Gå til innhold

Canon scan driver feilmelding

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert multifunksjonsskriveren Canon MP800R med trådløs tilkobling til mitt hjemmenettverk. Har installert den på 3 maskiner. Alle kjører XP. Alle tre kan sende utskrift til skriveren problemfritt. På to fungerre også scanning over nettet problemfritt. Men på den 3. maskinen får jeg opp følgende feilmelding, både hvis jeg starter en scanning fra PC'n og hvis jeg starter en scanning på MP800R:

"Scan Gear MP: The necessary file could be missing or damaged, or some settings are incorrect. Reinstall the scanner driver. Scanner driver will be closed. Code: 32,0,0."

Da jeg installerte MP800R første gang på probem-PC'n, hadde jeg en annen Canon skriver og en annen Canon scanner installert. Avinstallerte så begge disse samt all drivere som fulgte med MP800R, kjørte en Registry opprydding, reinstallerte MP800R på nytt. Samme feilmelding. Det tragiske her er at Scan Gear ikke lister filnavnet.

Canon IJ Network Tool finner MP800R uten problemer. MP800R er også satt opp under Preferences i MP Navigator. Og som sagt fungerer skriving fint. PC'n og MP800R kommuniserer altså greit.

Meldte feilen til Canon, som ga den prioritet. Det siste jeg fikk fra dem nå, var at de ikke kunne hjelpe meg mer i og med at dette virket på to andre maskiner.

Har søkt på nettet uten å finne noe. Håper nå at noen på forumet her har et tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...