aspstein Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Finner ikke info om dette noen andre steder på forumet, men kan være det er gammelt nytt også. En hel flylast med Intel CPUer og et ukjent merke hovedkort ble denne uken stjålet fra en flyplass i Malaysia. CPUer og hovedkort for over svimlende 80 millioner kroner ble stjålet. Det sies i noen artikler at det er snakk om CPU og hovedkort. Hvor stor andell av hver vites ikke. Intel sier at det ikke skal ha innvirkning på kunder. Men det gjenstår jo å se hvor stor innvirkning dette har. En vil jo tro at når 18 paller med CPUer og hovedkort forsvinner så vil det merkes i markedet. Link til artikkel Link til artikkel mer info Endret 22. november 2006 av aspstein Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hehe intervjuene med noen av de apekattene var litt vage vil jeg si... nesten som om at de selv var insiderene... Anyways - Hvis det viser seg at min QX lå på denne lasten skal jeg personlig drepe de så hardt at de dør! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 For alt du vet, kanskje QX blir tilgjengelig til under halv pris via en venn som kjenner en fyr som kjenner en fyr.. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Nå vet vi hvor overklokkereliten vår får greiene sine fra... EDIT: Leif. riktignok en liten en, men jeg vil ikke være på noe lavere nivå enn jeg egentlig er. Endret 22. november 2006 av G.G. Lenke til kommentar
reds Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jepp, nokre folk må jo ha alt før alle andre. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hehe, those bastards... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Nå vet vi hvor overklokkereliten vår får greiene sine fra... EDIT: Leif. riktignok en liten en, men jeg vil ikke være på noe lavere nivå enn jeg egentlig er. 7336430[/snapback] Nå sier ikke artikkelen noenting om hvilke CPUer det er snakk om, men hvis jeg skal tippe så er det vel snakk om billige modeller, og de er det vel ikke så mange av overklokkereliten som kjøper fra Kina. Problemet her er at disse CPUene ikke er merket på noen spesiell måte og kan dukke opp hvor som helst i verden. Og det kan ende med at hvem som helst av oss kan ende opp med å kjøpe en. Er nok mange småaktører rundt om som glatt kjøper et parti billige CPUer hvis de får tilbbudet skulle jeg tro. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er nettopp det som er skummelt, at de til syvende og sist til og med kan havne på det norske markedet... Det må nok dreie seg om billigprosessorer hvis det er 18 paller til totalt 80 mill, knappe 4,5mill pr.pall... Men det spørs jo litt på hvor mange CPUer som kommer pr. pall. Er det halvpaller eller hele paller, hvor høye etc. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Det er snakk om 585 kartonger sies det i artikkelen. Men det er både CPUer og hovedkort vistnok. Så hvor mange CPUer går det pr kartong? Hvor mange kartonger med hovedkort og hvor mange med CPUer. Er det Boxed CPUer? Ender disse opp som bulk i en eller annen nettbutikk? Mange spørsmål og få svar desverre.... Endret 22. november 2006 av aspstein Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvis det er 585 kartonger med tray-CPUer er det jo i bøtter og spann, men hvis det er boxed blir det litt verre. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hmm... Gitt at de fraktes på Europall som er 120cm x 80cm og 120cm høye gir det ett volum på 1152000cm3. En boxed C2D måler 17cmx15x10cm = 2550cm3 Totalt vil det da gå 450 CPUer på en slik pall gitt at det er fint lite emballasje. 4.5mill / 450CPUer gir da en snittkost pr CPU på 10000 kroner, ergo det er a) Tray-CPUer b) Regnefeil fra min side eller c) top-notch CPUer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå