Dy§no Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Dette programmet(Kiso) lar deg "sette inn"(montere) iso filer via GUI:-D http://kiso.sourceforge.net/info_ks.php Ser det er mange som spør om dette - med god grunn emm. som selv savner Deamon tool for Windows. Merk; jeg har enda ikke forsøkt Kiso selv - post gjerne info om installasjon og hvordan det fungerer hvis du forsøker. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) .............. Endret 22. mars 2007 av Govassa Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Likså enkelt å bare mounte i kommandolinja da... mount -o loop /path/to/file.iso /path/to/mount/point Det som ser fett ut med Kiso er alle converteringene den kan gjøre Endret 22. november 2006 av olefiver Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 "Likså enkelt å bare mounte i kommandolinja da..." Ja den setningen går igjen hos Linux folket, mens samtlige som bruker Windows og forsøker og bruke og/eller skifte til Linux savner/klager på/finner det frusterende at Linux ligger så langt bak Windows når det gjelder GUI.... Du finner mange innlegg av Windows folk som lurer på hvordan "X" kan gjøres grafisk, som det og mounte en ISO fil... Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 "Likså enkelt å bare mounte i kommandolinja da..." Ja den setningen går igjen hos Linux folket, mens samtlige som bruker Windows og forsøker og bruke og/eller skifte til Linux savner/klager på/finner det frusterende at Linux ligger så langt bak Windows når det gjelder GUI.... Du finner mange innlegg av Windows folk som lurer på hvordan "X" kan gjøres grafisk, som det og mounte en ISO fil... 7337914[/snapback] Best å lære seg å bruke kommandolinja først som sist uansett. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Jo flere som skifter fra Wondows til Linux, jo større press blir det på hardware produsentene å lage driverstøtte også for Linux... Jo mindre blir det faktiske monopolet til Windows.... Jo mer Linux får en grafisk tilnærming som Windows og blir mer brukervennlig som Windows, jo mer aktuelt blir det for den store masse og skifte til Linux. Jo mer Linux folket forstår seg på den vanlige Windowsbruker ståsted(kunnskap og behov), jo bedre hjelp kan disse tilby. Akkurat nå er det her store mangler hos mange... Lenke til kommentar
Solow Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Noen som kan lage et script slik at jeg bare kan høyreklikke og velge monter i nautilus? Rart dette ikke finnes i nautilus allerede. Dette har faktisk OSX, men å brenne iso-fil det tok lang tid å finne ut av på mac'en. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jo flere som skifter fra Wondows til Linux, jo større press blir det på hardware produsentene å lage driverstøtte også for Linux... Jo mindre blir det faktiske monopolet til Windows.... Jo mer Linux får en grafisk tilnærming som Windows og blir mer brukervennlig som Windows, jo mer aktuelt blir det for den store masse og skifte til Linux. Jo mer Linux folket forstår seg på den vanlige Windowsbruker ståsted(kunnskap og behov), jo bedre hjelp kan disse tilby. Akkurat nå er det her store mangler hos mange... 7338089[/snapback] Kommandolinje er faktisk en av Linux/UNIX sine store styrker. Og det finnes allerede linux-distroer som er ganske brukervennlige. I flere situasjoner vil disse distroene være mer brukervennlige enn Windows. Men igjen, kommandolinje er viktig å kunne, det er et meget kraftig verktøy. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ja den setningen går igjen hos Linux folket, mens samtlige som bruker Windows og forsøker og bruke og/eller skifte til Linux savner/klager på/finner det frusterende at Linux ligger så langt bak Windows når det gjelder GUI.... Du finner mange innlegg av Windows folk som lurer på hvordan "X" kan gjøres grafisk, som det og mounte en ISO fil...Kjenner meg ikke igjen. Var "hard" windows bruker inntil jeg bestemte meg for å velge bort en verden med virus og annen drit til fordel for GNU/Linux. Når jeg så bytta gikk jeg aktivt inn for å forstå f.eks. kommandolinja. Så du må nok begrense fra "samtlige" til "de fleste".That said, jeg ser selvfølgelig problemet. Tidligere win folk er helt naturlig vant til å gjøre oppgaver nesten eksklusivt gjennom et grafisk grensesnitt. MEN problemet er faktisk ikke at GNU/Linux har en kommandolinje, at mange linux-folk foretrekker kommandolinja, eller at nye linux brukere som kommer fra windows har problemet med å forstå kommandolinja. Problemet ligger faktisk i at svært mange brukere forventer at GNU/Linux skal være som Windows, bare uten virus og annen drit. GNU/Linux er ikke Windows! Og vi skal alle være takknemlige for det. Mitt ønske er at "linux-folket" blir flinkere til å redegjøre for dette, og at "windows-avhoppere" går til GNU/Linux med åpne øyne, klar over at de ikke kan forvente at deres nye os funker akkurat som deres gamle. Dette belyser forresten også styrken til de forskjellige *nix forum der ute. Som regel så er det nok å spørre pent om hjelp, så får en som regel mer enn en løsning. f.eks. hadde en ny linuxbruker spurt om deamon tools for linux, hadde jeg kunnet svart det jeg skrev over og du, Govassa, svart med Kiso; og begge løsningene er like gode (gitt at en sa til brukeren at en burde forsøke å installere Kiso gjennom en pakkebehandler før nedlasting av kode fra sourceforge). Så kan brukeren velge den løsningen som passer ham og hans kunnskaper best. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jo mer Linux folket forstår seg på den vanlige Windowsbruker ståsted(kunnskap og behov), jo bedre hjelp kan disse tilby. Akkurat nå er det her store mangler hos mange... 7338089[/snapback] Det er ikke sikkert utviklerne misforstår noe som helst. Det blir litt som med en Dilbert-tegneserie, at markedsavdelingen og ingenørene har helt forskjellige syn på ting. Mange utviklere av fri programvare driver med det fordi de syns det er gøy, og ikke fordi de blir betalt ørtenhundretusen i året av en bedrift, og da lager de derfpr ting som de selv liker. Hvis utviklerne syns kommandolinje er mye bedre enn GUI, så er det ikke rart at førstnevnte blir prioritert heller. Jeg liker godt denne tankegangen, fordi utviklingen blir mer rasjonell, og ikke styrt av hva som er det hotteste akkurat nå, og hva som skal ta seg best ut i PR-kampanjer. Ok, litt satt på spissen kanskje Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 ...Jo mer Linux får en grafisk tilnærming som Windows og blir mer brukervennlig som Windows, jo mer aktuelt blir det for den store masse og skifte til Linux. ... 7338089[/snapback] Kanskje det, men som det blir nevnt mange ganger her, Linux er ikke Windows og kommer heller aldri til å bli det. - Selv om jeg synes wine begynner å bli ekstremt bra. Vi som har tatt steget over på Linux ønsker heller ikke at Linux skal bli til Windows, men at det skal fortsette å utvikle seg slik det har gjort hittil. Hvis du faktisk hadde vært litt mer opplyst, hadde du oppdaget at veldig mange av Windows' funksjoner faktisk er inspirert av Linux og mindre den andre veien. Linux kommer til å få mer windows-aktige funksjoner etterhvert som flere Windowsbrukere konverterer og bidrar i utvikling. Men å tro av GNome eller KDE skal utvikle seg mot å bli mer Windows aktig tror jeg er blir å drømme. Kommandolinje er faktisk en av Linux/UNIX sine store styrker. Og det finnes allerede linux-distroer som er ganske brukervennlige. I flere situasjoner vil disse distroene være mer brukervennlige enn Windows. Men igjen, kommandolinje er viktig å kunne, det er et meget kraftig verktøy.7338179[/snapback] Det er ingen som ønsker at kommandolinjen i Linux skal forsvinne, og det tror jeg er helt urealistisk å tro at den vil. Men for *nix vil det være en styrke dess flere gode konfigurasjonsmuligheter man har, GUI som kommandolinje. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Hvis du olefiver virkelig tolket uttrykket “samtlige” bokstavlige i den sammenhengen så....(?). I tilfelle kan du oppdatere posten din med “to stykker, da er det i alle fall ikke samtlige!!”; for også jeg forsøker å lære meg kommandolinjen… Men for å være seriøs; Jeg tror ikke Windows brukere har problemer med å forstå kommandolinjen, men de blir oppgitt når bruk av Linux krever at de må lære seg denne – et “kraftig verktøy” de ikke har behov for. De fleste ønsker å kjøre ulike programmer for ulike oppgaver, ikke operativsystemet i seg selv. Et operativsystem er bare et middel til å kjøre disse programmene. Vedkommende har jo fått gjort alt han/hun ønsket frem til nå(i Windows) uten og ta i bruk noen kommandolinje. Problemet er først og fremst at svært mange enkle kommandoer(les: behov, oppgaver) også må kjøres i terminalen, mens dersom en ser hen til Windows så finner man GUI for samme. I et slikt perspektiv blir kommando linjen også en stor svakhet, forutsatt at Linux faktisk ønsker å overta for Windows. Det må en nesten kunne legge til grunn ettersom det er det Off. målet for (k)Ubunut, dog slik at unntak kan tenkes. Det er ikke få innlegg jeg har lest hvor den primære Windowsbrukeren gir uttrykk for stor skuffelse da det oppdages hvor mye en Linux bruker må benytte kommandolinjen. Og det er ikke få “show off” sider av Linux og ulike distroer som i all hovedsak viser og nevner GUI, og presenterer terminalen som et alternativt verktøy. Et slikt inntrykk fører lettere til skuffelse saml. med brukeren som skifter på rett grunnlag. Jeg er heller ikke enig at terminalbruk nødvendigvis er enklere. Legg sammen alle de “enkle” kommandoene du kjenner til så blir det ikke så fryktelig enkelt lengre... Og skulle være avhenging av howto, huskelapper osv er ikke alltid ønskelig. Og ikke glem at vi mennesker lettere husker bilder enn tekst – dersom løsningen er GUI så kan vi finne løsningen senere igjen - på egenhånd – ikke trenge enn hwoto for ethvert problem vi måtte møte på. Så må en heller ikke glemme at 4 til 10% av verdens befolkning, likt fordelt mellom kjønn, har dysleksi. Dersom du ber en dyslektiker skrive apitude fem ganger så kan du få ordet skrevet på fem forskjellige måter. Et operativsystem som krever utstrakt terminalbruk vil således ikke være rette til og ta over for MS - som brukes av folk flest. Linux har alt fått – og får stadig mer - en grafisk tilnærming som Windows. Så før ”du” sier jeg tar fryktelig feil så kan du jo svare på hvorfor Linux alt har valgt å gå denne veien. De første fotoprogrammer for Linux var kommandobasert – de siste har forlatt det helt til fordel for GUI. Og merk; jeg sa ikke her at Linux med dette har kopiert fra MS(eller motsatt), det har jeg ingen holdepunkter for. Ikke tolk dette dit hen at jeg mener at kommandolinjen bør fjernes; det vil aldri skje og bør heller ikke skje. For den mer avanserte bruker er denne ønskelig og dekker et behov. Men vi vet også at det store flertall av MS brukere ikke er “avanserte brukere”... Bare for å provosere vil jeg nevne at KDE har sitt utseende pga. likheten med Windows – nettopp for å friste MS brukere samt og lette overgangen. Har du sett Kbuntu så ser du straks at likheten er påfallende med XP. Merk; jeg har bare lest dette og kan ikke selv verifisere det... ” Hvis du faktisk hadde vært litt mer opplyst, hadde du oppdaget at veldig mange av Windows' funksjoner faktisk er inspirert av Linux og mindre den andre veien.” Foruten å være direkte frekk er denne setningen til HavarN lite intelligent. Jeg har nemmelig ikke uttalt meg om hva MS har hentet fra Linux eller motsatt, eller hvor mye disse to igjen har hentet fra Mac – jeg har bare sakt at Linux burde forstå behovet for mer utstrakt bruk av GUI enn hva som er tilfelle nå, dersom målet et å ta markedsandeler fra MS. I forlengelse av dette har jeg sakt at Linux brukere, som har et ønske om å hjelpe nye Linux brukere, med fordel kan vise til programmer som er mest mulig løsrevet fra kommadolinjen... (jeg vet at GUI i realiteten kjøres via terminalen – men dere forstår hva jeg mener). Og da er vi tilbake til utgangspunktet for første post her; jeg ønsket og nevne to programmer for nye Linux brukere som nok savnes fra Windows. Resulatet var som kjent replikker om at disse heller burde lære seg terminalen - som jeg ikke er ening i. Jeg blir også litt oppgitt over argumentasjonen at Linux ikke er Windows osv... Det har blitt et litt sånt “slagord” som går igjen helt uten mål og mening. For det første har jeg aldri påstått at det ene skal bli likt det andre, at jeg påpeker behov for mer GUI endrer ikke på det(forskjellen dem imellom er for stor til det). Videre er slagordet meningsløst for den vanlige bruker. Tenk hvis du gikk til en Toyota bilforhandler hvor de sa “Toyota er ikke en Subaru, for den er bygget opp på en annen måte....”. Linux/Win/Mac.; er alle et operativsystem, de tar alle sikte på og løse samme oppgaver, de konkurrerer om samme brukermasse– at det er forskjeller i hvordan man løser ting, bygget opp osv; gjør ikke påstanden mindre riktig – især ikke for den 90% massen som daglig bruker Windows. Fellesnevneren er for stor til at dere kan gjenta slagordet med noe troverdighet. Før en ev. fanboy spretter inn og så typisk ber meg “gå tilbake til Windows” så la meg svare nei, jeg blir, men av andre grunner enn at Linux er brukervennlig. Jeg tror ellers Langbein har et godt poeng, det kan godt tenkes at den vanlige utvikler innen Linux ikke kunne brydd seg mindre om hvor mange MS brukere som skifter til Linux(he he av en eller annen grunn tenker jeg nå på Gimp). Men som nevnt så tar jeg utgangspunkt i at Linux ønsker å spre seg. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvis du olefiver virkelig tolket uttrykket “samtlige” bokstavlige i den sammenhengen så....(?). I tilfelle kan du oppdatere posten din med “to stykker, da er det i alle fall ikke samtlige!!”; for også jeg forsøker å lære meg kommandolinjen…Jeg hadde egentlig en mye morsommere kommentar i hodet, men den datt ut og jeg skrev det som står der nå.Var egentlig ikke særiøs jeg, men setningen din kan meget lett forstås på den måten av en noe mer pedantisk person. Jeg blir også litt oppgitt over argumentasjonen at Linux ikke er Windows osv... Det har blitt et litt sånt “slagord” som går igjen helt uten mål og mening. For det første har jeg aldri påstått at det ene skal bli likt det andre, at jeg påpeker behov for mer GUI endrer ikke på det(forskjellen dem imellom er for stor til det). Videre er slagordet meningsløst for den vanlige bruker. Tenk hvis du gikk til en Toyota bilforhandler hvor de sa “Toyota er ikke en Subaru, for den er bygget opp på en annen måte....”. Linux/Win/Mac.; er alle et operativsystem, de tar alle sikte på og løse samme oppgaver, de konkurrerer om samme brukermasse– at det er forskjeller i hvordan man løser ting, bygget opp osv; gjør ikke påstanden mindre riktig – især ikke for den 90% massen som daglig bruker Windows. Fellesnevneren er for stor til at dere kan gjenta slagordet med noe troverdighet.En noe bedre bil sammenlikning er "en dieseldreven bil er ikke som en bensindrevet bil", eller kanskje "en motorsykkel er ikke en bil". Ikke vet jeg, jeg prøver å slutte bruken av slike intetsigende sammenlikninger. Men jeg kan prøve meg på et relevant eksempel: betegnelse på kjørbare filer "Windows bruker .exe filer, GNU/Linux bruker ... ?" Ja, hva skal en si da til en fersk fra Windows bruker av GNU/Linux? "Linux bruker ikke .exe, Linux putter alle kjørbare filer i bin eller sbin mapper"? Vel, det er en meget god regel, men ikke påkrevd. En annen ting. I svært mange forumposter jeg har sett fra nye linuxbrukere spørres det etter hvilket antivirusprogram en bør bruke. Egentlig litt rart når jeg tenker over det, fordi disse Windows-"avhopperne" har mest sannsynlig mangel på linux virus som en av sine topp grunner for et bytte, og det første de gjør er å spørre etter et antivirusprogram... Jeg har aldri påstått at du mener at GNU/Linux burde bli mer som Windows eller omvendt. Men Linux er ikke Windows og Windows er ikke Linux. For det første heter de ikke en gang det samme Forskjellen ligger ikke i hva de to os'ene gjør(surfe internett, skrive brev, brenne cd'er), forskjellen ligger i hvordan de to os'ene gjør disse oppgavene(systemkonfigurering, systemkall). Det er også der denne forventningen fra Windows-folk om at GNU/Linux er som Windows faller på sin egen urimelighet. GNU/Linux har nettlesere, officepakker og brenneprogram som Windows har, og den største forskjellen der er at det ser anderledes ut og menyene har andre muligheter, men når brukeren setter inn en ny disk eller nettverkskort får han sannsynligvis et problem han aldri har hatt før. Guess hwat, det er lettest å fikse på kommandolinja. OG hvis bruker har byttet til et nyere skjermkort er det stor sannsynlighet for at det må fikses "per tekst". Heldigvis vil alle som ber om hjelp her får det Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du skriver som om Linux er et felles organ som har et felles mål. Å ha det som utganspunkt for resoneringen din blir helt feil. Før du kan kritisere burde du sette deg inn i hvordan utviklingen av GNU/Linux skjer. GNU/Linux er det samlete resultatet av hva tusenvis av firmaer og enkelpersoner bidrar med, OG hvilken av disse bidragene som faktisk blir godt tatt i mot av slutt-brukerne/andre utviklere. Skjønner ikke hvorfor så mange tror at det er et mål for alle at GNU/Linux skal ta over for Windows. Hvis jeg hadde målt kvaliteten til et OS i markedandeler hadde jeg ikke brukt GNU/Linux i det hele tatt. Det jeg ønsker er at GNU/Linux skal bli et best mulig produkt, helt uavhengig av hvordan andre lager sine OS. Og så får de som ønsker det bruke det. At programvaren utvikles av kompetente mesker slik de ønsker det og ikke av kompetente mensker som er bundet på hendene og føttene av markedsføringsavdelingen og økonimiavdelingen, ser jeg også på som positivt. På den måten får vi avanserte programmer som passer avanserte brukere. Og til slutt hvis du har behov for å montere en ISO, så er du ikke helt bak må som databruker. Derfor skriver du "linux mount iso" i Google og du har svaret 20 ganger raskere enn det tar å installere det fancy GUI-programmet. Jeg vil i alle fall kalle det enklere. Lenke til kommentar
Thore Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Noen som kan lage et script slik at jeg bare kan høyreklikke og velge monter i nautilus? Rart dette ikke finnes i nautilus allerede. Dette har faktisk OSX, men å brenne iso-fil det tok lang tid å finne ut av på mac'en. 7338118[/snapback] Mount iso med nautilus - Ubuntuforumet Man finner hvist man leter // Thore Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hmm, denne tråden har sklidd noe ut, og det er mest min feil. Beklager. Men jeg syns det er en interessant diskusjon vi har sklidd innpå. Jeg surfet rundt på sidene til Zenwalk, som jeg har installert på laptoppen min, og fant en god "Velkommen til Linux, Windows brukere" tekst. Kanskje jeg syns den er god mest fordi forfatteren har mye av det samme synet på ting som meg , men den er velskrevet og verdt en lesing. BTW. Jeg skal ta å skrive en SlackBuild og installere Kiso på spanky* når jeg kommer hjem. Jeg tror nemlig jeg har en eller to .ccd filer liggende å slenge som jeg ikke har gjort noe med. *spanky er min stasjonære hovedmaskin Lenke til kommentar
comicz Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Noen som kan lage et script slik at jeg bare kan høyreklikke og velge monter i nautilus? Rart dette ikke finnes i nautilus allerede. Dette har faktisk OSX, men å brenne iso-fil det tok lang tid å finne ut av på mac'en. 7338118[/snapback] http://www.google.no/search?q=mount+iso+na...lient=firefox-a ...hvorfor sier du at det ikke finnes når du ikke har tatt deg 5 sekunder på å sjekke? Får deg til å virke temmelig tafatt, gjør det ikke? Du brukte tross alt lenger tid på å skrive at det ikke finnes enn du ville brukt på å sjekke om det var sant eller ikke. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Så må en heller ikke glemme at 4 til 10% av verdens befolkning, likt fordelt mellom kjønn, har dysleksi. Dersom du ber en dyslektiker skrive apitude fem ganger så kan du få ordet skrevet på fem forskjellige måter. Et operativsystem som krever utstrakt terminalbruk vil således ikke være rette til og ta over for MS - som brukes av folk flest. 7344166[/snapback] Som ein del av den gruppen som har dysleksi, så føler eg at eg må komme med ein liten kommentar her. Eg føler på ingen måte at kommandolinja og tekstbasert konfigurasjon er eit hinder for meg, noko som gjenspeiler seg i mitt valg av distro. Som ein motvekt, så kva med dei synshemmede blandt oss? Eg kjenner fleire, og alle føler det at den stadig større utbredelsen av GUI er eit stort hinder i deiras kvardag. Berre ein av dei eg kjenner bruker windows, og han kjem til å skifte over, fordi med ein gong noko er gale med maskina, så er han ute av stand til å kunne gjøre noko sjølv, fordi alle verktøya er basert på GUI. I et slikt perspektiv blir kommando linjen også en stor svakhet, forutsatt at Linux faktisk ønsker å overta for Windows. 7344166[/snapback] "Linux" ønsker ikkje å overta for windows. Enkelte brukere av linux, har det ønske, ja. Men eg tørr å påstå at dei aller fleste heller har det ønske at linux skal fortsette å utvikle seg som eit meget godt verktøy, uten tanke på at "åhh no må vi gjøre x eller y, for å få konvertert fleire [sett inn operativsystem her]brukere" Endret 24. november 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Solow Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) ...hvorfor sier du at det ikke finnes når du ikke har tatt deg 5 sekunder på å sjekke? Får deg til å virke temmelig tafatt, gjør det ikke? Du brukte tross alt lenger tid på å skrive at det ikke finnes enn du ville brukt på å sjekke om det var sant eller ikke. 7349876[/snapback] Jeg kan ikke gå go for script jeg finner på nett, siden jeg kan lite om det. Det beste ville vært for en med førstehåndskjennskap til presantere en slik løsning. Jeg har ikke trykket på linken siden jeg ikke er ute etter dette. Derfor orker ikke jeg bryet med å opne en tab og søke. Endret 25. november 2006 av Solow Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Noen som kan lage et script slik at jeg bare kan høyreklikke og velge monter i nautilus? Rart dette ikke finnes i nautilus allerede. 7338118[/snapback] Jeg kan ikke gå go for script jeg finner på nett, siden jeg kan lite om det. Det beste ville vært for en med førstehåndskjennskap til presantere en slik løsning. Jeg har ikke trykket på linken siden jeg ikke er ute etter dette. Derfor orker ikke jeg bryet med å opne en tab og søke. 7355426[/snapback] Nei, ikke ute etter dette. I see. Da beklager jeg bryderiet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå