Gjest uviktig Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Velger å bruke gjestefunksjonen da det er mulig at den andre parten også bruker dette forumet. Jeg er en gutt på 23 som har truffet en jente som jeg liker veldig godt. Problemet, eller det jeg føler er problemet, er at hun "bare" er 18. Dersom man er 30 og 35 er jo denne forskjellen ikke noen ting og snakke om, mens 16 og 21 derimot, fort har en litt større betydning. Hvor går "grensen"? Jeg har ikke tatt initiativet til noe enda, fordi jeg er redd for hva hun vil tenke. Jeg vet dette kanskje virkre litt dumt at en på 23 er så redd for å snakke ordentlig med en jente. Det synes jeg til og med selv. For jeg har aldri hatt problemer med å snakke med jenter før. Jeg har aldri vært interesert i jenter som er så mye yngre enn meg før, og det er kanskje derfor jeg selv føler at det er litt feil. Regner med at spørsmålet deres til meg blir; hvilke signaler gir hun? Men det er også litt vanskeli. For det er liksom ikke så godt å si. Noen ganger virker det som hun kanskje prøver seg litt, mens andre ganger virker hun helt uinteressert. Kanskje hun føler det litt det samme som meg? Blir bare mer forvirra jo mer jeg tenker over det. Hva synes dere? Bør prøve å gi det en sjangs, eller synes dere det blir for stor forskjell mellom oss? Jeg ønsker helst svar fra jenter på dette spørsmålet, da jeg føler at jeg vil få mest ut av det. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nå er ikke jeg jente, men er i cirka samme situasjon. Er interessert i en på 19, og jeg er 25. 6 år er jo en del, men trenger ikke å bety noe. 5 år er mindre Det som betyr noe er om dere faktisk liker hverandre, og om dere er på bølgelengde osv osv. Det med alder har egentlig ikke så veldig mye å si. Livserfaring, interesser og personlighet har mer å si. Det er tross alt det som bestemmer hva slags type person du er, ikke alderen i seg selv. Men det kommer litt an på. Om du har jobb, bil og leilighet og vil etablere deg snart, og hun vil renne på byen å drikke seg drita i noen år, blir det selvfølgelig litt trøbbel. Om hun virker interessert (til tider) kan det jo være potensiale her. Er nok best å bare hoppe i det. 23 og 18 er ikke så ille, spesielt om hun er noenlunde moden. Er ofte litt vanskeligere å prate med jenter man er veldig interessert i. Det tror jeg de fleste opplever. Du skal vertfall ikke la alderen hindre dere. Om 10 år er hun 28 og du 33... Man blir som regel litt forvirra om man prøver å analysere alt som sies og gjøres. Det blir gjerne slik når man har en person på hjernen konstant, men vanskelig å få noe særlig konstruktivt ut av det. Det beste er å bare ta initiativ til noe, for å sjekke om hun virkelig er interessert. Naturligvis enklere sagt enn gjort... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Mine tanker: Siden hun er 18, som vil si videregående->evt læra og du i jobb eller skole har det lite å si. Kjenner feks. til ett tilfelle med 19år og 15år. Da er de på såvidt forskjellige stadier i livet at det kan bli kræsj. Snakk om det hvis du føler at hun også er interessert. Og ett ordtak jeg har prøvd å leve til ett par år nå, men aldri klart. *rolleyes* "Bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort" "Lettere å få tilgivelse enn tillatelse" Håper det ordner seg for dere Lenke til kommentar
haarod Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Her hvor jeg bor var det en mann på 50 som skilte seg fra kona si for å være sammen med en som går siste året på vgs (19 år altså). Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Her hvor jeg bor var det en mann på 50 som skilte seg fra kona si for å være sammen med en som går siste året på vgs (19 år altså). 7337589[/snapback] Det e bare pedofilt Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Så lenge jenten er over 18 år så syntes jeg ikke det er noe problem. Hadde det vært feks 16-21 hadde jeg syntes det var rart. Men når hun er over 18 å alt det der så syntes jeg det høres helt ok ut. Er jo opp til dere om aldersforskjellen er for mye eller ikke.. Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Det er vel kanskje ikke helt pedofilt,men da venninnen min var elskerinnen til bestekompisen til faren hennes ble jeg bare dårlig. Hun var 16 og han 36. Han var den første hun hadde sex med også,og da hun fortalte hva de gjorde var det for det meste han som gjorde ting med henne da hun egentlig ikke var helt sikker på hva hun kunne gjøre for han. Han var jo eldre og erfaren og hun følte seg ganske underlegen. Dette blir vel litt OT men bekrefter bare at de fleste synes at deres aldersforskjell ikke er noe stor,og det ikke bør stoppe dere! Endret 23. november 2006 av Super-E Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kjenner feks. til ett tilfelle med 19år og 15år. 7334282[/snapback] Det der blir bare litt sykt Skjønner ikke at en 19åring kan bli tent av en 15åring. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kjenner feks. til ett tilfelle med 19år og 15år. 7334282[/snapback] Det der blir bare litt sykt Skjønner ikke at en 19åring kan bli tent av en 15åring. 7347205[/snapback] Nå hører det med til historien at hun er veldig utviklet både mentalt og fysisk. Men det sosiale er de på ganske forskjellige steder, ungdomskolen og ferdig med videregående er ganske stor forskjell. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 jeg er sammen med ei som er 6 år yngre enn meg. nå er jeg riktignok en gammel, skjeggete mann som har passert 30 så aldersforskjellen er ikke så stor. alder er egentlig bare et tall og fem år i alderforskjell er egentrlig ikke så mye. Det viktigste er at dere er glade i hverandre. trådstarter sier at han ikke har prøvd seg enda - hvis du prøver deg og det får negativt resultat så vil det ikk evære noen sak egentlig. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hehe morsom lek Din egen alder delt på 2, pluss 7 = alderen på folk du "kan" være sammen med. I mitt tilfelle; 19 / 2 = 9,5 9,5+7=16,5år Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hehe morsom lek Din egen alder delt på 2, pluss 7 = alderen på folk du "kan" være sammen med. I mitt tilfelle; 19 / 2 = 9,5 9,5+7=16,5år 7349470[/snapback] Så de på 13 og yngre kan ikke ha kjærester under, eller på, sin egen alder? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Hehe morsom lek Din egen alder delt på 2, pluss 7 = alderen på folk du "kan" være sammen med. I mitt tilfelle; 19 / 2 = 9,5 9,5+7=16,5år 7349470[/snapback] Så de på 13 og yngre kan ikke ha kjærester under, eller på, sin egen alder? 7354285[/snapback] NEI... Ifølge leken Ved fylte tretten blir folk som regel veldig ustabile og egner seg svært dårlig til forhold Endret 25. november 2006 av kverna Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg ville nok ansett en 18åring som å være voksen. 18 og 23år er ikke ille i det hele tatt! Hadde vært verre med 16 og 21, som noen sier. Go for it! Lykke til Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg ble sammen med samboeren min når jeg var 15 og han 19. Og 4 år senere er vi fortsatt sammen, og har ingen planer om å gå fra hverandre Synes du bare skal hoppe i det, og prøve! Lenke til kommentar
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg synes du skal gi henne en sjanse, hvis du finner ut at aldersforskjellen blir et problem,så dropp det. Men ikke lag det til et problem. Hun er faktisk 18 år og myndig,selv om alder og oppførsel er to helt forskjellige ting. Helt enig med de andre her som sier at 21 og 16 er "større" forskjell enn 18 og 23. Jeg er selv ei jente på 18 og hadde ikke tenkt på aldersforskjellen som noe problem om jeg hadde truffet en på 23. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det største skille de fleste tenker på, er jo selvfølgelig den seksuelle lavalder, altså 16 år. Om en 15-åring og en 17-åring er kjærester og har sex, bryter vel eldstemann/-dame loven? Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg er sammen med ei på 15, som riktig nok fyller 16 nå i Januar, men har ikke vært noe problem, tvert i mot! Kan legge til at jeg er 18, å skal være det i litt over ett halvt år til. Syns du bare skal hoppe i det. Lenke til kommentar
LinnKatrine Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Øhøm, må bare få si at alder spiller nesten ingen rolle i ett forhold så lenge man lærer å kjenne hverandre Jeg er ei jente på 17 år som er sammen med en fyr på 24, og vi har vært sammen i 1 1/2 år snart! Attpåtill har vi hatt et avstandsforhold som varte i 1 år, men nå er han flyttet hos meg, og foreldrene mine godtok han fra første stund. Det kommer vel egentlig an på personene som er sammen, og ikke alderen Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hun er 18 du er 23. Hopp i det sier jeg bare! Du har ingenting å tape! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå