audifreek Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 heisan godtfolk. Har lurt litt på å få senka audi a6 ava. hva er best på markedet når det gjelder dempere og fjører, og hva ligger prisen på ca? lurte først på 60/40 senking men har endret syn til 40/40 senking. det første alt. blir vel for lavt på norske veier. Har selvfølgelig lurt på å sprite opp motor litt også. noen tips her?? tenkte på datatrimm. lars Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Spørs jo helt hva slags motor du har, ang senking burdte du kjøpe både dempere og fjærer.. bra merke er f.eks kw. På våres tidligere a6 var så lav originalt at vi slo nedi mye,, de som satt bak kunne faktisk kjenne på beina at den subba inntil, gjerne på hytteveier, grusveier til båten osv.. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 halla. jeg har en 1.8t . så du mener at 40/40 er passe senking Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Har også manuell kasse. har hørt at de skal tåle mer enn automatkasser. tenkte på og trimme den til ca 190 hk men 290 nm. skulle holde en stund det :-) har tittet på en del senkesett på nett. jeg får tak i jamex sett for ca 5000,- for dempere og fjører. er dette et greit merke?? og er prisen grei?? lars Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 halla Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette?? trenger sårt hjelp. har ikke greie på senking og trimming. alle svar er gull verdt lars Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 halla Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette?? trenger sårt hjelp. har ikke greie på senking og trimming. alle svar er gull verdt lars 7334400[/snapback] Chipping her : http://www.tsracing.no/audi.htm Sikkert lurt å kjøpe bedre luftfilter også, muligens eksos.. Husk at du må kjøre på 98.. Jamex er sikkert "greit" det, ville ikke senket mere enn 40mm, men det er opp til deg. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 tenkte på 40 senking ja. det skulle holde det. har fått tak i en som data trimmer bilen for meg. ts racing tar 7500-8000kr for dette. de bytter ut chippen. han jeg snakket med , henter data fra den orginale, sender til tyskland og optimaliserer data der. og laster opp det nye. mye lettere å tilbakestille da. koster da bra 6000kr får da 195 hk og 290 nm. skulle holde det tror jeg. lars Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Går du fra 150 eller 170hk? Driver å planlegger chip/senking selv TS-Racing er det som betraktes som de største innen chip tuning her i landet og mest pålitelig ang effekt og kvalitet. Definetivt verdt prisen! (ps medlemmer av VACN får 1000,- rabatt) Ang senking kan jeg gjerne tipse om justerbare coilovers? (35-65mm) Kan du prøve deg med forskjellig fremme/bak, og mulighet til å ha lavt på sommer og høyt på vinteren! Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 halla. jeg går fra 150 hk til 195hk. synes det høres bedre ut me datatrim. dette kan ikke spores og oppdages av merkeverksted med vanlig service utstyr. "har jeg fått vite da" tror det blir 40/40 senking ja. senker man bilen så senker man . hehe etter hva jeg hører så bytter ts ut den orginale chip mot en med nytt serienr. da er det mere risk for at det blir oppdaget ov verkstedet du bruker. chip som loddes styres av 4-6 enheter. datatrim ligger på ca 60 enheter. får da kjørt motor for seg selv med det serienr som er orginalt i din bil, så har jeg blitt fortalt da hehe lars Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 40/40 senking er en god blanding av comfort og høyde! Vet ikke så mye om datatrim men flashing av chip (ny software til orginalchip) gjør ts'n. Fra TS-Racing nettside: Chip trimming er bytte av chip,eller omprogramering i motorens styreenhet Les mere på http://www.tsracing.no/infochip.htm. Nok reklame, gjør det du selv vil Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 jada skal det vet du synes bare at det høres tryggere å bruke data hehe. sikker bare meg det er noe rart med neida han kommer til meg imorgen sa han så får vi se da. vet du om noen som soter glass billg da?? lars Lenke til kommentar
illest Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Får du TÜV papirer på Jamex fjører da? Ialllefall, sørg for at du kjøper tüv godkjente fjører, hvis ikke så får du dem aldri inn i vognkortet som igjen betyr at du må skifte til originalfjører for at den skal komme igjennom EU kontrollen. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 ok. så jeg må registrere dem i vognkortet også ja. skal ha dempere og fjører. trodde tuv fulgte med på disse ting. tydligvis ikke da. må kjøpe fra vag da eller for å få tak i det? eller er det mange andre som har godkjening på sine produkter?? lars Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Senking (bytte av fjærer) skal inn i vognkortet ja. TÜV-papirer i hanskerommet betyr ingenting ved kontroll. Det samme gjelder bytte av felger, selv om rulleomkretsen på hjulet er innenfor lovlige +-5%. Støtdempere behøver ikke godkjenning eller innskrivning i vognkortet. Jeg anbefaler på det sterkeste å bytte til kortere og hardere dempere om du bytter til kortere og hardere fjærer. Om ikke, vil bilen kunne få dårligere kjøreegenskaper og vil slå veldig lett nedpå i fartsdumper ol. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 har planer om å bytte begge deler ja. har tittet på maxtrac også, men har ikke hørt noe spes om disse. ja det følger med tuv til jamexfjører. har dere noen sett som dere vet er bra så kom med det. trenger hjelp til dette. har sett noen a6 med fet senking. trenger ikke være null klaring mellom hjul og skjerm. men 3-4 cm bare. hjelper mye dette også. møller skulle ha 12000 bare for settet + montering. totalt 17000. det er vel for mye?? lars Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Vel, før ble det sagt at Jamex var den største dritten du fikk kjøpt. De hadde en veldig lei tendens til å bli veldig lave bak over tid. Likevel tror jeg de aller fleste fjærene Jamex selger er TÜV-godkjente. KV-settet med justerbar høyde er ganske fint å kjøre med sies det. Jeg tror også at det kan godkjennes. Høydejusteringa er flott, spesiellt om du BRUKER bilen. Bare husk at demperne absolutt ikke lever evig om du har dem justert på det hardeste hele tiden. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ang senking kan jeg gjerne tipse om justerbare coilovers? (35-65mm) Kan du prøve deg med forskjellig fremme/bak, og mulighet til å ha lavt på sommer og høyt på vinteren! 7338944[/snapback] Er KW sine jeg tenkte på når jeg nevnte dette. Var1 eller 2, hvor 2 har justering for hardhet i demperen også. Koster i underkant av 10 000 for settet, spør en kamerat/nabo om hjelp og montere selv? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 okay det jeg trenger er ikke den billigste driten. trenger noe som er bra men til en relativ billig penge. med tuv da og selvfølgelig noe som funker. maxtrac har ikke tuv ser jeg. hmmm får titte litt mere tror jeg. litt vanskelig dette her. må ha experthjelp på dette. kan ikke en dritt om dette selv finner dere et bra sett til meg vill jeg vært takknemlig lars Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har du først sett for deg et sett i denne prisklassen tror jeg KW er det som er best.. Vertfall det jeg ser mest rundt på biler Lenke til kommentar
illest Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ikke alle Jamex fjører har tüv papirer. De fjørene jeg har finnes det ikke papirer til. Det kan jo ha noe med at de er til Volvo 240 som er en ganske så gammel bil. Noen BT godkjenner heller ikke senkefjærene selv om de er tüv godkjente hvis selve fjøra ikke er i klem når bilen er jekket opp(altså da hjulene ikke berører bakken men henger i løse lufta). Derfor så trengs det på noen biler kortere dempere enn originalt for at fjøra fortsatt skal være i klem når bilen er jekket opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå