signal tar man opp gjennom Windows MCE 2005 eller andre

htpc program. Bruker mce2005 selv, og kan ta opp fra to kanaler samtidig rett fra EPG.

Hei.

Jeg har forstått at det ikke er mulig å få TV-signalet fra Canal Digital dekoder inn på Media Center PC. Hvordan er det da når man vil ta opp analoge hjemmevideor til PCen? Jeg hadde tenkt å spille av hjemmevideoene gjennom DVD spilleren eller TVen direkte, og så ta det opp på PCen, men det går vel ikke an, for da kunne du sjort det samme med TV-signal.

Hvordan skal du da få analoge filmer inn på PCen? Og hvordan tar man opp TVsignal med TV kort?

7337450[/snapback]

Lenke til kommentar

takk for svar!

Det blir vel ikke all verdens bildekvalitet med de tilkoblingene, men det viktigste er at jeg får tatt opp TV og video. Det går vel an å lage opptak av sendingene hvis både PC og dekoder er koblet til TV-tuner? altså at signalet går fra dekoder - tuner - tv kort. Og ta opp analog hjemmevideo på samme måte bør vel gå, ved å spille fra videospiller til tuner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...