Gå til innhold

Oppgradering - ny psu?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere maskina mi fra AMD 64 3000+ og Nvidia 6600GT til AMD 64 3800+ og Sapphire Radeon x1950 PRO. Har en NorthQ "Silent" 400W psu - må jeg skaffe meg en kraftigere psu også?

 

Andre komponenter er en dvd brenner, trådløst nettverkskort og lydkort (Audigy 4 hvis jeg ikke husker feil)

 

Hvis jeg må ha ny psu - hva bør jeg velge? Kommer aldri til å overklokke, men jeg kunne gjerne tenkt meg et som var enda mer "silent" enn northq sitt.

Endret av mikken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har lyst og har pengene til en ny PSU er det vel ikke så mye som hindrer deg (?)

Det er også alltid kjekt og ha noen watt til overs ;)

 

Har sjøl Mist 600W og har store problemer med og høre den, Mist 500W skal vistnok være enda litt roligere så jeg ser ikke bortifra at den er ganske lydløs (uten og ha testa den sjøl) den er nok værdt pengene ;)

 

Har også det skjermkortet du skal kjøpe, det bråker litt mer, faktisk litt mer enn jeg liker så jeg anbefaler deg og kjøpe en annen kjøler til det, jeg skal ihvertfall gjøre det :p

Lenke til kommentar

Hei jeg ville sagt en ocz gamextream 700w ville være det rette valget for deg, jeg skal oppgradere fra mist 600 w til ocz gamexstream 700 w den ligger på salg hos netshop.no

med service pakke blir det 1733 kr for herligheten. den er spesielt beregnet på gamere som tenker på minst støy og en bra kraftpakke.

Lenke til kommentar
Ja, nå har jeg ikke akkurat problemer med å få brukt opp pengene mine da ;)

 

Nå er i alle fall cpu og grafikkort bestilt, la i litt mer penger i prosessoren istedet for psu - 4200+ X2. Hvilken kjøler har du tenkt å kjøpe til kortet ditt?

7347876[/snapback]

Nei det pleier ikke og være så vanskelig og få brukt opp alle pengene her heller :p

 

Den kjøleren jeg tenkte på var VF900-Cu, det jeg er litt usikker på er om den passer eller ikke, skal jo selvfølgelig sjekke det før jeg kjøper og det bør du også om du har lyst på den ;)

 

Om det er noen her som VET at Zalman VF900-Cu passer et X1950PRO-kort; si gjerne ifra til meg :)

Lenke til kommentar
Takker for svar!

Litt kjipt såklart, fordi jeg hadde jo lyst på en (unnskyldning for å kjøpe en) stillere psu ... ;)

 

Takker også for tipset om dobbelkjerne, blir nok til at jeg gjør det ja!

7347619[/snapback]

Bare hyggelig! :) Godt valg du gjorde, kjempe prossessor du har kjøpt.

 

Hei jeg ville sagt en ocz gamextream 700w ville være det rette valget for deg, jeg skal oppgradere fra mist 600 w til ocz gamexstream 700 w den ligger på salg hos netshop.no

med service pakke blir det 1733 kr for herligheten. den er spesielt beregnet på gamere som tenker på minst støy og en bra kraftpakke.

7347897[/snapback]

Kan bare ikke forstå hva i all verden han skal med en så svær psu... Så vitt jeg har skjønt så skal han ikke ha crossfire med det første heller. Og han skulle heller ikke overklokke. Det er ikke en psu for gamere egentlig, ALLE kan bruke den, den er bare for oppsett med strømkrevende komponenter.

Lenke til kommentar
Har tenkt å oppgradere maskina mi fra AMD 64 3000+ og Nvidia 6600GT til AMD 64 3800+ og Sapphire Radeon x1950 PRO. Har en NorthQ "Silent" 400W psu - må jeg skaffe meg en kraftigere psu også?

 

Andre komponenter er en dvd brenner, trådløst nettverkskort og lydkort (Audigy 4 hvis jeg ikke husker feil)

 

Hvis jeg må ha ny psu - hva bør jeg velge? Kommer aldri til å overklokke, men jeg kunne gjerne tenkt meg et som var enda mer "silent" enn northq sitt.

7335481[/snapback]

 

den strømforsyningen holder i massevis, har ett x1900gt (mer strøm) og en 3200+ på 2,gHz vankjøling 2 hdd og 2 dvd-r +++ og det går fint på samme strømforsyningen. kjør på, bruk heller pengen på noe annet. som du har skrevet x2 cpu er bedre å velge ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...