Gå til innhold

Ny PC via arbeidsgiver: Er det å anbefale ??

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-16 02:34, skrev CrZy_T:

For all del, STYR UNNA PRESARIO!!!! Skal du ha compaq bærbar så kjøp deg en EVO.

Hva mener du med det? Det er jo to knall like maskiner! Presario er rettet mot vanlige forbrukere, mens EVO er rettet mot business-markedet. Det er ingen forskjeller på de bortsett fra serviceavtalene. Har selv en EVO N160, og det eneste som skiller den fra en tilsvarende Presario er et annet utseende (mye lekrere på min;), og at Presarioen hadde 100Mzh minne, mens min har 133Mzh.

Vet ikke 100% hvordan det er med de nyeste modellene, men av de jeg har sett er det ingen større forskjeller.

EDIT: m -> M

c64.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-11-20 19:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nuffern:

Forskjellen med denne presaroen og Evo er bl.a. skjermen og prosessoren:

I Presario har de sansynligvis stappa inn en desktop-prosessor, skjermen en 15" XGA

Evo (f.eks Evo N800C) har m-prosessor (P4-1,7GHz)

og SXGA skjerm.

De nye Evo modellene er nok å foretrekke fremfor Presario, også kvalitetsmessig slik jeg har forstått. Men de er j. dyre!!

Lenke til kommentar

Quote:

Det at den er fullforsikret kan være litt betryggende. Men for min del blir det "bare" plager av det. F.eks. så sitter jeg på en "familie-pc" nå, en HP Pavilion 8535 (PIII 550MHz, 128mb RAM) som støyer, og som IKKE kan åpnes pga. den "herlige" garantien. Veldig artig når det sikkert ikke er "mye" som skal til for å gjøre den stille.. samtidig som jeg gjerne ville delt ISDN linja med min egen maskin.. har ekstra nettverkskort liggende, men jeg kan jo IKKE sette det i. For da ryker garantien..

ARGH. Blir litt frustrert av sånt!
:mad:
Poenget er hvert fall at garantien ikke akkurat bare er fryd og gammen..

Hvis jeg ikke tar helt feil, er ikke både reklamasjonsrett og garanti utløpt på denne maskinen? Den må jo være minst fire år gammel, eller hva?

Dessuten er det jo ingen som merker om du har hatt pc'n oppe litt for å bytte noen vifter, satt i nettverkskort osv. Hvis det ikke er forseglinger på den, er det jo bare å komme igang, og hvis det er, løsnes disse meget lett med en hårføner samt en skarp kniv, og når du er ferdig med det du skal gjøre, er det bare å klistre de på plass igjen. Dette bør imidlertid ikke gjøres mere enn 2-3 ganger.

Lenke til kommentar

Bare for og nevne litt om det og oppgradere slike pcer.

Omregel ryker garantien om de er tuklet med av andre enn deres egne teknikere. Dette sikres somregel med et segl som brytes ved åpning av kabinettet. (slik var det på min i allefall)

Har ikke lest compaq kravene, men dell krever at du kun bruker hardware kjøpt av dem for at garantien skal være gyldig.

Lenke til kommentar

Kanskje litt utenom saken det her men hva skjer når 3 år er gått. Gikk på en avtale om hjemme PC for snart 3 år siden. Maskina (Carat) var grei den for en grønnskolling Ok. kabinett (Aopen) Skjerm osv. Men med en rimelig treg Celeron 500. Men saken er (og det ga meg litt kalde føtter i kveld) at av det orginale oppsettet er det fint lite igjen. Har bytta HK-CPU-PSU-Lydkort-Skjermkort+ saga to hull i kabinettet for å få mere gjennomtrekk (ekstra vifter) Og alle orginale deler er gitt bort til venner og kjente. Så derfor er jeg litt spent på om noen på forumet er ferdig med 3 års perioden og kan fortelle hva som skjer. Blir Maskina mi uten noen spørsmål eller ?

Hilsen O.I.

Lenke til kommentar

Hva som skjer etter at avtalen er utgått (f.eks etter 36 mnd)skal stå i kontrakten. Det er viktig at en har kopi av denne, og at en før inngåelse av leieavtale har lest og forstått denne grundig. Er en usikker på noe MÅ en spørre, og få bekreftet uklarheter skriftlig. Da slipper en ofte ubehageligheter.

I min avtale (hvis jeg inngår den) er maskinen min etter 36 mnd. mot at jeg betaler kr 1000,- . Jeg kan også levere inn utstyret hvis jeg ønsker det, og eventuelt inngå ny avtale med en ny maskin. (utstyret er jo som regel uansett utrangert etter 3 år)I min avtale har jeg mulighet til å kjøpe utstyret etter 1 år for 60% av markedsverdi, eller etter 2 år for 30% av markedsverdi.

Skal du levere maskinen inn må den være slik den var opprinnelig. du vet, det er jo egentlig ikke din maskin så lenge du bare betaler litt og litt. Du leier den i realiteten. Derfor er garantipremissene så strenge. Og det er jo forståelig. En kan ikke forvente at levrandøren gir garanti på en maskin som en selv har satt ny harware i. Mulig du får problem hvis du ikke har den gamle hardwaren å putte tilbake igjen. Snakk med den som har levert maskina og hva som skjer når leieavtalen utgår, om du eventuelt får maskinen, eller må betale litt for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...