tjosm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 jeg har en internettilkobling som er slik: først har jeg et modem fra tele2, deretter har jeg en router fra dlink og fra routeren deler jeg linje for bl.a dreambox, xbox og iptelefoni. slik det er satt opp nå så er det routeren som er oppringingspunktet. når jeg bruker telefonen så er det veldig hakkete og uklart når jeg prater med andre, selv om jeg ikke bruker pc`en i det hele tatt. det er som om pc`en laster ned noe men det gjøre den jo ikke. jeg vil ha det slik at iptelefonen får prioritert linje og internet kommer i 2. rekke. da må det være slik ipadapteret bytter plass med routeren og den blir opprigningspunktet. håper noen skjønte hva jeg mente og kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Mange rutere har innebygd funksjon for prioritering. (QOS) Uansett hva du gjør så skal det jo ikke være så hakkete og uklart som du beskriver. Husk at vist du prioriterer ip-telefoni hjemme i ditt lokalnettverk, så betyr ikke det at Tele2 fks. gjør det. Med en gang trafikken når ut av ruteren din og ut i verden så er det vel ingen prioritering. Lenke til kommentar
tjosm Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 det jeg vil fram til er at da blir modemet til iptelefon konfig. med at man legger inn brukernavn og passord til isp, slik at det blir den som får oppringingsfunksjonen og den videre deler ut linje til ruteren, akkurat som en router. før jeg fikk router måtte jeg trykke på ikonet i adsl- leverandøren og trykke koble til før jeg kunne trykke på ie-ikonet. nå trykker jeg bare på ie-ikonet så er jeg på nett, for det er konfig. slik at jeg alltid er koblet til nett. finnes det en veiledning for dette? det er ingen beskrivelse på hjemmesiden til ipleverandøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå