Gå til innhold

Har jeg lov til å lage en kopi av denne nøkkelen?

skyhawk

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en scooter som jeg skal begynne å bruke til våren. Vi parkerer i en fellesgarasje i en boligblokk og da hadde det vært veldig kjekt med en egen nøkkel til garasjen, en nøkkel som selvfølgelig bare mora mi har. Jeg er nesten helt avhengig av en kopi av den nøkkelen da jeg kun får kjørt inn og ut av garasjen når hu er hjemme, og da må jeg først låse opp og parkere scooteren ute, gå opp å levere tilbake nøkla til hu igjen og så kjøre avgårde. Det samme når jeg skal inn i garasjen igjen.

Jeg parkerer foran bilen hennes. Derfor lurte jeg på om jeg har lov/eller kan lage en kopi av den garasjenøkkelen, for hu påsto at det ikke er lov, andre jeg har snakket med mener det motsatte.

Det er en slags Trioving nøkkel med et nummer på, 021 står det på den. En kompis jeg snakka med mente at jeg ikke kunne lage en kopi av den hvis det f.eks var en systemnøkkel.

Hva tror dere? :)

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eier, vil det da si mora mi? Men er det mulig at jeg bare kan få filt opp en ekstra nøkkel selv om det "ikke er lov"?

7338322[/snapback]

Eier vil si ansvarlig for borettslaget. Og ja, det er mulig, men ingen seriøse låsesmeder vil la deg kopiere en systemnøkkel.

Lenke til kommentar
Eier, vil det da si mora mi? Men er det mulig at jeg bare kan få filt opp en ekstra nøkkel selv om det "ikke er lov"?

7338322[/snapback]

Eier vil si ansvarlig for borettslaget. Og ja, det er mulig, men ingen seriøse låsesmeder vil la deg kopiere en systemnøkkel.

7338383[/snapback]

Nei, det er ikke mulig, siden en systemnøkkel må bestilles fra de som lagde systemet (eks. Trioving), og de leverer ikke ut en eneste nøkkel uten minst signatur fra systemeier. I enkelte tilfeller må det faktisk oppgis kode eller passord også, kommer an på hva som er avtalt i den opprinnelige bestillingen av systemet.

(Jeg jobber med nøkler til daglig)

Endret av Llandari
Lenke til kommentar
Det motbeviser ikke det faktum at det er mulig å kopiere nøkkelen.

7338474[/snapback]

Klart, hvis du gidder å sette deg ned med et nøkkelemne i fornuftig format og en Dremel eller lignende, så klarer du sikkert å lage en kopi.

Evt. tar en avstøpning av originalen og støper en ny.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel den eneste måten å få en nøkkel til på. Jeg har sjekka den og det er en systemnøkkel. Men jeg har også lest litt nå, at man må søke om å få ny nøkkel. Trenger de å vite grunn? Jeg kan jo godt si at jeg også bruker garasjen til å parkere scooteren min, men jeg vet ikke om jeg får det hvis jeg sier at scooteren står parkert foran bilen til mora mi? Etter det jeg har hørt er plassen kun ment for et kjøretøy.

Lenke til kommentar

det er MENT for ett kjøretøy, men om du fyller den opp med scootere, så tviler jeg på at de bryr seg om det...

om du så setter 5 biler oppå hverandre burde ikke de bry seg, det burde gå bra å få ny nøkkel...

men tror de som driver boretslaget vet mer om hva de skal vite enn noen av oss på forumet, hvis ikke styreren er i forumet her da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...