Zerd Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Okey, hvordan tar man backup av Gmail? Sett at du ikke fikk tilgang til gmail-kontoen din (det har skjedd med folk), og gmail har sin fulle rett til det. Hva sitter man igjen med? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Da kan du ha lastet ned all mailen din til en lokal epostklient å ha de lagret lokal. Savner egentlig en backup funksjon i gmail, f.eks last ned all mailen din som e zip / rar fil der de kan vere lagret som HTML, DOC eller noe slikt Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg lagrer alt i *.pst fil og har det på ein server som kjører RAID 1... holder for meg 7341460[/snapback] Hva om filsystemet blir korrupt da?Eller PST fila blir korrupt? Eller du får virus? Eller om RAID1-volumet ditt blir korrupt for den saks skyld? Husk: hverken raid1, raid3, raid5 eller raid6 er erstatning for backup.... ;-) W Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Husk: hverken raid1, raid3, raid5 eller raid6 er erstatning for backup.... ;-) 7344583[/snapback] Hva om backupen blir ødelagt? Om CDen, disketten eller den flyttbare enheten du har backup på skulle bli ødelagt? Det går ikke an å ta en 100 % sikker backup. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hva om backupen blir ødelagt? Om CDen, disketten eller den flyttbare enheten du har backup på skulle bli ødelagt? Det går ikke an å ta en 100 % sikker backup. 7344619[/snapback] det er derfor du bør ta (minst) to backup når du tar backup av dokumenter, mail og lignende. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvorfor bruke Gmail når du kan bruke POP3? "Leave messages on server", Opera M2 og www.mail2web.com når jeg er på farten er hva jeg har brukt siden GK over seks år siden mot samme epost-adresse og har mottatt totalt ~30 spammeldinger totalt på den kontoen, så jeg er også ganske sikker på at de ikke selger adressene videre. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Hvorfor bruke Gmail når du kan bruke POP3?og hvorfor ikke bruke Gmail sin POP3?Har dog fått 510+ spam-mail de site 30 dagene, men det legger jeg ikke merke til før jeg går aktivt inn å ser etter. Endret 23. november 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Fordi Gmail er skummelt. Jeg ønsker ikke en profil på meg om hvem, hva og hvor jeg gjør online. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Fordi Gmail er skummelt. Jeg ønsker ikke en profil på meg om hvem, hva og hvor jeg gjør online. 7344978[/snapback] Ikke alle som har like mye å frykte :- ) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Nå har sannelig Dagbladet trykket artiklen også, uten at det er gjort noe for å rette opp i unøyaktigheter og dårlige råd. Er det noen som i det hele tatt kvalitetssikrer det som blir lagt ut? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Tydeligvis ikke, syns det blir lagt ut mye skvip her på hw i det siste. Hadde det ikke vært en ide å ha en egen forum-kategori hvor artikkler blir lagt ut til anmeldelse, så kan de som vil rette, legge til osv. Endret 24. november 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det mest irriterende er vel at de stikker hodet i sanden og later som de ikke har sett det når det blir påpekt feil og unøyaktigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå