raakken Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei Kjøpte meg en trådløst nettverks usb-dongle, og skulle bruke ndiswrapper, men det funket heller dårlig. Har derfor solgt dritten og skal kjøpe meg nytt. Er det noen som vet om et kort som kommer til å funke litt lettere, evt. med drivere som ligger i kjernen... mener å huske at jeg har sett trådløse nettverkskort som er støttet av kjerne 2.4 og oppover..(?) takk Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Spørs om du skal ha usb dongle eller pci da.. Dette Pci kortet funker out-of-the-box til meg Lenke til kommentar
raakken Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Vet ikke om jeg vil ha det ene eller det andre egentlig... men et pci kort er da greit nok. Hvilken distro funket dette sammen med? bruker debian, men vurderer å bytte... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Bruker ubuntu..edgy eft 6.10 Funka i live-cd og rett etter innstalasjon. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 takker, da tror jeg at jeg bestiller et slikt ett Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Slenger meg på, noen som vet om et pcmcia-kort (laptop) som funker bra? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Alle netgear produkter funker out-of-box. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Dette netgear-kortet her sies i allefall å bruke madwifi, og funke bra: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319196 Noen som har kortet, og kan bekrefte? Er madwifi noe som ligger i pakkesystemet til fedora/ubuntu? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ok, den lå i allefall i fedora. I livna av en eller annen grunn (hva gjør denne skummel lisensmessig?) Er det noe firmware-styr med disse kortene, eller er det "legg inn driver, thats it"? NetworkManager, støtter den madwifi? -- Yup, står lista på: http://live.gnome.org/NetworkManagerHardware (dog med driver "wlan", men det er sikkert bare en feil) Dersom noen har kortet, kommentar på dekning og stabilitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå