thomassit0 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 gi ps3 et års tid så vil nok den og prestere like bra, hvis ikke bedre, som GeOW. de har dårligere utviklings software, og de kan ikke maskinen godt enda. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 gi ps3 et års tid så vil nok den og prestere like bra, hvis ikke bedre, som GeOW. de har dårligere utviklings software, og de kan ikke maskinen godt enda. 7335636[/snapback] Er det bare meg som har sovet i timen eller har det ikke vært dev-kit til PS3 ute i rimelig lang tid? Noe i nærheten av hvor lenge det har vært ute dev-kits til 360? Hvis ikke det er noe jeg har gått glipp av her så ser jeg ingen god grunn til at ikke PS3 burde prestert NÅ, annet enn at det er en vanskelig arkitektur å utvikle på. Å skylde på at maskinen akkurat har blitt lansert er litt søkt når grunnen til at den var utsatt ikke var mangel på dev-kits men produksjonsproblemer.. Utviklerene har da ikke vært hindret av at det har vært mangler på bluray-dioder etc!? Menmen håper Sony får fart på sakene, og at PS3 fungerer bra som media center etterhvert. For jeg lengter etter noe å erstatte gamle Xboxen min med Veldig irriterende at gamle xboxen banker 360 på media center fronten. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Kom over to artige sider: Clash of the Titans på Gamepro: Gears of War vs. Resistance: Fall of Man http://www.gamepro.com/gamepro/domestic/ga...res/86728.shtml Samme test-grunnlag på gamesdaily.com: http://www.gamedaily.com/gears-of-war/xbox...articleID=37835 Uavgjort på Gamepro.com med nod til GeOW, og Resistance: Fall of Man vant en hårtynn seier på gamesdaily.com to bra titler ser det ut til.. :-/ Endret 22. november 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ikke glem att X360 heller ikke har vist sitt fulle potensiale enda, jeg tror iallefall att vi har enda flottere spill i vente. Det samme gjelder absolutt også PS3. In the end er det nokk ikke det grafiske som avgjør denne konsoll era'en, men gameplay og eksklusive spill. Ingen mennesker er like, derfor har vi forskjellige konsoller, og forskjellige forbrukere. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Er det bare meg som har sovet i timen eller har det ikke vært dev-kit til PS3 ute i rimelig lang tid? Noe i nærheten av hvor lenge det har vært ute dev-kits til 360? Når vi snakker om hardware har utviklerene hatt bedre PS3 devkits (mye nærmere ferdig produkt) i lengre tid enn hva som har vært tilfelle for Xbox360. Dem har hatt Cell og G70 å jobbe med i lang tid nå, der Xbox360 kitene bestod av en G5 mac med R420 (ATi X800) opptil noen få månder før lanseringen. Men når det kommer til software har nok MS gjordt en del bedre jobb. Cell er dog likevel forsatt ganske ukjent territorium, men likevel er jeg noe overrasket over at lanserings titlene ikke presterer bedre. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Når vi snakker om hardware har utviklerene hatt bedre PS3 devkits (mye nærmere ferdig produkt) i lengre tid enn hva som har vært tilfelle for Xbox360. Dem har hatt Cell og G70 å jobbe med i lang tid nå, der Xbox360 kitene bestod av en G5 mac med R420 (ATi X800) opptil noen få månder før lanseringen. Men når det kommer til software har nok MS gjordt en del bedre jobb. Cell er dog likevel forsatt ganske ukjent territorium, men likevel er jeg noe overrasket over at lanserings titlene ikke presterer bedre. 7335853[/snapback] Takk for info. Var dette jeg trodde nemlig. Derfor jeg ikke kjøper "PS3 er jo akkurat lansert"-argumentet i disse evinnelige 360 VS PS3 kranglene. Ikke det at jeg bryr meg særlig om hvilken konsoll som er kraftigst selv. Men håper linux-mulighetene til PS3 gjør at jeg kan pensjonere gamle xboxen min. For da kommer det kjapt en playstation i stereobenken min Edit: XBMC for PS3 med hd-støtte! Alt jeg trenger Endret 22. november 2006 av Darth MToffy Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) EDIT: Og at Halo 1 griseknuste alt grafisk på Ps2 er på sitt beste en sannhet med DIGRE modifikasjoner. Se God of War, Shadow of the Colossus, Black, Killzone, MGS3, Okami, Onimusha 3, Devil Mar Cry 3, osv, osv. 7335310[/snapback] Var alle disse spillene ute på PS2 da xbox ble lansert? 7335429[/snapback] MGS2 var vel ute, og har mange mer imponerende elementer enn Halo 1, og mange mindre imponerende elementer også. Og ble gitt ut på Xbox med nedgradert grafikk og dårligere frame-rate. (Edit: Dessuten er det helt irrelevant, siden Xbox1 fikk skryt for å være programmerervennlig mens Ps2 var ett beist av dimensjoner, og siden balansen er den samme mellom Xbox360 og Ps3 så er det bare rimelig å forvente litt mer ventetid før Ps3 når sine høyder). Endret 22. november 2006 av Niskivara Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 PS3 vil nok ikke komme opp mot GoW grafikken O rly? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er faktisk ikkje usannsynleg at det i løpet av eit år eller to ikkje ein gong vil halde seg opp mot det jamne nivået på PS3-spel, og definitivt ikkje mot dei beste. 7335502[/snapback] Skal spandere en PS3 på deg om dette blir tilfelle. PS3 vil nok ikke komme opp mot GoW grafikken 7335551[/snapback] Skal spandere så mange øl dere begge vil ha hvis det mot formodning viser seg at noen av dere har noe rett i det hele tatt. GoW kommer til å bestå som ett vakkert spill ut hele generasjonen, på grunn av høyt budsjett og gjennomarbeidet art-design. Ingen "jamne" spill vil hamle opp med det, uansett platform. Men Ps3 kommer likevel til å få mer teknisk imponerende grafikk. Enkelt og greit fordi enn hvilken konsoll som er best, så er GoW gitt ut kun ett år inn i 360 sin livstid, og de spillene som kommer mot slutten av Ps3 og 360 sin livstid kommer garantert til å ha overgått det. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Er det noen som har en link eller noe med detaljert info om PS-3 sin VPU fra Nvidia? Har lest en del om xbox 360 sin vpu fra ATi og den virker veldig imponerende. Litt OT, men det er jo vpuene som tar seg av den grafikken vi får Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Kan nesten vere litt artig å bemerke seg at nesten hver gang Sony er ute å herjer om specs og sånn så er det CELL og BR vi hører. RSX får liksom ikkje samme behandlingen føler eg Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (Edit: Dessuten er det helt irrelevant, siden Xbox1 fikk skryt for å være programmerervennlig mens Ps2 var ett beist av dimensjoner, og siden balansen er den samme mellom Xbox360 og Ps3 så er det bare rimelig å forvente litt mer ventetid før Ps3 når sine høyder). 7335914[/snapback] Xbox360 er nok enklere å utvikle for pga bedre software verktøy og en symetrisk CPU (den har dog en nokså utradisjonel GPU), men "enkel" er neppe det riktige ordet. Det er snakk om store budsjetter og anstregelser for å nå potensiale for begge konsollene. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Avanore har helt rett. PS3 vil aldri få like bra grafikk som GOW. Det er bare å inse det. Viss man ser på konsollhistorien så har alltid lanseringspillene endt opp med å være det ytterste av grafisk en konsoll kan klare å prestere. Så for meg så er det litt rart at utviklere egentlig prøver det umulige å overgå lanseringspillene. Må være ren idioti og pengegriskhet som gjør at de fortsetter. Angående hvor lenge utviklerene har hatt final dev kits av PS3, så tror jeg det var Mai 06. mens jeg tror 360 hadde sine Sommer/høst 05. Så kom ikke her å si at de har hatt de like lenge. Å man kan programere en del på beta kits osv. Men det er først når man har den ferdige versjonen i hus at man kan lage noe som faktisk er til den konsollen for det fulle. Da man kan begynne å optimalisere. Begge spillene ser bra ut og virker til å ha bra gameplay. Koser meg med GOW nå og vil sikkert kose meg med Resistance fall of man i mars. Å viss man ser på utviklingen fra Perfect Dark Zero til GOW. Så ser man at det første jeg skrev var ren sarkasme. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Er det noen som har en link eller noe med detaljert info om PS-3 sin VPU fra Nvidia? Har lest en del om xbox 360 sin vpu fra ATi og den virker veldig imponerende. Litt OT, men det er jo vpuene som tar seg av den grafikken vi får 7336111[/snapback] Meiner du GPU? Uansett, http://en.wikipedia.org/wiki/RSX_%27Reality_Synthesizer%27 Der står det litt Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er faktisk ikkje usannsynleg at det i løpet av eit år eller to ikkje ein gong vil halde seg opp mot det jamne nivået på PS3-spel, og definitivt ikkje mot dei beste. 7335502[/snapback] Skal spandere en PS3 på deg om dette blir tilfelle. PS3 vil nok ikke komme opp mot GoW grafikken 7335551[/snapback] Skal spandere så mange øl dere begge vil ha hvis det mot formodning viser seg at noen av dere har noe rett i det hele tatt. GoW kommer til å bestå som ett vakkert spill ut hele generasjonen, på grunn av høyt budsjett og gjennomarbeidet art-design. Ingen "jamne" spill vil hamle opp med det, uansett platform. 7336009[/snapback] Pokker at eg er avhaldsmann, då. Eg trur du misforstod det eg sa. Eg meinte at det ikkje er sikkert Resistance vil komme opp mot det jamne nivået på PS3-spel om nokre år. At Gears of War vil hamne under det jamne nivået på PS3-spel, ser eg som svært usannsynleg. Det får vere grenser for optimisme. Kay Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 PS3 vil nok ikke komme opp mot GoW grafikken O rly? 7335956[/snapback] Hva slags bilde var det der, skulle det liksom være bedre grafikk på det en GOW? Ser jo ut som det er av samme kvalitet som en av diablo II filmene jo XD Men fra spøk til revolver: det der er ikek det jeg kaller pen grafikk. Det er ikek noe dybde i bildet, merk at "spennene" på buksa ser ut som de er totalt flate og den ende til venstre ser ut som om den kommer fra en SanAndreas BMP. Gi oss noen bilder som er verdige til å forsvare PS3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Haha, ja når man ser på lanseringstitlene til PS2 kontra det den sliten hardwaren der har disket opp med i form av God of War,Shadow of the Colossus,Black MGS spillene så må eg si meg mest imponert over PS2 sin prestasjon grafisk forrige generasjon. Og at PS3 ikkje vil gi oss flottere spill en det vi ser i dag er jo bare rein svada fra enden langt der borte og frem til den der fremme i horisonten Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nå fikk jeg lyst til å kjøre på med litt Shadow Of The Colossus etter jobb. Fyfaen det er et herlig spill!. Skjønner forresten ikke at dere gidder å diskutere mer. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Kom over to artige sider:Clash of the Titans på Gamepro: Gears of War vs. Resistance: Fall of Man http://www.gamepro.com/gamepro/domestic/ga...res/86728.shtml 7335820[/snapback] La meg sitere for latmannsfolket: The Visuals Gears of War dominates this category handily, blowing away Resistance's PS2-on-steroids look. Resistance isn't ugly, but its visuals are disappointing for a PlayStation 3 game. In Gears of War, detailed environments, detailed characters, fluid animation, distinct atmospheres, sometimes moody lighting and some dramatic cutscene camera work practically set the bar for graphical presentation. The Storyline Resistance by a landslide. Gears of War stacks cliche on top of cliche to achieve its B-movie flavor. Resistance shoots for more mystery, with better writing, dialogue, and pacing. The Weapons Resistance, though it's a close call. Gears of War's sleek guns feel ultra-tight, but Resistance has a bigger, more inspired arsenal, with the added perk of dual firing modes. The Singleplayer Tie. Resistance has a longer, more satisfying single-player campaign, but Gears packs in more intensity and a bit less monotony. Either way, gamers win. Gears gets a special nod for its online cooperative play mode. Multiplayer Tie. Gears offers ultra-intense survival matches, but supports only eight players. Resistance matches are faster and shallower, but support up to 40 (!) players. Internet performance in both games is exceptional. Since Resistance multiplayer leans more towards large-scale action, and Gears emphasizes team cooperation and tactical maneuvering, it's difficult to measure them equally. You may be better off choosing whichever style suits you best. Innovation Gears of War cleverly combines Halo's "30 seconds of fun" gameplay loops with a tactical, stop-and-pop combat style -- and it doesn't get old, thanks to a constantly changing set of locations and challenges. Resistance is an excellent shooter, but outside of its wacky arsenal, it is straightforward and relatively predictable in its execution. Conclusion In case you weren't keeping score, that's 2 wins for Resistance, 2 wins for Gears of War, and 2 ties. Each one is a clear winner in one category. But we're giving the nod to Gears of War. It has a certain X factor that can't be denied and, as a package, presents one of the most impressive console shooters to date. It has that let-me-play type of gameplay where it's almost painful to watch and not get in on the action. That said, the gap isn't as wide as you probably expected. Hopefully Sony can manufacture enough PS3s to fill those 40-man multiplayer sessions. :!: Endret 22. november 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Angående hvor lenge utviklerene har hatt final dev kits av PS3, så tror jeg det var Mai 06. mens jeg tror 360 hadde sine Sommer/høst 05. Så kom ikke her å si at de har hatt de like lenge. Å man kan programere en del på beta kits osv. Men det er først når man har den ferdige versjonen i hus at man kan lage noe som faktisk er til den konsollen for det fulle. Da man kan begynne å optimalisere. Selvfølgelig kan man optimalisere på beta devkits når man har noe som er veldig nærme ferdig produkt, og denne fordelen har utviklere hatt med PS3. Utviklerene har hatt bedre tid til å bli kjent med arkitekturen enn hva som har vært tilfelle med Xbox360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg