Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bkk og teamspeak

Anbefalte innlegg

Hei

Eg ønsker å sette opp en teamspeak server på pcen min. Eg har prøvd ganske my her men får det ikke til.

Eg bruker den berømte ip adressen som åpner alle porter.

(Ps: eg har ruter av nyere type så vidt eg vet)

(Opplysningen under er hentet fra www.smartehjem.no)

IP adresse: 192.168.80.80

Subnett maske: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.80.1

Primary DNS Server: 62.97.193.3

Secondary DNS Server: 62.97.193.53

Teamspeaker server er installert og bruker stander porten for teamspeak som er 8787 mener eg.

Når eg prøver å koble til serveren via ip adressen på pc'en min så finner den ikke serveren som eg har satt opp.

Ip adressen har eg funnet ved å bruke denne adressen. www.whatismyip.com

Er det noen som har satt opp en teamspeaker server under bkk sin ruter som kan hjelpe meg, eventuelt noen andre som vet hvordan eg kan få det til.

Bkk kunder har jo fast ip så det skulle jo være mulig å få det til.

Endret av chos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den IP-adressen du har der er ikke synlig på Internet. Du må bruke den IP-adressen ruteren har og forwarde den til din PC.

Alle 192.168.x.x og 10.x.x.x er kun ment for private nett og ikke synlig for omverdenen.

7336000[/snapback]

Eg kjønte ikke helt det der.

Eg finner ip'en min på ruteren min via denne siden www.whatismyip.com

Som viser den ip som ruteren her utad mot verden.

Eg kan ikke gjøre noen endringer i ruteren pga at den er sperret av bkk.

192.168.80.80 adressen er en dmz adresse som alle porter er åpen på.

Ipadressen under er satt inn manuelt på maskinen sin tcp protocol (DMZ adressen)

(dette er ikke adressen som eg prøver å finne pcen på 192.168.80.80. Dette er kun en lokal ip adresse)

Endret av chos
Lenke til kommentar

- Det kan være at du finner feil ekstern IP med whatismyip.com hvis du bruker en proxy. Håper du finner en måte å teste det på.

- Det kan være at en software firewall blokkerer TeamSpeak dataene -- prøv da å skru av alle sånne og test igen

- Det kan være at routeren ikke sender pakker tilbake når de sendes fra det lokale nettet, til den eksterne IP'en. Du må få en annen til å prøve å koble til og teste om det går bra for de. Evt kan du sjekke med https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 (den linken fungerer sikkert ikke, men klikk deg inn på Shields Up, og skriv inn port nr. 8787 og klikk på use specified probe)

Lenke til kommentar
- Det kan være at du finner feil ekstern IP med whatismyip.com hvis du bruker en proxy. Håper du finner en måte å teste det på.

- Det kan være at en software firewall blokkerer TeamSpeak dataene -- prøv da å skru av alle sånne og test igen

- Det kan være at routeren ikke sender pakker tilbake når de sendes fra det lokale nettet, til den eksterne IP'en. Du må få en annen til å prøve å koble til og teste om det går bra for de. Evt kan du sjekke med https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 (den linken fungerer sikkert ikke, men klikk deg inn på Shields Up, og skriv inn port nr. 8787 og klikk på use specified probe)

7336177[/snapback]

Eg bruker ikke proxy og eg har tatt av alle firewall settings. har bare windows firewall.

Eg skal prøve litt til å se.

Lenke til kommentar

hvis maskinen du skal koble på Teamspeak serveren er bak samme router som Teamspeak serveren så må du koble deg på den interne adressen til teamspeak serveren. som da vil bli: 192.168.80.80

sørg for at routing'en på routeren din sender deg til dmz dersom DMZ addressen er i et annet subnet (noe jeg antar den er) normal så vil den klare det automatisk dersom du kan nå internett fra teamspeak serveren med feks ping.. (samme gjelder da og pinge serverens interne adresse lokalt noe som burte fungere ettersom du har åpnet for alt.)

Lenke til kommentar

Hvis du skal koble til Teamspeak serveren på din lokale maskin kan du bruke addressen 127.0.0.1. Denne vil fungere for deg uavhengig av hvilken addresse routeren eller maskinen har.

Kompisene dine derimot må bruke den eksterne addressen du finner på www.whatismyip.com, samt du må forwarde porte 8787 i routeren til din maskin.

Lenke til kommentar
Den IP-adressen du har der er ikke synlig på Internet. Du må bruke den IP-adressen ruteren har og forwarde den til din PC.

Alle 192.168.x.x og 10.x.x.x er kun ment for private nett og ikke synlig for omverdenen.

7336000[/snapback]

Ipadressen under er satt inn manuelt på maskinen sin tcp protocol (DMZ adressen)

(dette er ikke adressen som eg prøver å finne pcen på 192.168.80.80. Dette er kun en lokal ip adresse)

7336035[/snapback]

Problemet er at når du prøver å koble deg til via den eksterne adressen som du finner med whatismyip.com, så vet ikke routeren hvor den skal sende trafikken som kommer på porten til teamspeak serveren. Du må derfor legge inn informasjon i routeren som sier at trafikk som skal til port 8787 skal routes videre til dmz adressen.

Hvis det er slik at routeren er stengt fra BKK, så sliter du litt.

Ørjan...

Lenke til kommentar

7336000[/snapback]

7336035[/snapback]

Problemet er at når du prøver å koble deg til via den eksterne adressen som du finner med whatismyip.com, så vet ikke routeren hvor den skal sende trafikken som kommer på porten til teamspeak serveren. Du må derfor legge inn informasjon i routeren som sier at trafikk som skal til port 8787 skal routes videre til dmz adressen.

Hvis det er slik at routeren er stengt fra BKK, så sliter du litt.

Ørjan...

7336504[/snapback]

Sett opp en router bak bkk sin med fast ip-adresse 192.168.80.80, og denne kan da konfigureres fritt, alle porter er åpne inn, og alle untatt 25 er åpne ut. Sett opp DMZ, og korrekt routing til serveren din. Koble alle lokale PC'er til denne routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...