Zozzy Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Hei... Har i den siste tiden merket at det har vert ganske fuktig/bløtt i trunken på min mazda 626. Igår reiv jeg ut sub`en, tepper, reservehjul etc.. Og det jeg fant ut var at i tillegg til hullet under der reservehjulet ligger (tror det er orginalt, ser veldig slik ut) Se pil 1, var det eit hull på venstre side ( se pil 2). Det hullet var litt mindre en et kulepenn hull, og det var en del sand nede i det hjørnet. Tror dere det er dette hulet som gjør at det er veldig fuktig / bløtt i trunken min? Det har regnet i en måned her jeg bor og kanskje det har sprutet opp i det hullet fra dekket bak? Klarer ikke og tenke at det er noe annet som gjør trunken så fuktig / bløt... Lånte et bilde av Jtand, takk takk for alle svar.... Endret 22. november 2006 av Zozzy Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Disse hullene skal være tettet med gummiplugger. Selvsagt er det der fukten kommer fra. Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Slettet spørsmål.... ... Endret 22. november 2006 av Zozzy Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 What does a gummiplugg look like? 7335478[/snapback] Well, it depends on the size and shape of the hole, doesn't? If you google the word "gummiplugg", you can get up a nice collection of gummiplugg images. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvis det er VÅTT i bagasjen din, så tviler jeg på at det er de små hullene, det er vel heller pakningen rundt ved bagasjelokket Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Har sjekket den, men kunne ikke finne noe.. Og fuktigheten komm under ifra, hvis du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det skal ikke det store hullet til før man får inn mengder med vann og fukt inn i bilen. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Kan være det komme litt fuktighet inn underfra, og da damper det opp, og gjør hele driten fuktig. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Åhh! *savne bilen* (bildet) Da jeg kjøpte min, så var det ingen gummiplugger i de hullene, altså helt åpent. Men det var ikke noe fukt i bagasjerommet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Tror du viloppdage at det blir baseng baki der om du tetter alle hullene. Har opplevd dette etter og ha sveiset rust i hjulbrønnene på min gamle bil. Taket lekker mens gulvet gjør det ikke. Enkleste løsninga var bare og ta drillen fatt. Ville nok ha satset på pakningene rundt bagasjeluka eventuelt rusthull under kanten som vannet kan renne inn gjennom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå