int20h Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Fujitsu har laget en prototype på en bærbar PC som kan foldes ned til størrelsen på en CD-mappe. Les mer Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Denne var passe kul da Hvis pris og strømbruk ikke blir ille så kan det plutselig bli aktuelt å ta med seg maskinen på alle mulige slags turer. På hytta, fjellet, båten, syden, backpacking osv. Lenke til kommentar
livi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 likte ikkje heilt sånn skjermen va plassert ej.... d at skjermen e kun på halve sida av tastature må vere sjukt irriterande... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Bærbare PCer kan faktisk bli for små.. Jeg spår en mobillignende fremtid for bærbare PCer. For en stund siden, ble mobiler mindre og mindre men det viste seg at forbrukeren ikke ønsket knøttsmå mobiler men heller funksjonelle og gode mobiler. Tror det kan bli samme deal med bærbare PCer. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 likte ikkje heilt sånn skjermen va plassert ej.... d at skjermen e kun på halve sida av tastature må vere sjukt irriterande... 7336197[/snapback] Tror ikke det skal ha så veldig mye og si, med tanke på at skjermen er på størrelse med et cd cover Det er kult med småe maskiner, men den maskinen der er noe jeg bare hadde kommet til å kjøpe hvis jeg var desperat etter noe veeeldig smått. Vanskelig å se film, bilder, lese/jobbe med, osv. Men hvis man må ha smått, så kommer det sikkert til å være et godt alternativ. Selv klarer jeg meg såvidt på Inpiron'n min, å den har 17 tommers skjerm, er for knotete å jævlig å skrive på slike tastatur synes jeg :!: Men som Kahuna sier, den passer godt å ta med seg, når man skal ha med mye annet, men på den andre side som Zande sier, så vil nok de fleste ha litt større og mere funksjonelle maskiner, en minst mulig. Men en person som vil ha kraft, kjøper jo ikke denne her uansett Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg syns denne løsnigen er kulere http://www.samsung.com/PressCenter/PressRe...107_0000298585# Den har skjermen på midten Endret 22. november 2006 av -kristoffer- Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Konseptet minner litt om Guiden i Hitchikers Guide to The Galaxy. Nå er det vel tvilsomt at det er en optisk stasjon på den greia men wikipedia skulle gå rimelig greit inn på en 8cm dvd. Du kan nok glemme videoredigering, nye 3D-spill og andre tunge applikasjoner på denne, men avtalebok, epost, surfing, tekstbehandling, regneark, presentasjoner, bilderedigering og andre "lette" oppgaver vil gå helt fint. Kanskje du kan plukke vekk tastaturet og bruke den som rein avspiller? Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg syns denne løsnigen er kulereDen har skjermen på midten 7336476[/snapback] Jeg er helt enig om at denne løsningen er bedre. Det jeg er spent på, er om hvor lang tid det tar før skjermen begynner å svikte etter man har foldet ut og foldet sammen 1000 ganger ... Seff, det blir ikke mye tung gaming på slike modeller, men for en vanvittig løsning for de som er på farta hele tiden. I mitt tilfelle vil slike modeller vært nyttig for meg på nyåret, da jeg har blitt nettstudent denne uka, og slutter i denne jobben om 3 uker. Da kunne en liten tass som dette gjort det veldig lett for meg å være mobil og tilgjengelig, nå som det er så mange trådløse nettverk man kan surfe på. Tror det er mange firmaer som kunne tenke seg disse små pc-ene til sine reisende ansatte. Forresten: hvordan takler disse tung jobbing i Visual Studio f.eks? Noen som vet det? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det prototypebilde er jo helt klart en render. Og du ser åpenbare mangler som skal til for at den skal fungere i praksis. F.eks. hvor er leddet under skjermen som lar den foldes ned over høyredelen av tastaturet når den er foldet inn. Samsung er ikke stort bedre. Der ser det ut som skjermen er helt løs og bare henger i løse luften over det foldbare tastaturet. Ikke vurder for mye ut av slike tidlige 3D renders. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Kunne vært artig å satt fingrene på tastaturet for å se hvor mye størrelsen har stjålet av brukeropplevelsen. Det pekebrettet av en mus så litt lite for lite ut kanskje. Hvor god oppløsning kommer skjermen med? Det spørs om ikke en slik maskin en eller annen gang får CPU, grafikkort, chipset, RAM og full pakke rett i en og samme kjerne, og det kan vel kanskje trenge et annet navn enn CPU. Endret 22. november 2006 av G Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 likte ikkje heilt sånn skjermen va plassert ej.... d at skjermen e kun på halve sida av tastature må vere sjukt irriterande... 7336197[/snapback] Enig, løsningen som -kristoffer- henviser til virket en del bedre Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 8 tommer bred? Måles skjermstørrelse i bredden nå? Lenke til kommentar
CaGe Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Saivert, Den ene tastaturdelen brettes under den andre, og skjermen legges rett ned. Derfor trenger ikke skjermen et ekstra ledd. Ingen av bildene er rendret tror jeg. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 likte ikkje heilt sånn skjermen va plassert ej.... d at skjermen e kun på halve sida av tastature må vere sjukt irriterande... 7336197[/snapback] Hadde vært stilig hvis skjermen satt på en slags skinne, så man kunne flytte den til midten. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hadde vært stilig hvis skjermen satt på en slags skinne, så man kunne flytte den til midten. 7337582[/snapback] Stilig ja, men det hadde sikkert blitt slitt ganske fort og ledningen hadde blitt ødelagt tror jeg Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Kanskje ledningen kan byttes ut med en induktiv kobling? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Sammen med en lommeprojektor hadde denne vært stilig. Men personlig ville jeg nok valgt en større pc. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Kanskje ledningen kan byttes ut med en induktiv kobling? 7337619[/snapback] Det enkleste er nok en liten radiobrikke for halve tastaturet.. Strømforsyning kan fikses lett gjennom hengslene. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg synnes det hadde vært kulere med omtrent en skjerm og slikt lasertastatur. Det krever riktignok at en har noe flatt å skrive på så jeg vet ikke hvor mobilt det ville vært. Jeg synes skjermen så liten ut. Noen som vet hvor stor den er? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvis vi antar at skjermen er i 4:3 format gir litt kjapp hoderegning en størrelse på 10" (roten av (8^2+6^2)). Så rimelig fancy ut den der, men jeg likte samsung sin P9000 bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå