Gå til innhold

Gears of War (x360) vs. Resistance (PS3) Grafikk


rikkmund

Anbefalte innlegg

Uansett representerer ikke første generasjonsspill noe som helst kapasiteten til en konsoll. Og værre er det med en ukjent arkitektur. Sony er ikke direkte kjent for å gjøre det enkelt for utviklere.

7334965[/snapback]

 

 

Ikke for å være vanskelig, men jeg har da lest opptil flere ganger på dette forum at individer med en sterk tilhørighet til en rivaliserende konsoll har hevdet at 1. generasjons spill til 360 har "presset konsollen til det ytterste" mm. Det ville da være besynderlig om ikke det motsatte også skulle være sant? Altså at Resistence representerer det ypperste vi vil få se på ps3, av den enkle grunn at maskinen er presset til det ytterste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke påstå at 360 er bedre enn PS3, eller omvendt. 360 vinner på noe, og PS3 vinner på noe. Eneste konsollen som skiller seg ut er Nintendo Wii, og synes jeg bra. Jeg mener bare at Sony har gjort en feil med tanke på PS3's releasedato i Europe, og kanskje kontrollen, men dette har jo ingenting med hvordan konsollen er å spille på. Gøy er det jo uansett. Det var jo Atari, Commodore 64 og Amiga en gang også :) Forresten skulle jeg ønske min gamle Amiga fortsatt funket :)

Lenke til kommentar
Hvorfor dra in antall MHz på 360 og PS3 når begge har det samme antallet? 3,2 GHz... Clock memory på grafikkort = PS3- 550MHz, 360- 500MHz

7336978[/snapback]

 

Poenget var at tråder som dette nesten uunngåelig blir lange krangler om hvilke konsoll som har høyest teoretisk ytelse, etc.

 

Forstår ikke hvorfor folk gidder å sammenlikne. Ta spillene for hva de er og ha det gøy med å spille det.

7337266[/snapback]

 

 

Dagens kommentar :thumbup:

Lenke til kommentar
Uansett representerer ikke første generasjonsspill noe som helst kapasiteten til en konsoll. Og værre er det med en ukjent arkitektur. Sony er ikke direkte kjent for å gjøre det enkelt for utviklere.

7334965[/snapback]

 

 

Ikke for å være vanskelig, men jeg har da lest opptil flere ganger på dette forum at individer med en sterk tilhørighet til en rivaliserende konsoll har hevdet at 1. generasjons spill til 360 har "presset konsollen til det ytterste" mm. Det ville da være besynderlig om ikke det motsatte også skulle være sant? Altså at Resistence representerer det ypperste vi vil få se på ps3, av den enkle grunn at maskinen er presset til det ytterste?

7337286[/snapback]

selv jeg som halvveis Xbox360 fanboy skjønner at 1. generasjons-spillene til PS3 ikke er det ypperste som vi får se til PS3-spill.

Lenke til kommentar
Dette kommer til å bli en evig krangel. Det er jo folk som faktisk mener at 360's prosessor er kraftigere enn Cell-prosessoren til PS3. Jeg skal ikke uttale meg om akkurat det. Jeg mener bare at forskjellen blir minimal uansett.

7337189[/snapback]

Tingen er vel at hvis Ps3 holder det Sony lover i løpet av sin 10 års levetid, så kommer ikke det til å bli noen krangel. Ps3 kommer til å generere spillene sine på en helt annen måte en 360, og forskjellene kommer til å sees. Altså mest sannsynlig kommer det til å være likt Xbox360 grafisk, men bare med potensielt uendelig variasjon i de grafiske elementene og hvordan de oppfører seg. Noe som er et digert hopp.

 

Og... Hvis man ser på den "urealistiske" skrytingen Sony gjorde før Ps1 og Ps2, samt klagingen de fikk fra utviklere, og sammenligner med resultatene de til slutt greide på maskinene, så overgikk de jo sitt eget skryt. Bare se på Vagrant Story til Ps1 eller Shadow of the Colossus og andre til Ps2.

Lenke til kommentar
Uansett representerer ikke første generasjonsspill noe som helst kapasiteten til en konsoll. Og værre er det med en ukjent arkitektur. Sony er ikke direkte kjent for å gjøre det enkelt for utviklere.

7334965[/snapback]

 

 

Ikke for å være vanskelig, men jeg har da lest opptil flere ganger på dette forum at individer med en sterk tilhørighet til en rivaliserende konsoll har hevdet at 1. generasjons spill til 360 har "presset konsollen til det ytterste" mm. Det ville da være besynderlig om ikke det motsatte også skulle være sant? Altså at Resistence representerer det ypperste vi vil få se på ps3, av den enkle grunn at maskinen er presset til det ytterste?

7337286[/snapback]

selv jeg som halvveis Xbox360 fanboy skjønner at 1. generasjons-spillene til PS3 ikke er det ypperste som vi får se til PS3-spill.

7337308[/snapback]

 

 

Vel. Jeg forholder meg avventende.

Lenke til kommentar
Tingen er vel at hvis Ps3 holder det Sony lover i løpet av sin 10 års levetid, så kommer ikke det til å bli noen krangel. Ps3 kommer til å generere spillene sine på en helt annen måte en 360, og forskjellene kommer til å sees. Altså mest sannsynlig kommer det til å være likt Xbox360 grafisk, men bare med potensielt uendelig variasjon i de grafiske elementene og hvordan de oppfører seg. Noe som er et digert hopp.

 

Og... Hvis man ser på den "urealistiske" skrytingen Sony gjorde før Ps1 og Ps2, samt klagingen de fikk fra utviklere, og sammenligner med resultatene de til slutt greide på maskinene, så overgikk de jo sitt eget skryt. Bare se på Vagrant Story til Ps1 eller Shadow of the Colossus og andre til Ps2.

7337323[/snapback]

 

Kanskje jeg kjøper en PS3 om 10 år da :!:

Riddick til Xbox har utrolig bra grafikk. Ble mere imponert av det spillet til den hardwaren, motsetning til PS2 spillene

Lenke til kommentar
Ikke for å være vanskelig, men jeg har da lest opptil flere ganger på dette forum at individer med en sterk tilhørighet til en rivaliserende konsoll har hevdet at 1. generasjons spill til 360 har "presset konsollen til det ytterste" mm. Det ville da være besynderlig om ikke det motsatte også skulle være sant? Altså at Resistence representerer det ypperste vi vil få se på ps3, av den enkle grunn at maskinen er presset til det ytterste?

7337286[/snapback]

Begge tring er helt feil.

 

Ingen førstegenerasjonsspill presser en konsoll til det ytterste. Noensinne.

 

Og få vil motsi at forskjellen fra førstegenerasjon til "det ytterste" vil være større på Ps3 enn Xbox360. Det er en fælt knotete maskin, så det tar lenger tid å begynne å programmere godt nok til å presse maskinen.

Lenke til kommentar
Dette kommer til å bli en evig krangel. Det er jo folk som faktisk mener at 360's prosessor er kraftigere enn Cell-prosessoren til PS3. Jeg skal ikke uttale meg om akkurat det. Jeg mener bare at forskjellen blir minimal uansett.

7337189[/snapback]

Tingen er vel at hvis Ps3 holder det Sony lover i løpet av sin 10 års levetid, så kommer ikke det til å bli noen krangel. Ps3 kommer til å generere spillene sine på en helt annen måte en 360, og forskjellene kommer til å sees. Altså mest sannsynlig kommer det til å være likt Xbox360 grafisk, men bare med potensielt uendelig variasjon i de grafiske elementene og hvordan de oppfører seg. Noe som er et digert hopp.

 

Og... Hvis man ser på den "urealistiske" skrytingen Sony gjorde før Ps1 og Ps2, samt klagingen de fikk fra utviklere, og sammenligner med resultatene de til slutt greide på maskinene, så overgikk de jo sitt eget skryt. Bare se på Vagrant Story til Ps1 eller Shadow of the Colossus og andre til Ps2.

7337323[/snapback]

 

Playstation hadde N64 og Sega som motstandere, skikkelig konkuranse.....

 

PS 2 hadde GC og X-box, og hvis Sony drev og skrøyt der, så dreit de seg ut, PS 2 gruste ikke noe annet enn salgstall. (Resident Evil 4, Halo 2).

Lenke til kommentar
Kanskje jeg kjøper en PS3 om 10 år da  :!:

Riddick til Xbox har utrolig bra grafikk. Ble mere imponert av det spillet til den hardwaren, motsetning til PS2 spillene

7337345[/snapback]

Men Riddick var aldri noe som man ikke forventet at skulle en gang kunne komme på Xbox 1. Ps2 gjorde ting som ingen forventet var mulig.

 

Men det er jo også fordi Ps2 ble fokusert mye mer intenst på, siden de aller fleste spill kom til Ps2. Personlig tror jeg Xbox 1 kunne blitt presset langt lenger enn den ble, og at en del av Xbox360launchspillene, som Kameo, fint kunne vært gjort på Xbox1 med bare litt mindre shadere og litt juks her og der.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg kjøper en PS3 om 10 år da  :!:

Riddick til Xbox har utrolig bra grafikk. Ble mere imponert av det spillet til den hardwaren, motsetning til PS2 spillene

7337345[/snapback]

Men Riddick var aldri noe som man ikke forventet at skulle en gang kunne komme på Xbox 1. Ps2 gjorde ting som ingen forventet var mulig.

 

Men det er jo også fordi Ps2 ble fokusert mye mer intenst på, siden de aller fleste spill kom til Ps2. Personlig tror jeg Xbox 1 kunne blitt presset langt lenger enn den ble, og at en del av Xbox360launchspillene, som Kameo, fint kunne vært gjort på Xbox1 med bare litt mindre shadere og litt juks her og der.

7337381[/snapback]

 

Kameo skulle egentlig komme til xbox (1), men Rare ventet med det, la til noe mer snop og slapp det til 360 i stedet. Tror kanskje Kameo kunne blitt mer hvis det var utviklet for 360 fra starten av, men har sikkert ikke blitt et launch spill da.

 

Edit : Utvikling av spillet ble faktisk startet på Gamecube før de gikk over til Xbox (1).

Endret av savitri
Lenke til kommentar
Kanskje jeg kjøper en PS3 om 10 år da  :!:

Riddick til Xbox har utrolig bra grafikk. Ble mere imponert av det spillet til den hardwaren, motsetning til PS2 spillene

7337345[/snapback]

Men Riddick var aldri noe som man ikke forventet at skulle en gang kunne komme på Xbox 1. Ps2 gjorde ting som ingen forventet var mulig.

 

Men det er jo også fordi Ps2 ble fokusert mye mer intenst på, siden de aller fleste spill kom til Ps2. Personlig tror jeg Xbox 1 kunne blitt presset langt lenger enn den ble, og at en del av Xbox360launchspillene, som Kameo, fint kunne vært gjort på Xbox1 med bare litt mindre shadere og litt juks her og der.

7337381[/snapback]

 

Ingen som forventet å få grafikk som Riddick når Xbox kom. Der tar du VELDIG feil

Lenke til kommentar
Kanskje jeg kjøper en PS3 om 10 år da  :!:

Riddick til Xbox har utrolig bra grafikk. Ble mere imponert av det spillet til den hardwaren, motsetning til PS2 spillene

7337345[/snapback]

Men Riddick var aldri noe som man ikke forventet at skulle en gang kunne komme på Xbox 1. Ps2 gjorde ting som ingen forventet var mulig.

 

Men det er jo også fordi Ps2 ble fokusert mye mer intenst på, siden de aller fleste spill kom til Ps2. Personlig tror jeg Xbox 1 kunne blitt presset langt lenger enn den ble, og at en del av Xbox360launchspillene, som Kameo, fint kunne vært gjort på Xbox1 med bare litt mindre shadere og litt juks her og der.

7337381[/snapback]

 

Ingen som forventet å få grafikk som Riddick når Xbox kom. Der tar du VELDIG feil

7337419[/snapback]

 

Han tar feil, fordi?

 

Et annet spill som ser VELDIG pent ut, er Splinter Cell: Chaos Theory.

Lenke til kommentar
Playstation hadde N64 og Sega som motstandere, skikkelig konkuranse.....

 

PS 2 hadde GC og X-box, og hvis Sony drev og skrøyt der, så dreit de seg ut, PS 2 gruste ikke noe annet enn salgstall. (Resident Evil 4, Halo 2).

7337351[/snapback]

Jeg aner ikke hva gruste betyr, men Ps2 kom før GC og Xbox, og den endte opp med å gjøre en del ting som Xbox og GC aldri viste(50 000 eller noe fiender på skjermen på en gang? Ps2).

 

Det betyr ikke at Ps2 hadde DET peneste spillet forrige generasjon, eller at Ps2spill generelt var penest(For det var de ikke), men de hadde definitivt en DEL av DE peneste spillene.

 

Og denne gangen launcher de senere enn Microsoft, med en dyrere maskin til mer tap, så jeg tror det er rett og rimelig å forvente digre ting å løpet av Ps3 sin livstid. Selvom den kommer til å få konkurranse fra Wii-II og Xbox720 før livstiden er over.

Lenke til kommentar
Ingen som forventet å få grafikk som Riddick når Xbox kom. Der tar du VELDIG feil

7337419[/snapback]

Man forventet at Doom3enginen kom til å kunne tilpasses Xbox, og Riddick brukte helt lignende grafikkteknologi. Hvis du fulgte med på hva John Carmack og slike sa på den tiden, forventet man sånn grafikk fra Xbox.

Lenke til kommentar
Riddick klarte å presse ut så bra grafikk på Xbox at spillet kunne likegodt vært laget for X360

Synes de skulle laget Riddick for X360 i HD versjon :)

7337497[/snapback]

Sant. Noe av grunnen til at mange, meg inkulsiv, var svært skuffet over Xbox360launch grafikken. Men det tar seg jo selvfølgelig opp.

Lenke til kommentar
Riddick klarte å presse ut så bra grafikk på Xbox at spillet kunne likegodt vært laget for X360

Synes de skulle laget Riddick for X360 i HD versjon :)

7337497[/snapback]

Sant. Noe av grunnen til at mange, meg inkulsiv, var svært skuffet over Xbox360launch grafikken. Men det tar seg jo selvfølgelig opp.

7337508[/snapback]

 

Jeg var ikke skuffet. Nå satt jeg og spilte COD2 og Kameo og jeg var veldig imponert

Lenke til kommentar
Jeg var ikke skuffet. Nå satt jeg og spilte COD2 og Kameo og jeg var veldig imponert

7337539[/snapback]

 

Du ja....Hadde du spilt disse spillene på Playstation så hadde jo grafikken vært dårlig og det hakket for mye.

 

Back to topic:

 

Blir litt feil å sammenligne 2. generasjonsspill til X360 med 1.gen. fra Ps3...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...