StefanK Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Er ganske grønn når det gjelder overklokking, men har følgende system. Asus P5W DH Deluxe Intel Core2 E6700 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, E.P.P Gforce 7900GTX Thermaltake 750w PSU Zalman CNPS9500LED Jeg får 5792 i 3dmark06, da med alt på auto i bios. Har jeg mye og hente på og overklokke her, hva kan regne med og få. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Gennerelt er det vel ganske vanskelig å overklokke Intel i forhold til Amd så vidt jeg har fått med meg. sliter du med tregt system da? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Liquid Crystal: Nei, det er ikke vanskelig å overklokke Intel. Trådstarter: Du trenger ikke å overklokke, spesielt ikke hvis du er usikker på hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Gennerelt er det vel ganske vanskelig å overklokke Intel i forhold til Amd så vidt jeg har fått med meg.sliter du med tregt system da? 7334552[/snapback] C2D klokker vel generelt bra og dersom du har riktig HK, så er det ingen sak å overklokke. Asus kortet hans er vel ett av de bedre å overklokke med. P4 var det heller ikke noe problem å overklokke, problemet der er at du må belage deg på en varm CPU, dvs enkelte hevdet at det var vanskelig, men i utgangspunktet er P4 OK CPUer å overklokke. Enkelte revisjoner er også bedre enn andre å overklokke(uansett CPU produsent). Det som kan gjøre overklokkejobben lettere er dersom multiplieren ikke er låst, noe den vel er på de fleste CPUer i dag, bortsett fra enkelte entusiastmodeller? Vanskelighetsgraden ved overklokkingen er også avhengig av hvor mye du har tenkt å overklokke.. Endret 22. november 2006 av kindings Lenke til kommentar
pstub Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Heisann! Om du absolutt vil overklokke vil jeg anbefale deg å bruke hovedkorts-produsentens verktøy for overklokking. Det kan du kjøre fra Windows, og du slipper å rote deg bort i BIOS. Der kan du sette den til å overklokke automatisk når PC'en har behov for litt ekstra kraft, eller visse profiler som overklokker et visst antall prosent. Det er også vanskelig å gjøre noe galt her! Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) DU kan jo altids sette på overklokk 30%, og se om det er noen forskjell Tror nokk systemet ditt ikke vil ha problemer med denne instillingen, men hvis du har dårlig kjøling, kontroler temperaturen under full load på begge kjernene etter oppjusteringen. Når det er snakk om 3dmark, vil det nokk være mer å hente ved å klokke skjermkortet. Endret 24. november 2006 av _sindre_ Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Du klarer lett 7k+ i 3Dmark06. (om det betyr noe er noe helt annet) Overklokke er enklet, kjøle det ned er værre Jeg har nesten samme oppsett som som deg jeg kjører CPU 3,400Mhz med vannkjøling. 53k i 01 og 7k i 06. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Gennerelt er det vel ganske vanskelig å overklokke Intel i forhold til Amd så vidt jeg har fått med meg.sliter du med tregt system da? 7334552[/snapback] Intel er lettere å klokke enn Amd. Uansett ingen av de er vansklig å klokke..lese litt, spørre osv. Lenke til kommentar
smy Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 nei du har ikke behove for klokke ,men vits du har lyst å er bare klokke intel er veldig lett å klokke til med mutter din skal klare det. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Når selv jeg klarer å overklokke, så skal nok hvem som helst klare det. Bare les en overklokkingsguide. Den kjøleren du har er bra, og har du fått en god prosessor så skal den nok klare oppimot 3,6GHz. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det systemet du har er det ingen som virkelig har behov for å overklokke. Når du heller ikke kan det foreslår jeg at du heller får klare deg med det du har, som jo er mer enn bra nok. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 En får betydelig bedre ytelse, så det å overklokke er ikke til å kimse av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå