hernil Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 har tenkt til å bruke en bat fil til å rydde litt opp på pc'en og har da noen spm: 1.dere som har ccleaner vet at man kan høyreklikke på papirkurven og velge kjør ccleaner uten å åpne programmet helt. vil gjerne vite (hvis det er mulig) hvordan man gjør det i en bat fil. og det er mulig å åpne ccleaner og starte opprydningen uten at man trenger å trykker noe inne i selve programmet, men man får liksom se "loggen" 2. går det an å starte et egendefinert søk i norton antivirus med en bat fil? 3. trenger tips til hvordan jeg skal starte defragmentering(er ikke så kjent med defrag kommandoen). vil gjerne at defragmenteringa skal være valgfri. her er det jeg har hittil: @echo off start "ccleaner" "c:\prog telecharger\ccleaner\ccleaner.exe" start "norton antivirus" "%allusersprofile%\skrivebord\norton internet security" echo vil du defragmentere? set /p defregmentere= if %defragmentere% equ nei goto nei defrag <c:> :nei @ping.exe 127.0.0.1 -n 10 -w 1000 > nul exit er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 svarer meg selv her: fant ut at hvis jeg legger til / auto etter "c:\prog telecharger\ccleaner\ccleaner.exe" så det blir "c:\prog telecharger\ccleaner\ccleaner.exe" /auto vil ccleaner cleane datamaskinen i bakgrunnen. hadde vært litt greit å få sett på fremganegn etterpå, men det har jeg ikke funnet ut ennå. trenger fortsatt hjelp til å kjøre fullt systemsøk med norton ved hjelp av en bat fil, så hvis noen har et tips eller to mottas det med takk. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 har nå kommet et stykke på vei. her er det jeg har... @echo off copy "c:\nils\diverse\programmering\opprydning.bat" "c:\Documents and settings\all users" cls echo dette programmet rydder opp datamaskinen din! echo ---------------------------------------------- echo Vent litt... @ping.exe 127.0.0.1 -n 10 -w 1000 > nul del "c:\documents and settings\all users\opprydning.bat" cls echo dette programmet rydder opp datamaskinen din! echo ---------------------------------------------- echo vil du defragmentere? set /p defregmentere= if %defragmentere% equ nei goto nope cls defrag <c:> echo dette programmet rydder opp datamaskinen din! echo ---------------------------------------------- start "ccleaner" "c:\prog telecharger\ccleaner\ccleaner.exe" /auto start "norton antivirus" "C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Symantec\Norton AntiVirus\Tasks\mycomp.sca" :nope echo dette programmet rydder opp datamaskinen din! echo ---------------------------------------------- start "ccleaner" "c:\prog telecharger\ccleaner\ccleaner.exe" /auto start "norton antivirus" "C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Symantec\Norton AntiVirus\Tasks\mycomp.sca" if not exist "papirkurv\opprydning.bat" goto suksess cls echo dette programmet rydder opp datamaskinen din! echo ---------------------------------------------- echo Opprydning misslyktes, Prøv på nytt. pause exit :suksess cls echo dette programmet rydder opp datamaskinen din! echo ---------------------------------------------- echo Opprydning vellykket! pause exit har et lite problem, det som skjer er at etter at jeg velger nei på spørsmålet om defragmentering så lukker cmd vinduet seg. hva er galt? tar gjerne imot tips om hvordan jeg kan gjøre ting "proffere", eller bedre på en eller annen måte! (hvis noen lurer på hvorfor det står på denne måten (f.eks. hvorfor jeg starter norton på den måten) er det bare å spørre...) Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 @echo offcopy "c:\nils\diverse\programmering\opprydning.bat" "c:\Documents and settings\all users" cls echo dette programmet rydder opp datamaskinen din! echo ---------------------------------------------- echo Vent litt... @ping.exe 127.0.0.1 -n 10 -w 1000 > nul del "c:\documents and settings\all users\opprydning.bat" cls echo dette programmet rydder opp datamaskinen din! echo ---------------------------------------------- Kvifor skal du slette den fila? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Kvifor skal du slette den fila? 7442565[/snapback] planen var at siden ccleaner tømmer papirkurven så ville det være en slags garanti på at oppryddinga var vellykket hvis den ikke lenger var i papirkurven... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå