S.M. Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Er det noen som vet hvordan en sykronisere mappene slik at Når en lagrer lokalt på My dokuments feks, vil en mappe på filserveren synkroniseres med denne.? Eventuellt lagre filer på de 2 stedene automatisk når en lagrer noe i "My documents". Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Slik jeg ser dså er det unødvendig å ha Mine Dokumenter lagret to steder. Det vil være enklere å ha rubbell og bit av Mine Dokumenter på filserveren og flytte pekeren til Mine Dokumenter dit. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Ja, har tenkt litt på det. men kan en la hele profilen min ligge på server slik at filer som blir lagt på desktoppen blir peikt til filserveren? Lure på hvordan det blir med logon da.? Spesiellt hvis en ikke er på nett.. Men finnes det måter der en automatisk lagrer 2 steder. ? Tenker litt på speiling.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 du kunne jo bruke Offline Files-funksjonen som er innebygget i Windows Xp. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei. Du kan også bruke Group Policy til å gjøre en redirection av My Documents. Dette virker fint for W2K og XP klienter. Hvordan dette gjøres finner du her: http://www.microsoft.com/resources/documen...e.mspx?mfr=true Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Du kan også bruke Group Policy til å gjøre en redirection av My Documents. Dette virker fint for W2K og XP klienter. såvidt jeg kan se vil ikke dette sørge for at det blir liggende en lokal kopi på klientmaskinene slik trådstarter ønsker Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hos oss har brukerne et eget personlig område som heter p:\. Vi linker deretter "my documents" til p:\ (properties på my documents) og setter på offline folders på p:\. Dette har vi gjort i mange år og det fungerer meget godt. ' Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hos oss har brukerne et eget personlig område som heter p:\. Vi linker deretter "my documents" til p:\ (properties på my documents) og setter på offline folders på p:\. Dette har vi gjort i mange år og det fungerer meget godt. ' 7418089[/snapback] har hatt erfaring med at denne løsningen fungerer bra på "små" mapper (<2GB), men skipper filer når mappene er store (>2GB) Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hos oss har brukerne et eget personlig område som heter p:\. Vi linker deretter "my documents" til p:\ (properties på my documents) og setter på offline folders på p:\. Dette har vi gjort i mange år og det fungerer meget godt. ' 7418089[/snapback] har hatt erfaring med at denne løsningen fungerer bra på "små" mapper (<2GB), men skipper filer når mappene er store (>2GB) 7418104[/snapback] Har vel også hatt det problemet ett par ganger. Men hos oss er det sjeldent at Brukerne har mer en 2Gb på sitt private område (2gb uten pst filer. De blir ikke synkronisert) Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du kan også bruke Group Policy til å gjøre en redirection av My Documents. Dette virker fint for W2K og XP klienter. såvidt jeg kan se vil ikke dette sørge for at det blir liggende en lokal kopi på klientmaskinene slik trådstarter ønsker 7418032[/snapback] Det skjer automatisk for mapper under denne GP. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 iFolder optimaliserer mot å synkronisere utvalgte kataloger/filer mot en filserver, det går også bra over internett, hvis dette er noe for dere. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Et alternativ for enkel no fuzz synkronisering på initativ fra klienten er SyncToy (søk etter det på microsoft.com). Praktisk og effektivt verktøy som bygger på robocopy. Det kan nok ikke sidestilles med å kjøre ut en løsning fra serveren, men det fungerer fint Lenke til kommentar
Grim_Fandango Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Har veldig dårlig erfaring med Windows sin innebygde "Offline files" funskjon. Har flere tilfeller der det har virket perfekt i lang tid, for så å bli veldig ustabilt på den måten at PC'ene ikke lenger oppdager korrekt om de er i nettverk eller ikke. Resultatet med disse maskinene var at det ofte skjedde at brukere logget seg inn i nettverket uten å få mappet opp nettverksdisker fordi PC'en trodde den var offline. Jeg har da mer troen på "SyncToy" som nevnes ovenfor for bærbare PC'er. Alle stasjonære maskiner bør uansett lagre data rett på nettverket. Bruk enten GPO eller registry settinger i logon skript for å endre hvor "My documents" peker. Når det gjelder "Desktop" og andre kataloger må dere nesten bare lære opp brukerne at her skal de ikke lagre viktige dokument, og at det er deres eget ansvar om de forsvinner eller blir korrupte... PS. iFolder er meget bra, men dyrt og krever server arkitektur. Kun anbefalt for større organisasjoner. For små er det bedre å bruke SyncToy eller ett av de mange gratis verktøyene som finnes for dette. De støtter riktignok ikke deltasync slik som iFolder... Lenke til kommentar
Grim_Fandango Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Oppdatering: Testet nettopp SyncToy, men kan ikke si jeg er helt fornøyd med produktet. Når man synkroniserer fra X til Y, så blir ikke tomme katoger tatt med, og dersom jeg sletter innholdet i en katalog på Y (uten å slette katalogen), og så sletter den det samme på X (men her også sletter katalogen), så blir ikke katalogen på Y slettet. Alstå så replikeres ikke det som er i kilden (X) slavisk over til destinasjonen (Y). Kan man da kalle dette synkronisering? Vet ikke helt om jeg kommer til å bruke dette pga disse åpenbare begrensningene Lenke til kommentar
Rave670 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hei! Foldershare er sinnsykt bra Og gratis! /Foldershare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå