Ondskapen Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har 3 Partisjoner. 1 som windows ligger på og 2 andre hvor linux har vært. Har nå formatert de to partisjonene som linux lå på, så nå luere jeg på hvordan jeg sette disse sammen igjen Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Tja, du kan vel det ja, men da må du fjerne de 2 andre først så endre størrelsen på C:\ Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Hvordan gjør jeg dette da? Har ikke så mye peil på formatering Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jo. Du må bruke et partisjoneringsprogram som har støtte for å endre størrelsen på eksisterende partisjoner. Du KAN f. eks bruke et program som heter Gparted. Denne kan lastes ned som LiveCD og boote direkte fra cd. Der har du mulighet til å slette, lage og endre størrelsen på partisjoner. Denne er også helt gratis. den kan lastes ned her forresten: http://downloads.sourceforge.net/gparted/g...29&big_mirror=0 Når du har lasta den ned, brenner du ISO fila som Image med f. eks Nero Burning Rom. Så setter du plata inni cd/dvd spiller og booter direkte fra cd`en. Så må du gjøre litt forskjellige småting. Velge Oppløsning og sånn, og hvilket språk på tastaturet du vil ha på programmet. Det er sånne enkle ting som er greit å få til. Det lureste er å velge det som allerede er markert. Så endrer du partisjonene/sletter dem som du selv vil. Lykke til. Grunnen til at jeg ikke anbefalte f. eks Acronis DiskDirector eller Partition Magic er fordi at disse koster penger. Det gjør ikke Gparted. Og personlig synes jeg Gparted er hakket bedre på det meste. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Takker for hjelp, skal prøve dette så fort jeg får tid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå