xcyber Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Er det flere enn meg som sliter med å få lyden til å funke på P965 Neo? Etter å ha instalert, reinstalert og slått av og på maskina snart hundre ganger så har jeg enda ikke hørt ett PIP i høytalerne! ja høytalerne virker i en annen pc.. Har prøvd de nyeste på hjemmesiden til msi og de som fulgte med hovedkortet! og ingen av dem er noe tess.. ingen lyd å høre når man tar ut og inn pluggen en gang! MØKKADRIVERE! ELLER ER DET RETT OG SLETT ETT MØKKAKORT?? ARGH! Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du har installert lyddrivere sier du? eller har du bare installert Chipset drivere? Satt høyttalere i riktig port? det har du sikkert sjekka mange ganger, men kan jo ikke vite. Kan det være noe ala driveren til lydkortet mitt som jeg kan velge "digital out only" sånn at jeg ikke får lyd hvis ikke jeg putter noe som støtter digitalt signal i digital out porten. kan det være BIOS innstilling som lar deg disable/enable integrert lydkort? Håper noe av dette kan hjepe. Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Du har installert lyddrivere sier du? eller har du bare installert Chipset drivere?Satt høyttalere i riktig port? det har du sikkert sjekka mange ganger, men kan jo ikke vite. Kan det være noe ala driveren til lydkortet mitt som jeg kan velge "digital out only" sånn at jeg ikke får lyd hvis ikke jeg putter noe som støtter digitalt signal i digital out porten. kan det være BIOS innstilling som lar deg disable/enable integrert lydkort? Håper noe av dette kan hjepe. 7334459[/snapback] Jeg installerte Realtek High Definition Audio Driver? som ligger på hjemmesiden samt på cd`n.. http://www.msi.com.tw/program/support/driv...?UID=744&kind=1 men det er stein dødt! har sjekka i master volum (volumkontroll) om det var noen ting der som kunne endres på men ingen ting hjelper.. I device manageren så står det at lydenhetene virker som de skal? jau.. blir ikke mindre frustrert når xp sier at alt er bra Endret 22. november 2006 av xcyber Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Hva slags kabinett har du? Du kan muligens være "offer" for en "kardinaltabbe", dvs. du har koblet til lydjack bak (IO-panel bak) *og* montert kabel til frontpanel "connector" fra kabinett til hk som "disabler" "rear speakers". I slik tilfelle må du *enten* bruke frontpanel *eller* koble fra kabinettets kabel til hk'et (Audio-port). Du kan også (mer vrient) sørge for at pinnene 6-7 og 9-10 er "bridged" (da virker lydkontakter både "foran og bak"). Endret 22. november 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ser du ble sittende lenge oppe i natt ? Er som han andre fyren her sier at du må installere chipsetdriverne/hovedkortdriverne slik at det hovedkortet kan kommunisere med lyddriverne du installerer etterpå. Er det Realtek HD som er integrert? I såfall last ned "Realtek WDM_R149.exe" fra her (utrolig sen link fikk bare 3-4 kbs på den, men alle linkene på realteksiden virker å være treig?) Etter at du har installert og restartet sjekk devicemanager å se om det er noen utropstegn på noe (er det uttropstegn på "PCI Device"?, i såfall høyreklikk og "oppdater driver". så er det store sjanser for at det vil fungere?! mulig du må restarte først men det finner du fort ut Altså 1) oppdatere xp med alle servicepakker, 2)installere chipsetdrivere fra HK-cden, 3) installere Realtek WDM_R149.exe, 4) gå i devicemanager å "oppdater driver" på "PCI Device" hvis det er spørsmålstegn ved denne. Nå skal lyden funke!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå