Gå til innhold

Gears of War (x360) vs. Resistance (PS3) Grafikk


rikkmund

Anbefalte innlegg

"Gears of War" og "Resistance" er to jeg personlig har fattet stor interesse for, og samtidig vært de respektives konsollers store titler.

Greit at dette er ganske så forskjellige spill, men er rimelig påfallende å se den store grafikkforskjellen:

 

http://img100.imageshack.us/img100/476/hgfau2.jpg

 

Nå er jeg av den typen som lar seg lett imponere av grafikk, men ikke lar det være utslagsgivende ved kjøp. Men ærlig talt så hadde jeg forventet meg mer etter alle lovnadene om den store konsollrevolusjonen.

 

Skal ikke nevne hva jeg synes ser penest ut, så lar dere gjøre opp deres egen mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ingen av bildene representerte spillene rettferdig. De er for små. Flere av de er vel pressebilder også, har sett dem før så.

7334384[/snapback]

 

Det er ikke poenget med slike "sammenlikninger". ;)

 

Så, hvem vil vedde på om denne tråen blir lengre enn fem sider? Eller når første person begynner å dra inn antall mhz på 360 og PS3? :whistle:

Lenke til kommentar
Synes ingen av bildene representerte spillene rettferdig. De er for små. Flere av de er vel pressebilder også, har sett dem før så.

7334384[/snapback]

 

 

 

 

http://media.xbox360.ign.com/media/747/747...mg_4050850.html GeoW

http://media.ps3.ign.com/media/748/748483/img_4007477.html Resistance

 

 

Dette er bilder i større format, samt at de er in-game.

Er ingen fanboy, eller har ingen planer om å starte noen konsollkrig. Om det blir det, så får moderator rydde opp.

Som nøytral må jeg bare påpeke hvor påfallende forskjellene er på såpass store og "hypede" spill.

Lenke til kommentar

Trenger da ikke bli konsollkrig, selv om man sammenligner to forskjellige spill, på to forskjellige konsoller?

 

 

Resistance er ett spill som har fått mye oppmerksomhet, og som høyst sannsynlig vil slå ann hos PS3

 

 

GoW er ett spill som også har fått mye oppmerksomhet, og som jeg vil si, har slått ann bra hos X360.

 

 

Det er vel bare for å se hva konsollene har å by på av grafikk, den dag i dag :) Slik som jeg fortstår det da..

 

I min verden skjønner jeg ikke hvorfor det er må turn'e in to en konsollfight?

 

Menmen.

Min mening, og synspunkt på saken :love:

Endret av SuperJan
Lenke til kommentar

E litt sant det, Trenger ikke være konsollkrig dette. Han syns ingenting om bildene og til og med sier at han er "littegran skuffet" (tror eg?) over grafikken til begge spillene etter all det vaset og maset om at "NEXT GEN ER NÅ" "DET ER HER, TA PÅ DET"...

 

Personlig så syns jeg ikke grafikken utgjør et spill. Den hjelper på opplevelsen men gameplay er viktigst. Begge de titlene du nevner tilfredstiller mine krav for grafikk med stor overskudd, men gameplayet vil skille dem ut.

 

P.S Forventer å få Gears of War av dama te jul etter at jeg har systematisk hjernevasket hun og nevnet det spillet så mye at jeg blir skuffet om hun ikke skjønner hintet hehe :)

Lenke til kommentar
Er det ikkje litt urimeleg å forlange at PS3, med sin uvanlege arkitektur, 3 minutt etter lansering skal ha ein tittel som hamlar opp med den suverent beste andregenerasjons-tittelen til XBox 360?

 

Kay

7334481[/snapback]

 

Nei, det er ikke urimelig i det hele tatt. Halo grafikken griseknuste alt som fantest på PS2! Det er både mulig og vanlig at de nye konsollene som kommer på markede klarer å spy ut bedre grafikk enn de som er på markedet. Er jo litt påfallende at PS3 ikke klarere å komme med bedre grafikk enn 360 ettersom de har hevdet at PS3 er ubeskrivelig kraftig.

 

Har ikke troen på at dette bare har med at det er vanskelig å lage spill til PS3. Tror tilfelle heller er at forskjellen faktisk er mindre mellom PS3 og 360 enn mellom xbox og PS2. Men likevel klarer de å reklamere om at konsollen er den kraftigste og den første virkelige nestegenrasjons konsoll. Hehe, når de hele forrige genrasjon mente at det kommer ikke ann på kraften i konsollen, men på spillene. Morsomme er jo at de hadde rett den forrige genrasjonen, men nå er de helt ute å sykler med argumentene sine! :!:

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke urimelig i det hele tatt. Halo grafikken griseknuste alt som fantest på PS2! Det er både mulig og vanlig at de nye konsollene som kommer på markede klarer å spy ut bedre grafikk enn de som er på markedet. Er jo litt påfallende at PS3 ikke klarere å komme med bedre grafikk enn 360 ettersom de har hevdet at PS3 er ubeskrivelig kraftig.

 

Har ikke troen på at dette bare har med at det er vanskelig å lage spill til PS3. Tror tilfelle heller er at forskjellen faktisk er mindre mellom PS3 og 360 enn mellom xbox og PS2. Men likevel klarer de å reklamere om at konsollen er den kraftigste og den første virkelige nestegenrasjons konsoll. Hehe, når de hele forrige genrasjon mente at det kommer ikke ann på kraften i konsollen, men på spillene. Morsomme er jo at de hadde rett den forrige genrasjonen, men nå er de helt ute å sykler med argumentene sine!  :!:

7334862[/snapback]

Til en viss grad er det urimelig. 360 har vært ute i et år allerede og Epic har jobbet med spillet i over 2 år. Samt at selve arkitekturen i 360 er mer kjent enn den som er i PS3. Og vi alle vet hvor mye forskjell det er på hva man kan gjøre med en kjent arkitektur enn en veldig ukjent en.

 

Vi kan også se litt dypere på dette. Epic har som kjent laget Unreal 3 motoren fra grunnen av og kjenner til svakheter og styrken til motoren. Denne motoren har vært jobbet på i kanskje 4 år, eller mer. Resistance er nå et prosjekt på kanskje 1.5 år eller litt mer.

 

Uansett representerer ikke første generasjonsspill noe som helst kapasiteten til en konsoll. Og værre er det med en ukjent arkitektur. Sony er ikke direkte kjent for å gjøre det enkelt for utviklere. I starten slet veldig mange med PS2 og se hva den kan levere i dag. Gi PS3 tid og vi vil nok se spill på nivå, eller til og med bedre enn 360.

 

Grensen vil såklart bli mindre enn hva Sony lover, men folk burde vite nå at Sony er kjent for å sette sine produkter høyt opp i skyene. Dette har de gjort sine PS først ble annonsert. Jeg regner med at PS3 blir en solid konsoll etter en stund, bare gi den litt tid. Spillene kommer nok, i likhet med grafikken. Ikke slik som Sony atter en gang lover, men god nok.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har hørt så har Resistance helt latterlig store brett, og de typiske "next-gen" effektene er brukt veldig nedtonet slik at det ikke skal se for plastikk ut, så sammenligningen mellom GoW og Resistance blir vel en smule vanskelig fra stillbilder.

 

EDIT: Og at Halo 1 griseknuste alt grafisk på Ps2 er på sitt beste en sannhet med DIGRE modifikasjoner. Se God of War, Shadow of the Colossus, Black, Killzone, MGS3, Okami, Onimusha 3, Devil Mar Cry 3, osv, osv.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Ikke rart at GeOW stikker av med seieren grafikkmessig da 360en har vært ute et år, men ps3 skulle jo revolusjonere hele spilleindustrien fra dag en så... Synes personlig GeOW ser mye bedre ut på de bildene jeg har sett hittil. Resistance føler jeg lider av mye det samme som Doom3 gjorde, får litt den derre Plastic Fantastic følelsen. Skjønner ikke hva som får utviklere til å tro at jo mere ting skinner jo bedre er det.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Ingenting har mange gode poenger, halo på xbox så bedre ut enn spillene til ps2 da det ble lansert. Når sony har hauset opp konsollen sin og arrogant hevdet at next gen og hd gaming først starter med PS3 må det jo være et nederlag at de ikke klarer å toppe GOW. Kan si hva man vil om at det vil bli bedre med tiden etter som utviklerene blir mer kjent med systemet, men det er irrelevant. Hvem gidder å kjøpe en konsoll til 6000 i dag hvis den ikke klarer å slå konkurrenten før om 1 år? PS3 er på markedet NÅ og må konkurrere med 360 slik begge konsollene ser ut akkurat nå.

 

For å være litt mer diplomatisk så trekker også Niskivara frem et relevant poeng. Nå vet ikke jeg så mye om brettene til Resistance, men til sammenlikning er hvertfall brettene i GOW ganske små, trange og relativt uinteraktive.

Lenke til kommentar
Er det ikkje litt urimeleg å forlange at PS3, med sin uvanlege arkitektur, 3 minutt etter lansering skal ha ein tittel som hamlar opp med den suverent beste andregenerasjons-tittelen til XBox 360?

 

Kay

7334481[/snapback]

 

Nei, det er ikke urimelig i det hele tatt. Halo grafikken griseknuste alt som fantest på PS2! Det er både mulig og vanlig at de nye konsollene som kommer på markede klarer å spy ut bedre grafikk enn de som er på markedet. Er jo litt påfallende at PS3 ikke klarere å komme med bedre grafikk enn 360 ettersom de har hevdet at PS3 er ubeskrivelig kraftig.

7334862[/snapback]

Ok, for å ta det første først: Jau, eg synest det er litt urimeleg. Gears of War representerar per i dag det ypperste XBox 360 presterar. Resistance representerar det første PS3 presterar. Det er faktisk ikkje usannsynleg at det i løpet av eit år eller to ikkje ein gong vil halde seg opp mot det jamne nivået på PS3-spel, og definitivt ikkje mot dei beste. Toppspela til PS3 har ikkje komt enno.

 

For det andre: Å seie at Halo "griseknuste" alt som eksisterte til PS2 er i beste fall ei overdriving. Uansett er det ikkje heilt samanliknbart, sidan XBox hadde ein arkitektur som låg nært PC, noko som gjorde det enklare å komme nærmare det fulle potensialet til konsollen tidleg.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Det er faktisk ikkje usannsynleg at det i løpet av eit år eller to ikkje ein gong vil halde seg opp mot det jamne nivået på PS3-spel, og definitivt ikkje mot dei beste.

7335502[/snapback]

 

Skal spandere en PS3 på deg om dette blir tilfelle.

PS3 vil nok ikke komme opp mot GoW grafikken

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...