Gå til innhold

Hjelp til valg av WM5 mobil med blant annet GPS.

SuperFly

Anbefalte innlegg

Heisan dere.

Håper å få noe hjelp til valg av WM5 telefon.

Har sett på to modeller en HTC P3300 Premium

og en Eten glofiish X500.

Har samenlignet dem her

http://www.idedata.no/butikk/butikk.asp?m=...ECDD2A&s2=&t=sp

og

http://www.phonegg.com/compare/1/Eten-glof...-HTC-P3300.html

Den siste sammenlikningen viser ikke at Eten har GPS men den har altså det.. kansje siden ikke er helt å stole på...

Prisen betyr ikke så mye, betaler gladelig om stasjet er verd det.

Så langt heller jeg mot Eten, pga av bedre batteri og raskere prosessor.

Så jeg lurer på om det finnes andre telefoner (windows mobile) med GPS. Gjerne med bedre kamera.

Og er det noen kvalitetsforskjell om Eten og HTC?

Alle forslag motas med takk.

På forhånd takk.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestilt P3300 Deluxe fra komplett.no. Regner med den kommer i morra eller overimorra. Kan gi deg litt erfaringer og inntrykk når jeg får den.

Sånn jeg har forstått det er ikke prosessoren på P3300 noe særlig problem, den gjør jobben greit så lenge den slipper multitasking. Batteriet blir sjelden problem, da de lader når du kobler den til pcen, noe jeg vil ha ganske ofte.

En annen med WM5 og GPS er MioTech A701.

Lenke til kommentar

Første inntrykk

Fikk telefonen i dag, har lekt med den i 5-6 timer nå. Blei imponert når jeg åpna esken. Telefonen er tynn, liten og lekker. Innholdet i pakka var rett og slett overveldene. Det fulgte med ikke mindre enn tre cder, drivere, activesync, manual og TomTom Home for å nevne noen av programmene. To store manualer og diverse garantiark. Holder til bilmontering, stor sugekopp. Billader, vanlig lader, usb-kabel og headset. Batteri selvfølgelig og 512MB minnekort. Imponerende! Telefonen ser meget pen ut.

Byggekvaliteten

Virker veldig godt skrudd sammen. Er lagd i matt grå plast, med blank sølvplas til siden og RollR hjulet. Knappene er godt satt sammen og trykkes passe langt inn med passe lyd. Knappene er små, men ikke vansklige å treffe. Så litt negativt. Hjulet virker slarkete, 0.3 cm dødgang ca. Dessuten er det for lett, burde gitt mer motstand. I midten av hjulet er en artig sak. Den kan brukes som en femveis navigasjonsknapp, men denne også gir litt for lite respons til å være ideel. Men den kommer også med et annet modus, hvor man får en vanlig mus på skjermen. Knappen/hjulet/dingsen(vet ikke hva jeg skal kalle den) kan best beskrives som en gammel hjulmus snudd opp ned.

Ytelse

Den må ta seg noen tenkepauser innimellom, hvis man åpner mapper med mye i(les: \windows). Kjører man flere ting samtidig skjer dette oftere. Men alikevel, TomTom starter på 2-3 sek. Skype, som egentlig krever 400MHz går fint, starter på 3-4 sek. Med The Core Project Media Player spilte telefonen helt utmerket en episode Prison Break, kodet i Divx i 320x176 kodet med PocketDivx.

Var det jeg orket å skrive i denne omgang, kommer mer senere, men da legger jeg det ut som lesertest:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...