Gå til innhold

Trenger jeg og overklokke ?

Anbefalte innlegg

Er ganske grønn når det gjelder overklokking, men har følgende system.

Asus P5W DH Deluxe

Intel Core2 E6700

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, E.P.P

Gforce 7900GTX

Thermaltake 750w PSU

Zalman CNPS9500LED

Jeg får 5792 i 3dmark06, da med alt på auto i bios.

Har jeg mye og hente på og overklokke her, hva kan regne med og få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gennerelt er det vel ganske vanskelig å overklokke Intel i forhold til Amd så vidt jeg har fått med meg.

sliter du med tregt system da?

7334552[/snapback]

C2D klokker vel generelt bra og dersom du har riktig HK, så er det ingen sak å overklokke. Asus kortet hans er vel ett av de bedre å overklokke med.

P4 var det heller ikke noe problem å overklokke, problemet der er at du må belage deg på en varm CPU, dvs enkelte hevdet at det var vanskelig, men i utgangspunktet er P4 OK CPUer å overklokke. Enkelte revisjoner er også bedre enn andre å overklokke(uansett CPU produsent).

Det som kan gjøre overklokkejobben lettere er dersom multiplieren ikke er låst, noe den vel er på de fleste CPUer i dag, bortsett fra enkelte entusiastmodeller?

Vanskelighetsgraden ved overklokkingen er også avhengig av hvor mye du har tenkt å overklokke..

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Heisann!

Om du absolutt vil overklokke vil jeg anbefale deg å bruke hovedkorts-produsentens verktøy for overklokking. Det kan du kjøre fra Windows, og du slipper å rote deg bort i BIOS. Der kan du sette den til å overklokke automatisk når PC'en har behov for litt ekstra kraft, eller visse profiler som overklokker et visst antall prosent. Det er også vanskelig å gjøre noe galt her!

Lenke til kommentar

DU kan jo altids sette på overklokk 30%, og se om det er noen forskjell :thumbup:

Tror nokk systemet ditt ikke vil ha problemer med denne instillingen, men hvis du har dårlig kjøling, kontroler temperaturen under full load på begge kjernene etter oppjusteringen.

Når det er snakk om 3dmark, vil det nokk være mer å hente ved å klokke skjermkortet.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...