Tandamram Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) CoD3 var skuffende. Solgte det igjen 2 dager etter at jeg kjøpte det. WW2 er oppbrukt, så sant de ikke kommer opp med noe nytt. Det prøvde de på i CoD3, og jeg syns det var mislykket. Nei, satser på at CoD4 er i en annen setting. Infinity Ward har mer peiling uansett Endret 22. november 2006 av WonderStivi Lenke til kommentar
Juke Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Konsoller overtar fps spel. *snufs*7338429[/snapback] Ja, og det mest frustrerende i min bok er at konsoller stort sett boikotter muligheten for bruk av mus/tastatur-komboen også. Får håpe PS3-versjonen av dette spillet støtter bruk av mus da, PS3 skal i alle fall støtte bruk av mus/tastatur i utgangspunktet etter det jeg har lest, selv om det selvsagt er opp til hver enkelt spillprodusent om spillet i seg selv skal støtte det eller ikke. Eventuelt håper jeg Bodielobus Reflex Control dukker opp til en eller flere av konsollene etterhvert også, slik at man kan få forholdsvis nøyaktig styring kombinert med muligheten til å ligge henslengt i sofaen og spille. Å spille fps-spill med vanlig gamepad frister i alle fall ikke for min del. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 en viss annen førstepersonsskyter Gears of War er definitivt en skyter/shooter ja, men vel strengt tatt ikke en førstepersons (Ser over skuldra hans og noen ganger hele karen. Førsteperson er som kjent igjennom øynene slik at man maks ser våpenet). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Finnes det nokre FPS-spel med SP frå WW2 som har ein litt annan vinkling? Eg er rimeleg lei av Normandie, Omaha Beach og heile den leksa der. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Finnes det nokre FPS-spel med SP frå WW2 som har ein litt annan vinkling? Eg er rimeleg lei av Normandie, Omaha Beach og heile den leksa der. 7340262[/snapback] MOH: Pacific Assualt Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Å kunne spilt den førsten delen av Tysklands ekspansjon i WW2 hadde vært noe.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har prøvd 3 ganger å danne et mod team og lage et Source MOD hvor du spiller som ung tysker som ikke får høre om alt det fæle de tyske SS folkene og Gestapo gjorde. Og som blindt trodde på Göbbles propaganda som korrekt. Til nå har jeg bare oppnådd å bli stempla som nynazist. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Russerne var de VIRKELIGE HELTENE. Uten dem måtte nok amerikanere kjempet mot 3 millioner tyskere med passe god økonomi med heftige tankser, friske og raske. Tror kanskje du skal sette deg litt mer inn i ting før du uttaler deg... Da de tyske troppene trakk seg tilbake fra øst-fronten, avanserte som kjent de sovjetiske troppene inn i tidligere tyskokkuperte områder, hvor de plyndret, voldtok og drepte sivilbefolkningen. Det var ikke før det ble innført strenge straffer mot dette at man fikk en viss kontroll på det. Men historiske kilder viser at de sovjetiske troppene voldtok over to millioner kvinner på vei fra Sovjet til Berlin, av disse døde rundt 200 000, enten av skadene de ble påført, eller at de begikk selvmord senere som et resultat av voldtektene. Det er også flere kilder som viser at sovjetiske tropper voldtok flere av kvinnene som de befridde fra de tyske konsentrasjonsleirene. I tillegg til disse døde ca to millioner mennesker da de prøvde å flykte fra de avanserende sovjetiske troppene, mange sultet eller frøs ihjel, og en god del ble regelrett bare drept. Faktisk så opptrådte de sovjetiske troppene langt verre enn de tyske styrkene gjorde, men tyskland tapte jo som kjent krigen, og som vi alle vet så er det seierherrene som skriver historien, og da utelater man gjerne ting man ikke er så veldig stolte av, sånt som at man tok livet av to millioner sivile på vei til Berlin. Ting er ikke så svart\hvitt som man gjerne hører om, det er ikke så enkelt som å si "tyskerene var de slemme, og de allierte var de snille". Det blir feil å kalle èn side i andre verdenskrig for helter, det var mange enkeltpersoner på begge sider av konflikten som var helter, men å kalle èn enkelt side for helter blir helt feil, da begge sider har sine svin på skogen og skjelletter i skapet. Når det er sagt så er jeg forøvrig helt enig med Bear^ i at det er nok med FPSer basert på de alliertes innsats i den andre verdenskrig nå, og jeg skulle veldig gjerne sett et spill hvor man kunne spille tysk soldat...men litt av problemet med det er jo selvfølgelig at ting blir vanskeligere å selge, da mye av markedet er dominert av USA, og amerikanere sansynligvis ikke er veldig interesserte i spill hvor man skal kjempe mot amerikanere...men på den annen side så kunne man jo lagt spillet til de første årene av krigen, eller eventuelt østfronten. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ting er ikke så svart\hvitt som man gjerne hører om, det er ikke så enkelt som å si "tyskerene var de slemme, og de allierte var de snille". ?? Mener du at tyskerne ikke var "slemme"? Kan du noe historie i det hele tatt? Må jeg minne deg på drapene av seks millioner jøder? Populært kalt Holocaust... Lenke til kommentar
TST Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Foreslår at vi tar den historiske/politiske diskusjonen om andre verdenskrig i en annen tråd, f.eks. her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=57 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg har sett flere steder som har gitt spillet terningkast 6 Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvorfor kaller anmelderen Gears of War for et førstepersons skytespill? Sist jeg spilte Gears, så var det da tredjeperson?! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Nei Joona har nok rett, det står førstepersonsskytespel i anmeldelsen som linker til GeoW. Burde heller stått eit anna actionspel Lenke til kommentar
EmmJay Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Dere som klager på min manglende nøyaktighet i forhold til hva Gears of War egentlig er, har fullstendig rett. Av en eller annen grunn er "førstepersonsskyter" et ord som dukker opp i hodet mitt når jeg spiller det, og jeg retter opp i dette omgående Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 er også skuffa over at det ikke kommer til PC :'( grunnen til at de ikke velger å lansere det for PC er nok pga penger. de tjener nok mer på å ikke ha det til PC Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Huff, grafikken i CoD3, som noen mener er så utrolig god... den ser jo bare plastisk ut. BTW: Ting er ikke så svart\hvitt som man gjerne hører om, det er ikke så enkelt som å si "tyskerene var de slemme, og de allierte var de snille". ?? Mener du at tyskerne ikke var "slemme"? Kan du noe historie i det hele tatt? Må jeg minne deg på drapene av seks millioner jøder? Populært kalt Holocaust... 7341412[/snapback] Det er et fåtall soldater som gjorde dette. Nazistene og SS, i all hovedsak. Du ser forferdelig svart-hvitt på saken. Slutt å sluke alt det Hollywood-filmer forteller deg. Alle tyskere var ikke onde svin. Besteforeldrene mine forteller for eksempel gang på gang om hvor greie de tyske okkupasjonsstyrkene var i bygda deres. De ga ungene sjokolade, etc. De aller fleste tyske soldatene var bare soldater som utførte ordre, mange i frykt for å bli henrettet om de nektet. Endret 23. november 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Det du skriver gjør meg kvalm. Jeg driter i om en eller to tyskersoldater var så "snille" at de ga sjokolade til noen unger, og dette har ingenting med Hollywood å gjøre, jeg har selv lest historien, og hvis du prøver å si at Holocaust ikke hendte, så er du like ille som nynazistene. Frykt for å bli henrettet? Er du virkelig så naiv at du mener det er en gyldig grunn til å være med å drepe et helt folk? Alle tar konsekvensene for sine egne handlinger og hvis du har så lite med baller at du er med å drepe uskyldige mennesker i frykt for ditt eget liv, ja, da er du ikke mye til menneske. En person er ikke mer verdt enn sine handlinger. Endret 23. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
espinos Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det du skriver gjør meg kvalm. Jeg driter i om en eller to tyskersoldater var så "snille" at de ga sjokolade til noen unger, og dette har ingenting med Hollywood å gjøre, jeg har selv lest historien, og hvis du prøver å si at Holocaust ikke hendte, så er du like ille som nynazistene. Frykt for å bli henrettet? Er du virkelig så naiv at du mener det er en gyldig grunn til å være med å drepe et helt folk? Alle tar konsekvensene for sine egne handlinger og hvis du har så lite med baller at du er med å drepe uskyldige mennesker i frykt for ditt eget liv, ja, da er du ikke mye til menneske. En person er ikke mer verdt enn sine handlinger. 7345561[/snapback] Veldig enig! Jeg er på ditt parti i denne saken. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det du skriver gjør meg kvalm. Jeg driter i om en eller to tyskersoldater var så "snille" at de ga sjokolade til noen unger, og dette har ingenting med Hollywood å gjøre, jeg har selv lest historien, og hvis du prøver å si at Holocaust ikke hendte, så er du like ille som nynazistene. Frykt for å bli henrettet? Er du virkelig så naiv at du mener det er en gyldig grunn til å være med å drepe et helt folk? Alle tar konsekvensene for sine egne handlinger og hvis du har så lite med baller at du er med å drepe uskyldige mennesker i frykt for ditt eget liv, ja, da er du ikke mye til menneske. En person er ikke mer verdt enn sine handlinger. 7345561[/snapback] Dømmer du alle tyske soldater som sadister på grunnlag av det noen få gjorde? Det var faktisk bare noen få tyske soldater som drepte mennesker i konsentrasjonsleirene, dette ble for det meste utøved av SS platonger og soldater i SS. 95% av den tyske krigsmaskinen viste lite eller ingen ting om det som skjedde i leirene, heck t.o.m Hitlers sektretær Traudle Junge viste ingen ting om leirene. Og frykt drev masse av den tyske krigsmaskinen. Soldater drap sivile fordi de var redd for familien sin hjemme. Göbbles propaganda om at desertering ikke ble godtatt virket sterkt inne på folk, og historier om soldater som fikk familien hjemme utsletta fordi han nektet å følge ordre florerte. Er det rart at de drap sivile, mye heller at den ukjente mannen døde enn mamma og pappa hjemme. Ville du nektet å drepe en ukjent mann, vis du viste at om du ikke gjorde det så ble familien din hjemme lidende? Tror du skal lese din historie igjen, for du vet ikke så mye som du gir utrykk for. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Det er nok du som må lese historie igjen. For det første, tyskerne hadde ca. 40 arbeidsleire, konsentrasjonsleire, eksterminasjonsleire og fangeleire. I nesten alle ble det begått betydelige grusomheter... Og ikke bare mot jøder. Enkelte av leirene tok egenhendig livet av 1,5 millioner mennesker. Tror du virkelig det var bare noen få personer, som deltok i dette? Dette er mange leire, det trengs et betydelig personell, og vet du hvem som tok livet av flest jøder i disse leirene? Leger. Ikke soldater. Det trengtes ikke bare personell til selve bestyrelsen av leirene, men også med tanke på transporten av fangene dit. Dette var en massiv operasjon, inkludert byggingen av disse. Du snakker forresten som om Schutzstaffel (SS) besto av bare noen få personer. Når andre verdenskrig startet hadde SS over 250 000 medlemmer! Det er "flott" at folk har blitt så opptatt av å være så politisk korrekt at man kan til og med unnskylde og forsvare tidenes drapsmaskin og en industrialisert utryddelse av et helt folkeslag. Det er få kriger hvor en side har vært såpass enkel å kåre som den slemme, som andre verdenskrig. Det er også en av grunnene til at man sjeldent ser noe tysk kampanje i videospill. Endret 23. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg