hakkepeil Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hei. Jeg har kjøpt meg en ny prosessor en AMD XP2400+ Det jeg da lurte på var dette med FSB og multiplier Nå idag kjører jeg på FSB 133 og Multiplier på 15 Men hva må jeg gjøre hvis jeg skal klokke den opp noe mere.. må jeg da bare øke FSB? Eller må jeg også justere multiplieren? Multiplieren min er på max som er 15. Håper dere forstod hva jeg mente og at dere kan hjelpe meg. Tommy Lenke til kommentar
Arne Anka Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Du kan bara klocka genom att ändra fsbn om du inte låst upp processorn Det går att ställa ner multiplieren till tex x14 men då kommer inte datorn att starta alls Och du blir tvungen att nollställa bios Du låser upp processorn genom att fixa kontakt genom sista L3 bryggan Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 hmm...mener å ha hørt at xp2400 kom med ulåst multiplayer jeg men... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du er det samme om du stiller opp FSB eller multiplier. CPU-hastigheten vil gå opp uansett, men det beste resultatet får du som regel hvis du stiller på begge delene. Husk at du ikke kan stille multipliern hvis den er låst, da må den låses opp først. Husk også at hvis du stiller opp FSB, vil også hastigheten på PCI og AGP gå opp. Dette bør du unngå, de skal være på henholdsvis 33 og 66 mhz. For å holde disse hastighetene konstant når du justerer FSB, bruk AGP lås - Sjekk om hovedkortet ditt har det, da er ikke dette noe problem. Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 03:22, skrev RikkyRally: Husk også at hvis du stiller opp FSB, vil også hastigheten på PCI og AGP gå opp. Dette bør du unngå, de skal være på henholdsvis 33 og 66 mhz. For å holde disse hastighetene konstant når du justerer FSB, bruk AGP lås - Sjekk om hovedkortet ditt har det, da er ikke dette noe problem. HEi.. Jeg klarer ikke helt finne ut om det er en PCI/AGP lås På dette hovedkortet. Hovedkortet er følgende: MSI KT4V-B. Så hvis noen vet noe om det så får de bare Si ifra. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå