Opelmekk Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Mornings godtfolk. Har tidlegere klokket skermortet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651600&st=0 men no vil eg klokke prosesoren og treng hjelp til det. Har samlet sammen diverse progam som Super-pi,CPU-z Og 3dmark 01. Nå skal eg inrømme noe veldig flaut. HVA ER BIOS? hvordan kommer man inn i det? Noen som kan gi meg step-by-step guide? Hva vil det si å flashe? Håper på hjelp og takk for svar Mvh Oly Lenke til kommentar
Changis Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hvis du ikke engang vet hva bios er, boer du tenke lenge aa hardt paa om du faktisk vil overklokke.. finn AMD overklokkings guider og les les les! et skjermkort kan du overklokke ved bare aa trykke "find max" en cpu, maa du stille klokke hastigheter, ram hastigheter, Hyperthransport link hastigheter, og alt maa passe om enannen.. sjekk signaturen min for link til diverse guider (det fins utallig flere paa google hvis du soeker etter AMD Overclock) Lenke til kommentar
Gudmund21 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Mornings godtfolk. Har tidlegere klokket skermortet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651600&st=0 men no vil eg klokke prosesoren og treng hjelp til det. Har samlet sammen diverse progam som Super-pi,CPU-z Og 3dmark 01. Nå skal eg inrømme noe veldig flaut. HVA ER BIOS? hvordan kommer man inn i det? Noen som kan gi meg step-by-step guide? Hva vil det si å flashe? Håper på hjelp og takk for svar Mvh Oly 7334758[/snapback] Hepp BIOS (Basic Input-Output System) er det programmet som kjøres når en datamaskin skrues på. BIOSens primære oppgave er å forberede maskinvaren slik at annen programvare lagret på ulike media (disketter, harddisk, CDer) kan lastes, kjøres og ta kontroll over datamaskinen. BIOS kan også sies å være et kodet program som er lagret på en mikrochip, som gjenkjenner og kontrollerer forskjellige enheter som til sammen utgjør en datamaskin. Navnet BIOS er et akronym, men det kan også være et ordspill på det greske ordet βίος, som betyr liv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå