hitokiri Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Telenors kundeservice slipper til kundene med størst telefonregning først. Det betyr lengre ventetid på deg som bruker telefonen lite. Les mer Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hehe...Telenor gjør det igjen...overasket? ehhh nei. Ingenting overasker meg lengre når det gjelder Telenor. Håper bare ikke andre selskaper har samme praksis! Kø-kultur ?? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ser ikke helt problemet med at de store kundene faktisk får noen fordeler. Lenke til kommentar
anonym007 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hos netcom praktiseres det ikke en sånn ordning. de kundene som ikke har det høyeste forbruket er jo vel så viktige, dersom du skal drive et tlf selskap og alle har jo rett på hjelp når de trenger det. de kan jo være gode kunder og gode betalere selv om de ikke legge igjen 2000 i mnd. Ser ikke helt problemet med at de store kundene faktisk får noen fordeler. 7336690[/snapback] Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er jo regelrett diskriminering spør du meg. En ting er forskjell på Bedrifts- og Privatkunde men jeg mener nå så absolutt at en sånn pressemelding fra min operatør hadde fått meg til å si opp abonnementet mitt tvert! Jeg kom på at jeg faktisk har telenor på hustlf min, men ikke etter ikveld! En god betaler og fast kunde er en fast kunde uansett om vedkommende ringer for 200 kr eller 25000 kvartalet. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) alle har jo rett på hjelp når de trenger det. de kan jo være gode kunder og gode betalere selv om de ikke legge igjen 2000 i mnd. Hvor står det at Telenor ikke hjelper de dårlige kundene? Enkelte har problemer med å forstå at hensikten til Telenor er å tjene så mye penger som mulig. Dersom det var planen deres også, hadde dere selvfølgelig heller "risikert å miste" kunden du tjente lite på, enn kunden du tjente mye på. Dersom hensikten var å være snill og grei (slik enkelte har en trang til å tro at hovedgeskjeften til Telenor er), hadde ikke det betydd noe hvem de valgte å priotitere. Endret 22. november 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Noe må de gjøre for å klare å utbetale bonusene til sjefene på toppen. Lenke til kommentar
stue Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Haha...er folk sjokkert over dette? Ville jo vært idiotisk av telenor å IKKE ha et slikt system. Er jo de som ringer mest som har krav på best service fra telenor. Det er jo de som legger igjen mest penger i kassa. Samme med flypassasjerer med bonuskort, gull eller sølv. Disse har jo fordeler ved at de kan sjekke inn i egene skranker...blir prioritert når det er kø osv... Personlig så er jeg glad for at telenor har et slikt system. Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Herregud... Jeg ringer for 2000 kr i måneden + / - og her sitter jeg og skryter til kundeservice over hvor raske de har blitt med og svare? Jeg skryter jo egentlig ikke av en dritt, fordi jeg betaler for å komme forand i den køen... Men det har ingen av de sagt til meg hvertfall :o Lenke til kommentar
zica Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Som Stue sier, hvorfor i all verden reagerer folk på dette? Hvis jeg har et forbruk på 1500,- i måneden forventer jeg bedre (og raskere) service enn tante Olga på Toten som bruker sitt kontantkort de to gangene hun tar toget til Oslo. Alle selskap praktiserer dette for å holde på de beste kundene. Selv om NetCom ikke nødvendigvis lar gode kunder "snike" i køa til ks (som Wormdahl sier), har kundekonsulentene garantert mulighet til å gjøre litt ekstra for storforbrukerne. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er jo regelrett diskriminering spør du meg. En ting er forskjell på Bedrifts- og Privatkunde men jeg mener nå så absolutt at en sånn pressemelding fra min operatør hadde fått meg til å si opp abonnementet mitt tvert! Jeg kom på at jeg faktisk har telenor på hustlf min, men ikke etter ikveld! En god betaler og fast kunde er en fast kunde uansett om vedkommende ringer for 200 kr eller 25000 kvartalet. 7336777[/snapback] Må si meg enig i den! Hva er best? En ny kunde som bruker 2000:- i mnd i telleskritt eller en trofast kunde gjennom 5-10år med en ca utgift på 3-500 kroner som så finner ut at den nye kunden faktisk får "forkjørsrett" fordi han bruker mere i måneden?! Hadde blitt rimelig sur ja! Og jeg hadde antagelig byttet leverandør! Telenor, hva med en trofast tid til trofaste kunder istedet? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Oi, så forskrekket jeg ble Store kunder får bra service! Oi, kom visst på at det er slik det meste fungerer. Herregud, dette er mer normalt enn det motsatte. De som gir mye får mye. Du kan ikke forvente å få topp serivce fordi du kjøper et kontantkort i halvåret. Har du en telefonregning på 3000 kroner måneden kan du derimot forvente bedre service. Etter min mening gjør Telenor det rette. Det er heller de andre operatørene som er komunistiske, hvis det absolutt skal sies noe om service og kunder! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er stygt å si det, men jeg har en viss forståelse for at telenor "belønner" de store kundene sine. Telenor har på lik linje med alle andre selskap i landet rett til å prøve å tjene så mye penger som mulig. Selvfølgelig er det surt for Ola som har vært kunde i 10 år og lagt igjen 1000,- kr i månden, også kommer Kjell som nettop fikk abonoment og legger igjen 2000,- kr og kommer framfor i køen. Min mening er at Telenor bør avskaffe systemet fordi at det er urettferdig, men jeg forstår at de har lyst til å hjelpe de store kundene med å legge igjen mer penger hos seg. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ja..kan jo skjønne at de skal tjene penger. Jeg tenker slik: 100 trofaste kunder gjennom 5år som er fornøjde. eller 1 stor kunde med samme totale inntekt (til Telenor) som de 100 trofaste. Personlig ville jeg hatt de 100 trofaste kundene fremfor risikoen med å miste den totale inntekten til 1...dvs du sprer risikoen med flere kunder. Altså om du mister noen av de trofaste kundene så har du fremdeles inntekt til firmaet. Derimot mister du den ene kunden til en konkurrent så har du faktisk mistet hele inntekten. Så ta vare på de små trofaste kundene !! Håper det ble forståelig! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 100 trofaste kunder gjennom 5år som er fornøjde. eller 1 stor kunde med samme totale inntekt (til Telenor) som de 100 trofaste.Telenors system gir ikke de mer betalende kundene mer service enn de mindre betalende kundene. De får derimot raskere service. Altså er forholdet 1:1, ikke 1:100. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Tallene var ment som et eksempel! Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) 100 trofaste kunder gjennom 5år som er fornøjde. eller 1 stor kunde med samme totale inntekt (til Telenor) som de 100 trofaste.Telenors system gir ikke de mer betalende kundene mer service enn de mindre betalende kundene. De får derimot raskere service. Altså er forholdet 1:1, ikke 1:100. 7338501[/snapback] Service er den samme ja! Enig i den. Men ventetiden på den servicen du har krav på er ikke den samme! For noen år siden hadde Telenor et system som gjorde at du kunne "kjøpe" deg frem i køen. Dette skapte mye oppstyr og ble etter sigende erstattet med den nåværende løsningen...uten at kunder ble informert om dette. Endret 22. november 2006 av Master Chiun Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Master Chiun: Enhver økonom som sier bedriften heller ønsker seg 100 kunder som betaler 500kr/mnd fremfor én kunde som betaler mer enn 500kr/mnd samt 99 av de 100 kundene som betaler 500kr/mnd er ikke lenger enn økonom med fast stilling. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Prinsipp er prinsipp. Telenor tapte èn kunde ikveld. Jeg gidder ikke være kunde hos noen som mener at mine penger ikke er gode nok. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Telenor sin kunderservice er så rask til å svare uansett, så det har neppe mye å si. (Jeg er ingen storforbruker, 200kr/mnd) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg