Gå til innhold

Hvilke program til screencapture skal du ha?

ilpostino

Anbefalte innlegg

Lastet ned den Lossless Codec og det ble mye bedre kvalitet. Er det noen måte å gjøre slik at andre kan spille av uten å ta med en annen codec? For jeg prøvde selv å ta opp en klokkewidget, problemet med screen recordene har nemlig vært at de ikke fikk til faden på klokken, i denne codecen fikk det til det.

Det jeg sliter mest med nå er riktignok fps i Camstudio og selv om jeg endrer frem og tilbake har jeg ikke klart bedre en 1 fps. På auto-detect er det 10-12 fps, men jeg skulle veldig gjerne hatt 25 fps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke skal kunne få høyere FPS i Camstudio enn 17-18.

Sitter på en Hp arbeidstasjon med ny 3ghz xeon cpu og 2gb ram så er ikke kraften det skal stå på, redigerer hdv like lett som det skulle vært dv....men å få en screenrecorder til å ta opp 25bilder i sekundet var ikke lett.

Lenke til kommentar

Har lastet ned og prøvd minst 10 ulike screen recordere. Er vel 14 filer i den mappen, men enkelte var veldig like men med forskjellig navn.

Det er følgende problemer som går igjen.

1. Ikke god nok kvalitet. (Dette løser seg med codec og ukomprimert)

2. Ikke god nok fps. Enkelte screen recorders har et merkerlig manuelt system og på auto detect får en ikke mer enn 12-18 fps. (Vil ha 25 fps enkelt og greit.)

3. Klarer ikke filme widgets i Opera. (Merkerlig nok ser en ikke widgets fra Opera i enkelte screen recordere.)

4. Musepeker vises ikke. (Ingen innstillinger for det heller)

oRipa Screen Recorder har god fps og god kvalitet siden en der kan velge ukomprimert. Det eneste som mangler i oRipa er at musepekeren skal vises. Det er dessverre ganske kritisk.

Vi trenger hjelp ;)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få lyd. Hvis jeg tar opp en video fra fks. TV2 Sumo så blir bildet greit, men det er så vidt jeg hører lyden.

Har ikke mic, men det skal vel ikke ha noe å si? Tar jo opp direkte fra maskina. Noen som kan sende meg i rett retning til å fikse dette problemet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis ingen har nevnt det; det finnes en enkel og grei script til messenger plus! (mod), som lar deg skrive /ssfullscreen [antall sekunder], som tar et skjermbide, lar deg se det, før du kan sende det. Kjapp og enkel metode om du hjelper/får hjelp med noe på msn.

Last ned plus! fra http://www.msgpluslive.net/

Last ned scripten fra http://www.msgpluslive.net/scripts/view/11...eenshot-Sender/

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

To program som bør leggjast til i lista er Jing og Adobe Captivate.

Fyrstnemnte er eit prosjekt frå Techsmith, som iallfall foreløig er gratis. Det lar ein ta opp video frå skjermen i valfri storleik, med eller utan lyd. Etterpå kan ein lagre opptaket til ei fil på disken (kun som Flash, i SWF-formatet), laste opp til ein FTP-server eller direkte til Screencapture.com, ei side for å dele videoar som TechSmith har satt opp. Ein må registrere seg for sistnemnte.

Captivate er Adobe sitt program. Har ikkje prøvd det, men om kvaliteten spegler prisen må det vere veldig bra ...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Fordi innstillingane til programmet seier 5fps? I Camtasia Recorder, gå til Tools --> Options, sjå under fana Streams og skriv inn ei anna, høgare framerate.

Takker for svar :)

Jo, jeg har prøvd det også 5, 15, 30 osv, helt opp till 400 FPS, men det hakket like mye, kansje enn tanke forbedring.. Normal FPS på enn DVD ligger vel rundt 20? så det skulle holde med 400 FPS.. hehe..

Kansje du vet om noen andre programmer som kan gjøre denne jobben bedre enn Camstasia Studio?

Lenke til kommentar

Kva er det du prøver å ta opp? Er det spel, som CS, WoW o.l. er det nok betre å prøve med Fraps e.l.

Om det ikkje er spel: Du kan prøve å gå til Capture-fana i innstillingane der og hake av for å «Disable display acceleration during capture», det skal visstnok føre til jevnare opptak. Sjølv har eg stort sett brukt Camstudio til det vetle eg har gjort av screencasting, ettersom det er gratis og fungerer fint. Eg har då stort sett brukt ein tapsfri codec til opptak, og so konvertert til x264 med Virtualdub for «distribusjon». Her er Camtasia Studio litt greiare, då det har ganske gode mogelegheiter for eksport, i tillegg til redigering. Camtasia skulle for den saks skuld ikkje ha noko problem med å ta opp skrivebordet, so kva som gjer at du har problem veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Kva er det du prøver å ta opp? Er det spel, som CS, WoW o.l. er det nok betre å prøve med Fraps e.l.

Om det ikkje er spel: Du kan prøve å gå til Capture-fana i innstillingane der og hake av for å «Disable display acceleration during capture», det skal visstnok føre til jevnare opptak. Sjølv har eg stort sett brukt Camstudio til det vetle eg har gjort av screencasting, ettersom det er gratis og fungerer fint. Eg har då stort sett brukt ein tapsfri codec til opptak, og so konvertert til x264 med Virtualdub for «distribusjon». Her er Camtasia Studio litt greiare, då det har ganske gode mogelegheiter for eksport, i tillegg til redigering. Camtasia skulle for den saks skuld ikkje ha noko problem med å ta opp skrivebordet, so kva som gjer at du har problem veit eg ikkje.

Hmm.. jeg fant ikke noen slik funksjon på min Camstasia Studio 5 :( «Disable display acceleration during capture»,

Jeg skal ta opp noen tv-program "nrk" , eller "deler" av det.. Hadde håpt på god kvalitet.

Lenke til kommentar
Hmm.. jeg fant ikke noen slik funksjon på min Camstasia Studio 5 :( «Disable display acceleration during capture»,
Er kanskje ein annan stad då, eg har 3.1.2 (ettersom den ei kort stund var tilgjengeleg gratis).
Jeg skal ta opp noen tv-program "nrk" , eller "deler" av det.. Hadde håpt på god kvalitet.
Til slikt trur eg det er det betre å bruke program som WM Recorder.
Lenke til kommentar
Er kanskje ein annan stad då, eg har 3.1.2 (ettersom den ei kort stund var tilgjengeleg gratis).
Til slikt trur eg det er det betre å bruke program som WM Recorder.

Noen macprogrammer: Snapz Pro X og ScreenFlow for opptak for skrivebord.

WM recorder ville ikke fungere på min PC :( Men når det gjelder macprogrammer, vil det si at dem ikke fungerer på Vista?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan og legge til Debut her for opptak av skjermen, screenshots og annet.

Features

* Records video in many different file formats including .avi, .wmv, .flv, .asf .mpg, .3gp, .mp4, .mov and more

* Ability to record from:

o Camera (webcam)

o Video Input Sources with a USB Capture Device see here...

o Screen. Almost anything you can see or play on your PC can be recorded.

* Records audio with the video (optional).

* Multiple video and audio encoder settings.

* Snap-shot saving feature.

* Text caption and timestamp features.

* Ability to adjust resolution and framerate of the output video.

* Color settings and video effects for the output video can be changed.

* Lets you record for set specified durations (h:mm:ss).

* When recording period is over, you can either stop recording or create a new recording and continue.

* Mirror recordings to a network or backup drive to keep your video files safe.

* Can be set to automatically send video via email once the recording is completed.

* Can automatically transmit video files via the internet using FTP.

* Find and play recordings ordered by name, date, format or size

* Ability to burn directly to DVD with Express Burn Plus.

* System wide hot-key assignment to control recording while working in other programs.

* Debut Video Recorder has an incredibly intuitive and easy to use interface.

* Compatible with BroadCam Streaming Video server to distribute your recording.

atlef.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan og legge til Debut her for opptak av skjermen, screenshots og annet.

Features

* Records video in many different file formats including .avi, .wmv, .flv, .asf .mpg, .3gp, .mp4, .mov and more

* Ability to record from:

o Camera (webcam)

o Video Input Sources with a USB Capture Device see here...

o Screen. Almost anything you can see or play on your PC can be recorded.

* Records audio with the video (optional).

* Multiple video and audio encoder settings.

* Snap-shot saving feature.

* Text caption and timestamp features.

* Ability to adjust resolution and framerate of the output video.

* Color settings and video effects for the output video can be changed.

* Lets you record for set specified durations (h:mm:ss).

* When recording period is over, you can either stop recording or create a new recording and continue.

* Mirror recordings to a network or backup drive to keep your video files safe.

* Can be set to automatically send video via email once the recording is completed.

* Can automatically transmit video files via the internet using FTP.

* Find and play recordings ordered by name, date, format or size

* Ability to burn directly to DVD with Express Burn Plus.

* System wide hot-key assignment to control recording while working in other programs.

* Debut Video Recorder has an incredibly intuitive and easy to use interface.

* Compatible with BroadCam Streaming Video server to distribute your recording.

atlef.

Prøvde din anbefaling også, men dessverre så virket det heller dårlig, vil anslå at jeg tok opp med 2 til 3 FPS, selv om det stod innstilt på 30 FPS på capture.. Hakket noe voldsomt. men programmet såg bra ut ellers til snapshot, lyd ++

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Screenshot Captor

http://www.donationcoder.com/Software/Mous...ptor/index.html

Windows desktop screenshot -program..

Jeg må bare få anbefale denne! Jeg synes den er helt utrolig bra, og er noe av det første jeg installerer..

Den er gratis, men da må du inn hver 6. måned og "registrere deg", så får du tilsendt en ny gratis 6-måneders prøvetid igjen (ingen ulemper eller noe sånn ved denne versjonen, bare at du må inn hver 6. måned..)

Ellers så kan du donere penger, hvilken som helst sum, så får du limited code! :)

Det jeg liker veldig godt med programmet, er at du kan spesifisere mange tastekombinasjoner ved screenshots. Jeg bruker "hele skjermen", "det aktive vinduet", eller at jeg trykker så jeg selv kan dra en firkant.. Du bestemmer mappe selv, og kan velge hvilket format du vil.. .jpg, .png., og noen andre..

Anbefales sterkt! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Screenshot Captor

http://www.donationcoder.com/Software/Mous...ptor/index.html

Windows desktop screenshot -program..

Jeg må bare få anbefale denne! Jeg synes den er helt utrolig bra, og er noe av det første jeg installerer..

Den er gratis, men da må du inn hver 6. måned og "registrere deg", så får du tilsendt en ny gratis 6-måneders prøvetid igjen (ingen ulemper eller noe sånn ved denne versjonen, bare at du må inn hver 6. måned..)

Ellers så kan du donere penger, hvilken som helst sum, så får du limited code! :)

Det jeg liker veldig godt med programmet, er at du kan spesifisere mange tastekombinasjoner ved screenshots. Jeg bruker "hele skjermen", "det aktive vinduet", eller at jeg trykker så jeg selv kan dra en firkant.. Du bestemmer mappe selv, og kan velge hvilket format du vil.. .jpg, .png., og noen andre..

Anbefales sterkt! :)

Dette gjelder kun til og ta "bilde" med? ikke til "capture"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...