Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

heisan godtfolk.

Har lurt litt på å få senka audi a6 ava. hva er best på markedet når det gjelder dempere og fjører, og hva ligger prisen på ca? lurte først på 60/40 senking men har endret syn til 40/40 senking. det første alt. blir vel for lavt på norske veier.

Har selvfølgelig lurt på å sprite opp motor litt også. noen tips her?? tenkte på datatrimm.

lars :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs jo helt hva slags motor du har,

ang senking burdte du kjøpe både dempere og fjærer.. bra merke er f.eks kw.

På våres tidligere a6 var så lav originalt at vi slo nedi mye,, de som satt bak kunne faktisk kjenne på beina at den subba inntil, gjerne på hytteveier, grusveier til båten osv..

Lenke til kommentar

Har også manuell kasse. har hørt at de skal tåle mer enn automatkasser. tenkte på og trimme den til ca 190 hk men 290 nm. skulle holde en stund det :-)

har tittet på en del senkesett på nett. jeg får tak i jamex sett for ca 5000,- for dempere og fjører. er dette et greit merke?? og er prisen grei??

lars

Lenke til kommentar
halla  :D

Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette?? trenger sårt hjelp. har ikke greie på senking og trimming.  alle svar er gull verdt

7334400[/snapback]

Chipping her : http://www.tsracing.no/audi.htm

Sikkert lurt å kjøpe bedre luftfilter også, muligens eksos.. Husk at du må kjøre på 98..

Jamex er sikkert "greit" det, ville ikke senket mere enn 40mm, men det er opp til deg.

Lenke til kommentar

tenkte på 40 senking ja. det skulle holde det. har fått tak i en som data trimmer bilen for meg. ts racing tar 7500-8000kr for dette. de bytter ut chippen. han jeg snakket med , henter data fra den orginale, sender til tyskland og optimaliserer data der. og laster opp det nye. mye lettere å tilbakestille da. koster da bra 6000kr

får da 195 hk og 290 nm. skulle holde det tror jeg.

Lenke til kommentar

Går du fra 150 eller 170hk?

Driver å planlegger chip/senking selv

TS-Racing er det som betraktes som de største innen chip tuning her i landet og mest pålitelig ang effekt og kvalitet. Definetivt verdt prisen!

(ps medlemmer av VACN får 1000,- rabatt)

Ang senking kan jeg gjerne tipse om justerbare coilovers? (35-65mm)

Kan du prøve deg med forskjellig fremme/bak, og mulighet til å ha lavt på sommer og høyt på vinteren!

Lenke til kommentar

halla. jeg går fra 150 hk til 195hk. synes det høres bedre ut me datatrim. dette kan ikke spores og oppdages av merkeverksted med vanlig service utstyr. "har jeg fått vite da" :cool:

tror det blir 40/40 senking ja. senker man bilen så senker man . hehe

etter hva jeg hører så bytter ts ut den orginale chip mot en med nytt serienr. da er det mere risk for at det blir oppdaget ov verkstedet du bruker. chip som loddes styres av 4-6 enheter. datatrim ligger på ca 60 enheter. får da kjørt motor for seg selv med det serienr som er orginalt i din bil, så har jeg blitt fortalt da hehe

Lenke til kommentar

Senking (bytte av fjærer) skal inn i vognkortet ja. TÜV-papirer i hanskerommet betyr ingenting ved kontroll. Det samme gjelder bytte av felger, selv om rulleomkretsen på hjulet er innenfor lovlige +-5%.

Støtdempere behøver ikke godkjenning eller innskrivning i vognkortet. Jeg anbefaler på det sterkeste å bytte til kortere og hardere dempere om du bytter til kortere og hardere fjærer. Om ikke, vil bilen kunne få dårligere kjøreegenskaper og vil slå veldig lett nedpå i fartsdumper ol.

Lenke til kommentar

har planer om å bytte begge deler ja. har tittet på maxtrac også, men har ikke hørt noe spes om disse. ja det følger med tuv til jamexfjører. har dere noen sett som dere vet er bra så kom med det.

trenger hjelp til dette. har sett noen a6 med fet senking. trenger ikke være null klaring mellom hjul og skjerm. men 3-4 cm bare. hjelper mye dette også.

møller skulle ha 12000 bare for settet + montering. totalt 17000. det er vel for mye??

Lenke til kommentar

Vel, før ble det sagt at Jamex var den største dritten du fikk kjøpt. De hadde en veldig lei tendens til å bli veldig lave bak over tid. Likevel tror jeg de aller fleste fjærene Jamex selger er TÜV-godkjente.

KV-settet med justerbar høyde er ganske fint å kjøre med sies det. Jeg tror også at det kan godkjennes. Høydejusteringa er flott, spesiellt om du BRUKER bilen. Bare husk at demperne absolutt ikke lever evig om du har dem justert på det hardeste hele tiden.

Lenke til kommentar
Ang senking kan jeg gjerne tipse om justerbare coilovers? (35-65mm)

Kan du prøve deg med forskjellig fremme/bak, og mulighet til å ha lavt på sommer og høyt på vinteren!

7338944[/snapback]

Er KW sine jeg tenkte på når jeg nevnte dette. Var1 eller 2, hvor 2 har justering for hardhet i demperen også. Koster i underkant av 10 000 for settet, spør en kamerat/nabo om hjelp og montere selv?

Lenke til kommentar

okay :) det jeg trenger er ikke den billigste driten. trenger noe som er bra men til en relativ billig penge. med tuv da :)

og selvfølgelig noe som funker. maxtrac har ikke tuv ser jeg.

hmmm får titte litt mere tror jeg.

litt vanskelig dette her. må ha experthjelp på dette. kan ikke en dritt om dette selv

finner dere et bra sett til meg vill jeg vært takknemlig

Lenke til kommentar

Ikke alle Jamex fjører har tüv papirer. De fjørene jeg har finnes det ikke papirer til. Det kan jo ha noe med at de er til Volvo 240 som er en ganske så gammel bil.

Noen BT godkjenner heller ikke senkefjærene selv om de er tüv godkjente hvis selve fjøra ikke er i klem når bilen er jekket opp(altså da hjulene ikke berører bakken men henger i løse lufta). Derfor så trengs det på noen biler kortere dempere enn originalt for at fjøra fortsatt skal være i klem når bilen er jekket opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...