Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforsakjell Gutt-23 Jente-18

Gjest uviktig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en kjæreste på 15 nå. Jeg er 19. Hun fyller 16 i mars, jeg fyller 20 i juli. Og jeg må si at dette muligens er det beste forholdet jeg har hatt på lenge. Kanskje det beste noen sinne. Jeg ser overhodet ingen problemer med dette forholdet, selv om det er en del som synes det er litt merkelig at en på snart 20 kan være forelsket i en jente på 16.

Derfor synes jeg du bare skal kjøre på! Går det ikke, så går det ikke, men da vet du i hvertfall at du ikke burde prøve deg på noe sånt noe igjen :);)

Lenke til kommentar
Øhøm, må bare få si at alder spiller nesten ingen rolle i ett forhold så lenge man lærer å kjenne hverandre  :thumbup:  Jeg er ei jente på 17 år som er sammen med en fyr på 24, og vi har vært sammen i 1 1/2 år snart! Attpåtill har vi hatt et avstandsforhold som varte i 1 år, men nå er han flyttet hos meg, og foreldrene mine godtok han fra første stund. Det kommer vel egentlig an på personene som er sammen, og ikke alderen  :innocent:  :ermm:

8022582[/snapback]

Å si at alder "spiller nesten ingen rolle" er vel å overdrive, folk forandrer seg endel med alderen. Og hvordan personen er er vel formodentlige det viktigste for et forhold. Problemet med unge folk er at de kan forandre seg endel. (det kan eldre også, men de er gjerne litt mer satt).

Jeg vet ikke om du går på universitet, men om du begynner der, legg merke til når du har godt der 1 år eller mer, det er helt vilt hvor fort du klarer å spotte folk som akkurat har beynt, det tar knapt 5 sekund med samtale :)

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har en kjæreste på 15 nå. Jeg er 19. Hun fyller 16 i mars, jeg fyller 20 i juli.

8022834[/snapback]

Tja... det er MrLees regel som gjelder.

Hvis din alder er x:

x/2 + 7 = x-4

(...)

x = 22

Du må med andre ord vente litt over to år til ditt forhold er legitimt.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er ingen problem så lenge jenta er over myndighetsalder, og så lenge kjemien stemmer.

Men en annen ting, er modenhet. Av tidligere erfaring har jeg skjønt at når ene parten er mer moden enn andre, så vil det ikke funke.

Det passer bra å nevne at eksen min og jeg var 16 og 20 år da vi først ble sammen, og det funket greit en god tid, men etter ca. 1 år begynte vi å merke forskjellene, at jeg var mer moden enn henne og så annerledes på ting som hun selv syntes var greit. Det var for det meste det som førte til bruddet.

Så jeg syns at når man er på samme bølgelengde, så vil det funke bedre, og det er denne karen må finne ut av. En på 23 er selvsagt mer moden og erfaren enn en på 18, men aldersmessig er det ikke noe problem.

Snakk med henne og finn ut av er mitt forslag.

Lenke til kommentar
Her hvor jeg bor var det en mann på 50 som skilte seg fra kona si for å være sammen med en som går siste året på vgs (19 år altså).

7337589[/snapback]

:thumbs: Helt!

8028114[/snapback]

Har du en skrue løs eller? Er bare sykt det. og jenter som faktisk faller for slike, er enda sykere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...