Sewero Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 du kan jo kjøpe en billig power knapp og modde den sjøl=) Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 du kan jo kjøpe en billig power knapp og modde den sjøl=) 7505600[/snapback] Har noen gamle trykkbrytere liggende, så har tenkt tanken å bruke en av dem, bare jeg får tak i en kontakt til å koble den til HK-et. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 du kan jo kjøpe en billig power knapp og modde den sjøl=) 7505600[/snapback] Har noen gamle trykkbrytere liggende, så har tenkt tanken å bruke en av dem, bare jeg får tak i en kontakt til å koble den til HK-et. 7508755[/snapback] minste problemmet=) Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 du kan jo kjøpe en billig power knapp og modde den sjøl=) 7505600[/snapback] Har noen gamle trykkbrytere liggende, så har tenkt tanken å bruke en av dem, bare jeg får tak i en kontakt til å koble den til HK-et. 7508755[/snapback] Bruk en av kontaktene fra det gamle karbinetet, de er fine til det Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 du kan jo kjøpe en billig power knapp og modde den sjøl=) 7505600[/snapback] Har noen gamle trykkbrytere liggende, så har tenkt tanken å bruke en av dem, bare jeg får tak i en kontakt til å koble den til HK-et. 7508755[/snapback] Bruk en av kontaktene fra det gamle karbinetet, de er fine til det 7510198[/snapback] er ikke sikkert han har det Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 er ikke sikkert han har det 7510249[/snapback] Jeg har jo det gamle som jeg plukket noen andre deler fra (se worklog), men det hadde bare sånn "analog" powerknapp som var koblet direkte til PSU-en. Men kanskje noen andre kontakter kan passe? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Da var to nye oppdateringer på plass. Lenke til kommentar
ErilaR Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 hehe. Tre-PC... DET har jeg ikke sett før Lurer på hva som skjer om det blir for varmt? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Skal noe til det, ja, eller var det ment ironisk? Velkommen til forumet, iallfall - ikke værst med to poster ^^ On topic: Dette ser ikke så verst ut, slettes ikke! Nå har jeg omsider fått tak i plate selv, så nå begynner oppmålingene! Har også fått lånt til meg diverse verktøy Goscinny Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) hehe. Tre-PC... DET har jeg ikke sett før Lurer på hva som skjer om det blir for varmt? 7530425[/snapback] Hehe. Nå har du det i alle fall... Gratulerer med andre innlegg, forresten! Synd det første måtte slettes fordi det var i feil tråd... Men nok om det. Apropos for varmt... Hadde en litt interessant hendelse sist jeg jobbet. En treplugg hadde forsvunnet ned i hullet, og eneste utvei var å bore den ut. Da jeg begynte å bore, syntes jeg det var litt merkelig at den ikke gikk nedover. Da det begynte å lukte svidd, viste det seg at pluggen hadde blitt stående og snurre rundt, og med et noenlunde høyt turtall på drillen, og en del press, hadde det blitt temmelig varmt... Pluggen var køla svart i den ene enden, og opp av hullet steg det en stripe med røyk. Nå har jeg i alle fall funnet en måte å lage bål uten fyrstikker. Var nok ikke så mye lenger som skulle til. Endret 18. desember 2006 av I.A.G. Lenke til kommentar
ErilaR Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 haha. Jeg bare tuller. Det kommer sikkert til å bli dritbra når det er ferdig. BTW, ikke diss innleggsraten min Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 er ikke sikkert han har det 7510249[/snapback] Jeg har jo det gamle som jeg plukket noen andre deler fra (se worklog), men det hadde bare sånn "analog" powerknapp som var koblet direkte til PSU-en. Men kanskje noen andre kontakter kan passe? 7512050[/snapback] Du bruker jo sefølgelig resetknappen til power knapp da :!: Jeg bruke den reset knappen til å skru på pcen min nå, siden den ikke er i karbinettet sit nå, men på pulten vedsiden av meg Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Du bruker jo sefølgelig resetknappen til power knapp da :!: Jeg bruke den reset knappen til å skru på pcen min nå, siden den ikke er i karbinettet sit nå, men på pulten vedsiden av meg 7530617[/snapback] Men jeg trenger resetknapp også. Jaja, trenger ikke finne ut av det ennå, i alle fall. Nå går jeg og jobber litt videre. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Lagde en post er for ikke så lenge siden, hvor jeg spurte som man egentelig trenger en reset knapp, fant ut at den er helt unødvendig. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Til Power knapp ville jeg montert en såkalt "pilot-bryter". Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Dette blir et nydelig kabinett I.A.G. Finn en gammel trykkbryter som du monterer bak et pusset stykke rundtre med lakk på, og gjør meg en tjeneste, ikke mal dette Bare klarklakk! Kall det "Woody Woodpecker" Endret 18. desember 2006 av trn100 Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Lagde en post er for ikke så lenge siden, hvor jeg spurte som man egentelig trenger en reset knapp, fant ut at den er helt unødvendig. 7530651[/snapback] Den er ikke nødvendig i ordets rette forstand, men veldig praktisk - en sparer fire sekunder på det! I stedenfor å holde inne power-knappen i fem sekunder, bruker man et halvt sekund på resetknappen Forresten. Hvorfor har ErilaR 3 innlegg? Virker som om også slettede innlegg teller . Goscinny Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 hei. har ikke vurdert H2O kjøling da? når kabinettet allerede er ganske stort? ellers flott prosjekt Lenke til kommentar
Ludogamer Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei Ivar! Er det noe du skulle hatt til dette kabinettet er det vannavkjøling! Leste du hadde planer om det, og kan anbefales på det varmeste Fest radiatoren i siden eller på toppen, og kjøp en tank som du kan feste på den måten så du ser vannet inni. Som denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC34202&mcat=14s266 Kjøper du i tillegg denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC34904&mcat=14s266 Vil kabinettet se sinnsykt bra ut;) Noen tanker om belysning? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Til Power knapp ville jeg montert en såkalt "pilot-bryter". 7530666[/snapback] Hva er det? Dette blir et nydelig kabinett I.A.G. Finn en gammel trykkbryter som du monterer bak et pusset stykke rundtre med lakk på, og gjør meg en tjeneste, ikke mal dette Bare klarklakk! Kall det "Woody Woodpecker" 7530690[/snapback] Har tenkt på muligheten til å lage noe av tre, ja. Det skal ikke males, bare evt. lakkes med klarlakk. Vet ikke helt om jeg skal lakke det med noe enda, men vi får se. Den er ikke nødvendig i ordets rette forstand, men veldig praktisk - en sparer fire sekunder på det! I stedenfor å holde inne power-knappen i fem sekunder, bruker man et halvt sekund på resetknappen 7530882[/snapback] Nettopp det jeg tenker og. Kjekt å ha. Forresten. Hvorfor har ErilaR 3 innlegg? Virker som om også slettede innlegg teller . Goscinny 7530882[/snapback] Det lurte jeg også på... Trodde da ikke de telte... hei. har ikke vurdert H2O kjøling da? når kabinettet allerede er ganske stort? ellers flott prosjekt 7530884[/snapback] Hei Ivar!Er det noe du skulle hatt til dette kabinettet er det vannavkjøling! Leste du hadde planer om det, og kan anbefales på det varmeste Fest radiatoren i siden eller på toppen, og kjøp en tank som du kan feste på den måten så du ser vannet inni. Som denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC34202&mcat=14s266 Kjøper du i tillegg denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC34904&mcat=14s266 Vil kabinettet se sinnsykt bra ut;) Noen tanker om belysning? 7530983[/snapback] Takk for tipsene! Har lyst på vannkjøling, ja. Det kommer nok etterhvert, men har ikke giddet å bruke tid og penger på det ennå, vil få ferdig resten først. Ettersom det fulgte med luftkjøler på prosessoren, vil jeg ikke tape noe på å kjøre luftkjøling i starten likevel. Hadde tenkt å sette radiatoren på vifta i bunnen, så den får inn kald gulvluft. Har også tenkt tanken å lage en egen kanal til luften fra radiatoren, så den ikke varmer opp resten av kabinettet. Men men, vi får se når den tid kommer. Belysning kan det godt hende at kommer i fremtiden, når jeg begynner å få ting på plass. Blir vel litt shopping av diverse stæsj når resten er sånn noenlunde oppe og går. ---------------------------------------------- Har forresten lagt ut en liten oppdatering nå. Hvordan synes dere døra skal være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå