Verberate Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Har prøvd å formatere dump-disken min på 75GB, men når jeg er ca. 97% ferdig får jeg opp en error som sier at disken er for stor. Den var egentlig en NTFS-disk som jeg skulle formatere om til FAT32, men etter litt om og men står det "File system: Unknown" under egenskaper. Hva gjør jeg? Jeg har et par GB som må over på den før jeg skal fomatere de andre HDne. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 hent win98/winme oppstarts diskett her http://www.bootdisk.com ,boot opp og kjør fdisk--->format 75GB :smile: [ Denne Melding var redigert av: taz på 2002-11-14 23:38 ] Lenke til kommentar
keir Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du må være klar over at man kan få prblemer med FAT32 når partisjonen/disken overstiger 32GB, det kan være dette som plager deg. Enten så må du dele den opp eller formatere med ntfs... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du kan prøve å slette hele partisjonen først og så lage ny "primary partition". Ser ikke at det skal være noe problem med å formatere den i FAT32, men hvorfor ikke velge NTFS? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Bruk "partition magic 7.0" mye bedre:) Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Takk for mange svar. :smile: Har klart å formatere disken i NTFS igjen nå. Så det stemmer nok det med at FAT32 får problemer med partisjoner på over 32GB. Da må jeg vel bare nødt til å dele opp disken i 3 partisjoner for så å formatere dem. Er litt skeptisk til å kjøre FDISK fordi jeg er litt nervøs for å velge feil disk(!!!) Har bare Partition Magic 4.0 og den kjører ikke i Win2000 så da må jeg finne på noe annet. Skal sette opp maskina mi til å kjøre DOS, Win98 og Linux. Det sikreste filsystemet å kjøre da er FAT32 i.o.m. at alle OSne takler det. 75GB disken skal jeg bruke til backup før jeg formaterer resten av maskina. (Har ikke råd til å kjøpe CDr nå.) Noen som vet om et annet enkelt freeware/shareware partisjons program jeg kan bruke? Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 09:44, skrev neXon:Bruk "partition magic 7.0" mye bedre:) Eller 8.0 - enda bedre, da kan du også endre clusterstørrelse på NTFS partisjoner. Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Fikk fikset det nå. Slettet disken igjen og formaterte den i tre omganger sånn at jeg fikk opp tre partisjoner. Veldig enkelt egentlig, det var bare det å faktisk skjønne hvordan man fikk gjort det. Hjertelig takk for hjelpen alle sammen. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå