shevi Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Eg har kjøpt nytt Canon MV550i videokamera over internett frå Sverige.Med kameraet vart levert firewirekort og Presto Wideoworks programvare. Utstyret er installert på min PC med winxp OS. Både kamera og programvare fungerer fint for opptak, redigering og lagring på PC i ulike formater, men eg får ikkje spilt tilbake redigert video til tapen i kameraet. Alt ser ut til å fungere fint, og eg får ingen feilmeldinger, men resultatet blir enkelte bilder, med tom skjerm (blått) mellom. Etter råd fra Canon Norge har eg oppdatert hovedkort med nyeste drivere, og også oppdatert Bios, utan at det hjelper. Eg har også prøvd firewirekort og programvare på ein annan (lånt) PC med win2000. Der fungerer alt fint - også tilbakespilling til tape. Denne PC-en er eldre og har lavere spesifikasjoner enn min egen. Min PC har 384 Mb Ram og 1 GHz prosessor. Redigeringsutstyret som ble levert med kameraet blir oppgitt til å vere kompatibelt med WinXP. Eg har også prøvd redigering med den nye Windows MovieMaker 9 (beta), med samme dårlege resultat. Er det noen som har opplevd lignende problemer, og har eventuelle forslag til løsning?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå