Gå til innhold

Gears of War (x360) vs. Resistance (PS3) Grafikk


rikkmund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gi ps3 et års tid så vil nok den og prestere like bra, hvis ikke bedre, som GeOW. de har dårligere utviklings software, og de kan ikke maskinen godt enda.

7335636[/snapback]

 

Er det bare meg som har sovet i timen eller har det ikke vært dev-kit til PS3 ute i rimelig lang tid? Noe i nærheten av hvor lenge det har vært ute dev-kits til 360?

 

Hvis ikke det er noe jeg har gått glipp av her så ser jeg ingen god grunn til at ikke PS3 burde prestert NÅ, annet enn at det er en vanskelig arkitektur å utvikle på.

 

Å skylde på at maskinen akkurat har blitt lansert er litt søkt når grunnen til at den var utsatt ikke var mangel på dev-kits men produksjonsproblemer.. Utviklerene har da ikke vært hindret av at det har vært mangler på bluray-dioder etc!?

 

Menmen håper Sony får fart på sakene, og at PS3 fungerer bra som media center etterhvert. For jeg lengter etter noe å erstatte gamle Xboxen min med :cool: Veldig irriterende at gamle xboxen banker 360 på media center fronten.

Lenke til kommentar

Kom over to artige sider:

 

Clash of the Titans på Gamepro:

Gears of War vs. Resistance: Fall of Man

 

http://www.gamepro.com/gamepro/domestic/ga...res/86728.shtml

 

Samme test-grunnlag på gamesdaily.com:

 

http://www.gamedaily.com/gears-of-war/xbox...articleID=37835

 

Uavgjort på Gamepro.com med nod til GeOW, og Resistance: Fall of Man vant en hårtynn seier på gamesdaily.com

 

to bra titler ser det ut til.. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Ikke glem att X360 heller ikke har vist sitt fulle potensiale enda, jeg tror iallefall att vi har enda flottere spill i vente. Det samme gjelder absolutt også PS3. In the end er det nokk ikke det grafiske som avgjør denne konsoll era'en, men gameplay og eksklusive spill. Ingen mennesker er like, derfor har vi forskjellige konsoller, og forskjellige forbrukere.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som har sovet i timen eller har det ikke vært dev-kit til PS3 ute i rimelig lang tid? Noe i nærheten av hvor lenge det har vært ute dev-kits til 360?

Når vi snakker om hardware har utviklerene hatt bedre PS3 devkits (mye nærmere ferdig produkt) i lengre tid enn hva som har vært tilfelle for Xbox360. Dem har hatt Cell og G70 å jobbe med i lang tid nå, der Xbox360 kitene bestod av en G5 mac med R420 (ATi X800) opptil noen få månder før lanseringen. Men når det kommer til software har nok MS gjordt en del bedre jobb.

Cell er dog likevel forsatt ganske ukjent territorium, men likevel er jeg noe overrasket over at lanserings titlene ikke presterer bedre.

Lenke til kommentar
Når vi snakker om hardware har utviklerene hatt bedre PS3 devkits (mye nærmere ferdig produkt) i lengre tid enn hva som har vært tilfelle for Xbox360. Dem har hatt Cell og G70 å jobbe med i lang tid nå, der Xbox360 kitene bestod av en G5 mac med R420 (ATi X800) opptil noen få månder før lanseringen. Men når det kommer til software har nok MS gjordt en del bedre jobb.

Cell er dog likevel forsatt ganske ukjent territorium, men likevel er jeg noe overrasket over at lanserings titlene ikke presterer bedre.

7335853[/snapback]

 

Takk for info. Var dette jeg trodde nemlig. Derfor jeg ikke kjøper "PS3 er jo akkurat lansert"-argumentet i disse evinnelige 360 VS PS3 kranglene.

 

Ikke det at jeg bryr meg særlig om hvilken konsoll som er kraftigst selv. Men håper linux-mulighetene til PS3 gjør at jeg kan pensjonere gamle xboxen min. For da kommer det kjapt en playstation i stereobenken min :dribble:

 

Edit: XBMC for PS3 med hd-støtte! Alt jeg trenger :cool:

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
EDIT: Og at Halo 1 griseknuste alt grafisk på Ps2 er på sitt beste en sannhet med DIGRE modifikasjoner. Se God of War, Shadow of the Colossus, Black, Killzone, MGS3, Okami, Onimusha 3, Devil Mar Cry 3, osv, osv.

7335310[/snapback]

 

 

Var alle disse spillene ute på PS2 da xbox ble lansert?

7335429[/snapback]

MGS2 var vel ute, og har mange mer imponerende elementer enn Halo 1, og mange mindre imponerende elementer også. Og ble gitt ut på Xbox med nedgradert grafikk og dårligere frame-rate.

 

(Edit: Dessuten er det helt irrelevant, siden Xbox1 fikk skryt for å være programmerervennlig mens Ps2 var ett beist av dimensjoner, og siden balansen er den samme mellom Xbox360 og Ps3 så er det bare rimelig å forvente litt mer ventetid før Ps3 når sine høyder).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Det er faktisk ikkje usannsynleg at det i løpet av eit år eller to ikkje ein gong vil halde seg opp mot det jamne nivået på PS3-spel, og definitivt ikkje mot dei beste.

7335502[/snapback]

 

Skal spandere en PS3 på deg om dette blir tilfelle.

PS3 vil nok ikke komme opp mot GoW grafikken

7335551[/snapback]

Skal spandere så mange øl dere begge vil ha hvis det mot formodning viser seg at noen av dere har noe rett i det hele tatt.

 

GoW kommer til å bestå som ett vakkert spill ut hele generasjonen, på grunn av høyt budsjett og gjennomarbeidet art-design. Ingen "jamne" spill vil hamle opp med det, uansett platform.

 

Men Ps3 kommer likevel til å få mer teknisk imponerende grafikk. Enkelt og greit fordi enn hvilken konsoll som er best, så er GoW gitt ut kun ett år inn i 360 sin livstid, og de spillene som kommer mot slutten av Ps3 og 360 sin livstid kommer garantert til å ha overgått det.

Lenke til kommentar
(Edit: Dessuten er det helt irrelevant, siden Xbox1 fikk skryt for å være programmerervennlig mens Ps2 var ett beist av dimensjoner, og siden balansen er den samme mellom Xbox360 og Ps3 så er det bare rimelig å forvente litt mer ventetid før Ps3 når sine høyder).

7335914[/snapback]

Xbox360 er nok enklere å utvikle for pga bedre software verktøy og en symetrisk CPU (den har dog en nokså utradisjonel GPU), men "enkel" er neppe det riktige ordet. Det er snakk om store budsjetter og anstregelser for å nå potensiale for begge konsollene.

Lenke til kommentar

Avanore har helt rett. PS3 vil aldri få like bra grafikk som GOW. Det er bare å inse det. Viss man ser på konsollhistorien så har alltid lanseringspillene endt opp med å være det ytterste av grafisk en konsoll kan klare å prestere. :roll:

 

Så for meg så er det litt rart at utviklere egentlig prøver det umulige å overgå lanseringspillene. Må være ren idioti og pengegriskhet som gjør at de fortsetter.

 

Angående hvor lenge utviklerene har hatt final dev kits av PS3, så tror jeg det var Mai 06. mens jeg tror 360 hadde sine Sommer/høst 05. Så kom ikke her å si at de har hatt de like lenge. Å man kan programere en del på beta kits osv. Men det er først når man har den ferdige versjonen i hus at man kan lage noe som faktisk er til den konsollen for det fulle. Da man kan begynne å optimalisere.

 

Begge spillene ser bra ut og virker til å ha bra gameplay. Koser meg med GOW nå og vil sikkert kose meg med Resistance fall of man i mars.

 

Å viss man ser på utviklingen fra Perfect Dark Zero til GOW. Så ser man at det første jeg skrev var ren sarkasme. ;)

Lenke til kommentar
Det er faktisk ikkje usannsynleg at det i løpet av eit år eller to ikkje ein gong vil halde seg opp mot det jamne nivået på PS3-spel, og definitivt ikkje mot dei beste.

7335502[/snapback]

 

Skal spandere en PS3 på deg om dette blir tilfelle.

PS3 vil nok ikke komme opp mot GoW grafikken

7335551[/snapback]

Skal spandere så mange øl dere begge vil ha hvis det mot formodning viser seg at noen av dere har noe rett i det hele tatt.

 

GoW kommer til å bestå som ett vakkert spill ut hele generasjonen, på grunn av høyt budsjett og gjennomarbeidet art-design. Ingen "jamne" spill vil hamle opp med det, uansett platform.

7336009[/snapback]

Pokker at eg er avhaldsmann, då. :) Eg trur du misforstod det eg sa. Eg meinte at det ikkje er sikkert Resistance vil komme opp mot det jamne nivået på PS3-spel om nokre år. At Gears of War vil hamne under det jamne nivået på PS3-spel, ser eg som svært usannsynleg. Det får vere grenser for optimisme. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

 

PS3 vil nok ikke komme opp mot GoW grafikken

 

 

 

O rly?

7335956[/snapback]

 

 

Hva slags bilde var det der, skulle det liksom være bedre grafikk på det en GOW?

 

Ser jo ut som det er av samme kvalitet som en av diablo II filmene jo XD Men fra spøk til revolver: det der er ikek det jeg kaller pen grafikk. Det er ikek noe dybde i bildet, merk at "spennene" på buksa ser ut som de er totalt flate og den ende til venstre ser ut som om den kommer fra en SanAndreas BMP. Gi oss noen bilder som er verdige til å forsvare PS3

Lenke til kommentar

Haha, ja når man ser på lanseringstitlene til PS2 kontra det den sliten hardwaren der har disket opp med i form av God of War,Shadow of the Colossus,Black MGS spillene så må eg si meg mest imponert over PS2 sin prestasjon grafisk forrige generasjon. Og at PS3 ikkje vil gi oss flottere spill en det vi ser i dag er jo bare rein svada fra enden langt der borte og frem til den der fremme i horisonten ;)

Lenke til kommentar
Kom over to artige sider:

Clash of the Titans på Gamepro:

Gears of War vs. Resistance: Fall of Man

 

http://www.gamepro.com/gamepro/domestic/ga...res/86728.shtml

7335820[/snapback]

La meg sitere for latmannsfolket:

The Visuals

Gears of War dominates this category handily, blowing away Resistance's PS2-on-steroids look. Resistance isn't ugly, but its visuals are disappointing for a PlayStation 3 game. In Gears of War, detailed environments, detailed characters, fluid animation, distinct atmospheres, sometimes moody lighting and some dramatic cutscene camera work practically set the bar for graphical presentation.

 

The Storyline

Resistance by a landslide. Gears of War stacks cliche on top of cliche to achieve its B-movie flavor. Resistance shoots for more mystery, with better writing, dialogue, and pacing.

 

The Weapons

Resistance, though it's a close call. Gears of War's sleek guns feel ultra-tight, but Resistance has a bigger, more inspired arsenal, with the added perk of dual firing modes.

 

The Singleplayer

Tie. Resistance has a longer, more satisfying single-player campaign, but Gears packs in more intensity and a bit less monotony. Either way, gamers win. Gears gets a special nod for its online cooperative play mode.

 

Multiplayer

Tie. Gears offers ultra-intense survival matches, but supports only eight players. Resistance matches are faster and shallower, but support up to 40 (!) players. Internet performance in both games is exceptional. Since Resistance multiplayer leans more towards large-scale action, and Gears emphasizes team cooperation and tactical maneuvering, it's difficult to measure them equally. You may be better off choosing whichever style suits you best.

 

Innovation

Gears of War cleverly combines Halo's "30 seconds of fun" gameplay loops with a tactical, stop-and-pop combat style -- and it doesn't get old, thanks to a constantly changing set of locations and challenges. Resistance is an excellent shooter, but outside of its wacky arsenal, it is straightforward and relatively predictable in its execution.

 

Conclusion

In case you weren't keeping score, that's 2 wins for Resistance, 2 wins for Gears of War, and 2 ties. Each one is a clear winner in one category. But we're giving the nod to Gears of War. It has a certain X factor that can't be denied and, as a package, presents one of the most impressive console shooters to date. It has that let-me-play type of gameplay where it's almost painful to watch and not get in on the action. That said, the gap isn't as wide as you probably expected.

Hopefully Sony can manufacture enough PS3s to fill those 40-man multiplayer sessions. :!:

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Angående hvor lenge utviklerene har hatt final dev kits av PS3, så tror jeg det var Mai 06. mens jeg tror 360 hadde sine Sommer/høst 05. Så kom ikke her å si at de har hatt de like lenge. Å man kan programere en del på beta kits osv. Men det er først når man har den ferdige versjonen i hus at man kan lage noe som faktisk er til den konsollen for det fulle. Da man kan begynne å optimalisere.

Selvfølgelig kan man optimalisere på beta devkits når man har noe som er veldig nærme ferdig produkt, og denne fordelen har utviklere hatt med PS3. Utviklerene har hatt bedre tid til å bli kjent med arkitekturen enn hva som har vært tilfelle med Xbox360.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...